Хто говорить – той сіє, хто слухає – збирає. Така мудрість віків, відтворена в прислів’ї. Саме нам, педагогам, слід пам’ятати ці слова. Навчати, розвивати, виховувати – і все це щодня, щоуроку, щослова. Аби слово було промовлене не тільки до розуму, а й до серця, я виходжу за рамки мовної буденності, одноманітності формул і звертаюсь до різних форм роботи. 26 лютого у 7 класі Мишлятицького НВК Мостиського району вчителем Падяк М.Й. проведено урок-проект «Ознаки рівності трикутників». Метою заняття було: узагальнення і систематизація знань учнів про трикутники; закріплення навичок використання теоретичних знань до розв’язування задач; виховання стійкого інтересу до предмету та підвищення рівня їх математичної освіти. На початку уроку діти отримують аркуші настрою і розгадують запропоновані ребуси, потрапляючи у країну його Величності Трикутника. Тут на них очікують зупинки: «Розминка», «Поспіши, розв’яжи», «Художник» та «Ігротека». З великим інтересом учні проходять етап «Цікава математика», працюючи за заготовленими на аркушах малюнками. Наступний крок уроку - захист учнівських проектів. Об’єднані у чотири групи, вміло, по-діловому виступають «Дослідники», «Теоретики», «Практики» і «Лірики», які підготували корисні і цікаві презентації про трикутник. Кожна група завершує свою роботу відповідним висновком:
- така звичайна і водночас таємнича фігура – трикутник;
- без теоретичних знань про властивості трикутників та його елементи було б неможливо побудувати ні древні єгипетські піраміди, ні сучасні літаки;
- декілька порад до розв’язування задач на трикутники;
- трикутник, дуже цікавий і романтичний.
Змістовними були закінчення учнями таких речень:
- під час роботи над проектом мені вдалося…
- ми дізналися, що…
- ми подолали такі труднощі: …
- мені сподобалося працювати в групі, тому що…
- найцікавішим на уроці було…
Вчитель Падяк М.Й. подякувала учням за творчу працю та педагогам НВК, що завітали на урок. З її уст прозвучав підсумок уроку – жартівливий епілог «Дерево розуму виростає із шишок на лобі». Математика – важливий спосіб інтелектуального розвитку людини. Наші учні повинні бачити у математиці не лише нагромадження формул та складних правил, а й можливість пояснення ними явищ навколишнього світу. Вона дає бачення краси рідного краю, різноманіття використання математичних ідей і методів поза самою математикою, а також розуміння, що повноцінна освіта сучасної людини неможлива без належної математичної підготовки.
Немає коментарів