Для кращого розуміння роману “Чума” вчитель художної культури Бориславської ЗСШ-інтернату Матківська .Г.Й для учнів 11 класу запропонувала переглянути відеофільм.
Сюжет роману ґрунтується на подіях чумного року в Орані (Алжир), жахливої епідемії, яка штовхнула городян у безодню страждань і смерті. Розповідає про це доктор Ріє — людина, що визнає лише факти, прагне до точності їх викладу, не вдаючись ні до якого «художнього» оформлення. За вдачею, світосприйняттям, характером занять, перебігом подій він орієнтується лише на розум та логіку, не визнає двозначності, хаосу, ірраціональності. Ріє виконує свій обов'язок лікаря, допомагає хворим, ризикує власним життям, жодного разу не піддавши сумніву свою роль у боротьбі з конкретною хворобою, зі злом взагалі. Навколо нього гуртуються інші персонажі, передусім Тарру. Для них чума, зло — це щось невіддільне від людини, і навіть той, хто не хворіє, все одно носить хворобу в своєму серці.
Люди доброї волі здатні перемогти конкретне зло, але вони не можуть його знищити як категорію світобудови. І тому у фіналі роману під радісні вигуки городян, які святкують звільнення від страшенної хвороби, доктор Ріє думає про те, що ця радість тимчасова, він знає, що «…можливо, настане день, коли на лихо і науку людям, чума розбудить пацюків і відправить їх конати на вулиці щасливого міста».
Старшокласники активно обговорювали сюжети, відповідаючи на запитання в анкетах по творчості Камю, обмін враженнями над прочитаним.
Провівши дослідницько-пошукова роботу над розв'язанням проблемного питання: «Хто, на вашу думку, переміг в екзистенційному двобої: люди чи чума» діти чітко аргументували свою точку зору.
Матківська Г.Й., вчитель художньої культури
Немає коментарів