Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 14 серпня 2018 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури  6-12 серпня 2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

Зарубіжна література

Бондар Є. С. Літературні диктанти (до розділу «Дружба і кохання») [Текст] : 7–8-мі класи / Є. С. Бондар // Зарубіжна і література в школі. – 2018. – № 13-14 (325-326). – С. 63–66. - Бібліогр.: 9 назв.

ітературні диктанти вважаються одним із дієвих методів перевірки на знання школярами текстів художніх творів, що вивчаються в курсі літератури, зокрема й зарубіжної. Завдання для цього виду робіт будуються таким чином, щоб учні могли продемонструвати вміння розуміти й інтерпретувати художній текст, визначати жанрові, родові й стильові характеристики літературного твору. Окрім того, актуальним є сприйняття художнього твору в літературно-мистецькому контексті історичної доби, у зв’язках із літературними традиціями України й світу. У навчальній практиці, залежно від конкретних мети й завдань або інших методичних потреб, застосовується цілий комплекс літературних диктантів за видовими ознаками: диктант-деталь, цитатний диктант, бліц-диктант, асоціативний диктант, логічний літературний диктант тощо. Літературні диктанти можна проводити в різних контекстах оцінювання знань, наприклад, з метою поточного контролю знань (за темами), задля підсумкового контролю (як узагальнення) тощо. Автор статті (Є. С. Бондар) доречно пов’язує реалізацію вказаного методу перевірки якості знань (із подальшим аналізом результатів отриманих учнівських відповідей) із можливістю визначити рейтинг кожного школяра, і, загалом, отримати об’єктивну картину якості знань при відносно невеликих часових витратах. Увазі педагогів та інших зацікавлених у цих матеріалах представлено асоціативні диктанти за творчістю Шолом-Алейхема, О. Гріна, Р. Бернса, Г. Гейне, логічний диктант за повістю О. Гріна «Пурпурові вітрила», диктант-деталь, диктант «Цікаві подробиці» (11 питань),  а також цитатні диктанти за лірикою О. С. Пушкіна та повістю Шолом-Алейхема «Пісня пісень». Пропоновані літературні диктанти можуть бути використані педагогами (вчителями зарубіжної літератури) для шкільного курсу у 7-му та 8-му класах.

Бринь Г. П. Патріотичне виховання на творах зарубіжних письменників (виховний захід для учнів старших класів) [Текст]: / Г. П. Бринь // Зарубіжна і література в школі. – 2018. – № 13-14 (325-326). – С. 36-40.  

Опубліковано розробку виховного заходу для старшокласників. Цільові компоненти заходу: формування в учнів патріотичних почуттів засобами художньої літератури; розвиток пізнавальних інтересів, пам’яті, уваги; прищеплення любові до Батьківщини, розуміння її значущості для кожної дитини; виховання стійкої громадянської позиції. Серед дійових осіб заходу - ведучі (з учні), читці (3 школярі), Ваніна Ваніні, П’єтро Міссіріллі, учасники інсценувань тощо.  

Стародубець Н. М. Е. Т. А. Гофман «Лускунчик і Мишачий король» [Текст] : 10-й клас / Н. М. Стародубець // Зарубіжна і література в школі. – 2018. – № 13-14 (325-326). – С. 71-73.  

У статті презентовано конспект уроку позакласного читання у 10-му класі за твором всесвітньо відомого письменника Е. Т. А. Гофмана «Лускунчик і Мишачий король». Упродовж навчального заходу планується застосування таких методів і форм роботи як бесіда за змістом художнього твору, евристична бесіда, сприйняття інших видів мистецтва, переказ тексту літературного твору, творче завдання, бесіда-узагальнення, рефлексія тощо. Обладнання уроку охоплює тексти досліджуваної казки, виставка книг й портрет письменника, медіазасоби, адуіоматеріали тощо.

Фізичне виховання

Гусєв В. Г. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів [Текст]: 5-9 класи. Варіативний модуль «Волейбол» / В. Г. Гусєв, Н. С. Кравченко // Фіз. виховання в рід. шк. - 2018. - № 3. - С. 7-12.

Навчальна програма до варіативного модуля «Волейбол» містить пояснювальну записку та очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності за 5 років навчання. Зазначено, що після навчання технічних прийомів з волейболу треба на кожному уроці використовувати вправи спеціальної фізичної підготовки, такі як: прискорення з різних вихідних положень, біг зі зміною швидкості та напрямку за сигналом, багаторазові стрибки через перешкоди різної висоти, стрибки з присіду вгору тощо. . Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні складають випробування для контролю якості засвоєння технічних прийомів з волейболу: передач, прийомів та подач.

Коломієць Г. А. Презентація інноваційних проектів із фізичної культури: «ДЖУНІОРZ» «ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА», «ФІСТБОЛ» [Текст] / Г. А. Коломієць, Є. Ю. Алексєйчук // Фіз. виховання в рід. шк. - 2018. - № 3. - С. 12-36.

Стаття презентує виступи учителів на семінарі фізичної культури «Впровадження інноваційних технологій як чинник формування ключових компетентностей та підвищення інтересу молоді до занять фізичною культурою та спортом»., який проходив на базі ЗОШ №2 Подільського району м. Києва. Олімпійська освіта - багаторівневий спеціально організований педагогічний процес формування гармонійно розвиненої особистості через набуття знань, умінь і навичок, розвиток здібностей, інтересі, потреб та ціннісних орієнтацій, що базуються на гуманістичних ідеалах і цінностей олімпізму і є складовою частиною загальної освіти.

Ребрина А. А. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів [Текст]: 5-9 класи. Варіативний модуль «Фістбол» / А. А. Ребрина, Г. А. Коломієць, Є. Ю. Алексєйчук // Фіз. виховання в рід. шк. - 2018. - № 3. - С. 2-7.

Навчальна програма до варіативного модуля «Фістбол» містить пояснювальну записку та очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності за 5 років навчання. Зазначено, що під час першого та другого років навчання можна використовувати елементи футболу та рухливі ігри, які за своїми правилами наближені до гри фістбол - «Малюкбол» тощо. Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні складають випробування для контролю якості засвоєння технічних прийомів з фістболу: передач, прийомів та подач.

 

        

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4552 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4485 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook