Період публікації:

від

до

Категорія:

Нова українська школа – школа дієвої демократії

Опубліковано: Неділя, 30 вересня 2018 

min
max

27 жовтня 2018 року в Львівському коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу відбулась (Не)конференція на тему «Нова українська школа – школа дієвої демократії».

Сучасність говорить про те, що звичайний формат конференції вже не підходить. (Не)конференція – це нуль застарілих тем, нуль довгих виступів, вільний формат. Тут діє принцип «вільні ноги» - вільне переміщення, вільна локація.

Директор департаменту освіти і науки Любомира Мандзій побажала учасникам запалу, натхнення, наснаги, нових звершень, змін, бо вони починають з нас. Любомира Степанівна закликала директорів шкіл, учителів відкривати двері своїх шкіл, зробити центри громад. Будь-який досвід можна передати. «Ми зміни творимо!» - наголосила пані директор.

Микола Кацюба, в.о. директора Львівського обласного післядипломної педагогічної освіти подякував проекту за співпрацю. «Спільними зусиллями ми зможемо досягнути результату, який піде на користь всім», - сказав Микола Романович.

Керівник проекту DOCCU Наталія Протасова розповіла про те, що проект працює в Україні вже 4 роки. Львівська область долучилася до проекту в 2016 році і за цей період в рамках проекту пройшли навчання понад 7000 вчителів, понад 1500 директорів шкіл. Це люди, які отримали цікаву інформацію, знання, практичні навички в галузі демократичного громадянства, освіти з демократичного громадянства та освіти з прав людини.

 (Не)конференція присвячена найбільш актуальним проблемам перетворення школи на освітньо-культурний центр громади. Наталія Георгіївна побажала учасникам успіху у спільній творчості і наголосила на тому, що Львівська школа завжди була флагманом втілення освітніх реформ.

Після цього відбулись експертні палені та панелі кращих практик.

 Галина Сохань та Ігор Гусаков провели інтеративний тренінг  «Перегони на повітряних кулях». Це тренінг, який дав багато живих емоцій, цікавих вражень, необхідних життєвих умінь та знання. Надзвичайно винахідливими в уявній стресовій ситуації виявилися школярі, поміркованими і життєво мудрими були вчителі, а от дискусійними – журналісти («Дзеркало тижня»), по-доброму вимогливими і критичними – експерти. Права людини, кульки-смайлики, «солодкі» громадянські компетентності додали в тренінг трохи несподіваного інтерактиву. Усі переживали, завчасно готувались, та все було супер. Тренери Галина сохань та Ігор Гусаков вдячні за методичні рекомендації  Рольфу Голлобу, які розміщені у посібнику «Живемо в демократії».

Яким може бути сучасний урок, що таке демократичний урок, яка атмосфера створюється на демократичному уроці, що таке справжні партнерські стосунки вчителя і учнів – усе це відчули учасники майстер-класу «Демократичний урок», який провели під час «Панелі кращих практик» тренери Анна-Марія Богосвятська, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського ОІППО, і Наталія Завідія, учитель географії і основ здоров’я опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» Яворівського району. На основі карти ключових понять з Тому ІІІ посібника «Живемо в демократії» присутні (серед яких були і вчителі, і керівники шкіл) брали участь у захопливих інтерактивних вправах, результатом яких стало осмислення понять «Співробітництво/Конфлікт», «Індивідуум/Громада»,  «Рівноправність/ Різноматінтність»,  «Правила/Закон», «Сила/Влада». Це все різні частинки базових принципів демократії: справедливість, права, відповідальність. Учасники майстер-класу працювали в групах, в парах, в двох командах-племенах, рухались, переходили на нові місця, відчули своїм тілом весь простір навчальної аудиторії, багато спілкувались, обмінювались думками, програвали сценки, вчились уважно слухати один одного.

Панель кращих практик «Учнівське самоврядування в дії» провели Ліліана Кудрик – доцент кафедри життєвих компетентностей КЗ ЛОР «ЛОІППО» та Надія Гудошнікова – заступник директора, педагог-організатор Яворівської гімназії ім. О.Маковея зі своєю командою активістів учнівського самоврядування, яку представили президент учнівського парламенту Шевчик Іван, Кондришин Віра та Анастасія Маюк.  Розкрили ефективну модель учнівського самоврядування, яка діє в гімназії, через конструктивний діалог обмінялися досвід організації дієвого самоврядування з лідерами з інших навчальних закладів. Під час рольової гри «Засідання учнівського самоврядування» попрацювали в групах і виробили пропозиції про те, як краще налагодити роботу шкільного прес-центру, комісій зв’язків з громадськістю та дозвілля з метою демократизації шкільного життя, щоб воно стало цікавим, яскравим та змістовним. Закінчилася зустріч флеш-мобом «Ми любимо Україну».  І діти, і педагоги винесли із практики гарний настрій, натхнення і віру в те, що наша прекрасна, розумна, активна, талановита, розкомплексована, демократична молодь за мудрої ненав’язливої підтримки дорослих змінить на краще школу, суспільство, державу.

В активній навчальній діяльності з громадянської освіти, яка відбулась на панелі, усі мали можливість задуматись:

- який Я громадянин?

- про роль сім’ї та родини, культурної спадщини, про важливість соціально-громадянських заходів, які формують громадянина.

Результатом роботи панелі були напрацювання  алгоритму реальний дій до налагодження взаємодії між школою, громадою та владою.

Цікаво і  приємно було спостерігати, що дорослі прислухались до думок та пропозицій школярів.

Один із керівників шкіл  підсумував для себе  ще один результат роботи цієї (не)Конференції: команда з їхнього населеного пункту (представники з школи, громади і влади) ще більше згуртувалась – відчула себе єдиним цілим і  кожен ще більше усвідомив особисту відповідальність за якість у справі розвитку школи та громади.

Модерували роботу експертної панелі  Ольга Банах та Ірина Сислюк, викладачі кафедри освітньої політики ЛОІППО.

Учасники (не)конференції отримали сертифікати.

Отже, яким чином сьогодні в школі виховувати справжнього громадянина? Це повинна робити тільки школа? Мабуть, ні. Це має бути створене відповідне демократичне середовище. І таке середовище має бути як в класі, так і в школі, і за межами школи. Отже, школа сама виховати громадянина не може. Дуже багато залежить від родини. Багато залежить і від тих людей, які поруч: від наших сусідів, від органів місцевого самоврядування. Дуже багато залежить від нас з вами.

Немає коментарів

Схожі статті:

Нова українська школа – школа дієвої демократії Нова українська школа – школа дієвої демократії Опубліковано: Неділя, 30 вересня 2018 27 жовтня 2018 року в Львівському коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу відбулась (Не)конференція на тему «Нова українська школа – школа дієвої демократії». Сучасність говорить про те, що звичайний формат конференції вже не підходить. (Не)конференція – це нуль застарілих тем, нуль...

Переглядів: 436 Коментарів: 0

Заклади обласного підпорядкування

Демократична школа – просто, креативно! Демократична школа – просто, креативно! Опубліковано: Понеділок, 22 жовтня 2018 Демократична школа, щасливий учень, креативний учитель – ці та багато інших питань постали у основу обговорення вчителями зарубіжної літератури 01 жовтня 2018 року на тренінгу «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», який проводили доцент кафедри гуманітарної освіти Анна-Марія Богосвятська...

Переглядів: 465 Коментарів: 0

Заклади обласного підпорядкування
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook