У Золочівському ДНЗ №3 «Сонечко» відбувся конкурс на краще розвивальне предметно-ігрове середовище. Участь у конкурсі безумовно створює змагальний настрій у колективі, а як відомо "істина народжується у суперечці", а кращі ідеї - у творчому пошуку. Тому, згідно річного плану ДНЗ, ми щороку проводимо такі заходи. І як показує практика, конкурси та виставки є також чудовим засобом залучення батьків до участі у житті дитсадка.
Головним принципом конкурсу є свобода досягнення дитиною свого права на гру, яка реалізується як право вибору нею теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця та часу проведення гри. До складу предметно-ігрового середовища входять: велике організуюче ігрове поле, ігрове обладнання, іграшки, різна ігрова атрибутика, матеріали. Кожна група нашого дитячого садочка має своєрідні осередки предметно-ігрового середовища. Для дошкільнят вихователі та батьки усіх вікових груп створили неймовірно красиві середовища. Є в групах куточки усамітнення, обслуговуючі зони, де дівчатка вчаться куховарити, прасувати, доглядати за ляльками-дітьми, ходити в перукарню, лікарню і на прогулянку з дидактичною лялькою, в якої є певний набір сезонного одягу, відповідно до пори року. На полицях шаф педагогів розміщено дидактичні ігри з сенсорного виховання, атрибути рухливих ігор, методична література, посібники. Інтер'єри груп обладнані відповідно до осередків групи: театральний куток, музичний, спортивний, конструктивно-будівельний, куточок самостійної художньої діяльності, настільно-дидактичні ігри тощо. Куточки природи, дослідницької діяльності, чергувань відповідають установленим вимогам. Належну увагу вихователі приділяють розвитку сенсорних здібностей та підготовці дітей до школи, в наявності є необхідний роздатковий та демонстраційний матеріал. Для сюжетно-рольових ігор є необхідні атрибути, завдяки яким, діти навчаються бути чемними та вихованими у громадських місцях, ознайомлюються з професіями водія, лікаря, вчителя, аптекаря, продавця, кравчині, правилами вуличного руху тощо.
Отож, розвивальне предметно-ігрове середовище надає дітям нову невичерпну інформацію, яка робить її провідником у світ сучасності, є незамінним засобом втілення ігрових задумів, забезпечує можливості для задоволення у грі соціальних, пізнавальних та естетичних потреб, сприяє творчому використанню різноманітних уявлень про навколишній світ, реалістичних та наукових ситуацій для створення нових сюжетних ігор.
Підвівши підсумок конкурсу завідувач Кравчук О. В. побажала колективу подальшого удосконалення роботи з дітьми, батьками, щодо інших аспектів створення розвивального предметно-ігрового середовища, яке повинно відкрити багато щасливих, різноманітних граней для всестороннього розвитку дітей.
Вихователь–методист
Цоба Л. Н.
Немає коментарів