28.11.2018 року у Львівському вищому професійному художньому училищі під керівництвом методиста Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області Руханської І.Р. відбувся семінар викладачів фізики професійних (професійно-технічних) навчальних закладів на тему: «Особливості застосування компетентнісного підходу до навчання фізики у закладах професійної (професійно-технічної) освіти».
У семінарі взяли участь 42 викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти, запрошені гості та адміністрація навчального закладу.
Метою засідання було розглянути методику запровадження компетентнісно-орієнтованого навчання при вивченні фізики у закладах П(ПТ)О.
Привітала учасників семінару Осипович Любов Ярославівна, заступник директора з навчально-виробничої роботи Львівського вищого професійного художнього училища. Вона розповіла про здобутки учнівського та педагогічного колективу, зупинилася на співпраці з соціальними партнерами навчального закладу і перспективах такої роботи.
Відповідно до програми семінару розглянуто такі питання:
«Загальні підходи та особливості компетентнісно-орієнтованого навчання фізики» – доповідач, Пуделко Ганна Миколаївна, викладач фізики Художнього професійно-технічного училища ім.Й.П.Станька;
«Формування ключових компетентностей на уроках фізики» – доповідач, Уляна Євгенівна Смолінська, викладач фізики Львівського ВПУ інформаційно-комп’ютерних технологій;
«Формування компетентнісного навчання засобами інноваційних технологій на уроках фізики» – доповідач, Кушнір Ганна Іванівна, викладач фізики ВПУ №19 м.Дрогобича.
У своїх доповідях педагоги розкрили основні складові кожної компетентності, шляхи реалізації їх на уроках фізики та вказали, що компетентнісний підхід на перше місце ставить не поінформованість учня, а вміння на основі набутих знань вирішувати проблеми, що виникають у різних ситуаціях.
Руханська Ірина Романівна, ознайомила учасників з нормативним забезпеченням предмета «Фізика і астрономія» та комплексно-методичним забезпеченням викладача фізики.
Зазначила, що Типова навчальна програма предмета «Фізика і астрономія» рівень стандарту для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О.І.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 24.11.2017р. №1539, надає більшу свободу викладачу щодо вибору тем і форм виконання навчальних проектів, лабораторних робіт. Вказаний у навчальній програмі розподіл годин між розділами є орієнтовним. За необхідності і, виходячи з наявних умов навчально-методичного забезпечення, педагог має право самостійно змінювати обсяг годин, відведених програмою на вивчення окремого розділу, в тому числі змінювати порядок вивчення розділів.
Провела порівняльний аналіз результатів перевірних контрольних робіт з фізики проведених серед учнів І курсу навчальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти Львівської області, у якому розглянула якісний показник результатів за останні чотири роки та аналіз результатів контрольних робіт за курс базової середньої школи.
Також, учасники семінару мали можливість переглянути позаурочний захід підготований Козачок Оксаною Броніславівною, викладачем фізики та учнями Львівського вищого професійного художнього училища «Про людину, що просвітила розумом науку і духовність», присвячений життю та діяльності видатного фізика, науковця, громадського діяча – Івана Пулюя.
А ще, мали можливість особисто познайомитись з фізиком-теоретиком, доктором фізико-математичних наук, провідним науковим співробітником Інституту прикладних проблем механіки і математики ім.Я.С.Підстригача НАН України, науковим секретарем Наукового товариства ім.Т.Шевченка, Пляцком Романом Михайловичем, який поділився матеріалами своїх досліджень викладених у книзі «Іван Пулюй. 1845—1918: Життєписно-бібліографічний нарис».
Окрім того, під час засідання учасники активно ділились власним досвідом роботи, обмінювались думками щодо вирішення актуальних проблем.
Немає коментарів