Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 08 липня 2019 

min
max

Учителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (1 -7 липня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

       Зарубіжна  література

Іов, Тетяна; Байгота, Світлана. Перетворити набутий естетичний досвід на активну життєву позицію. Інтегрований урок за романом Б. Космовської «Буба, мервий сезон» [Текст] : 8 клас / Т. Іов, С. Байгота // Всесвітня література в сучасній школі. - 2019. - N 5. - С. 12-17. - Бібліогр.: 9 назв.

Вміщено розробку навчального заходу із зарубіжної літератури у 8-му класі за твором польської письменниці Барбари Космовської «Буба, мертвий сезон». Протягом навчального заходу передбачені: мозковий штурм, бесіда, перегляд відео, а також робота учнів у групах, кожна з яких має свої завдання, наприклад: скласти ментальну карту до образу головної героїні роману, Буби (І група); створити цитатну доріжку до образів членів сім’ї Буби (ІІ група); схарактеризувати дурзів Буби (ІІІ група); визначити шкалу цінностей членів родини Буби (ІV група).  

Лук’янченко, Наталія. Цікаві завдання до вивчення роману Йоанни Яґелло "Кава з кардамоном" [Текст]: [10-й клас] / Н. Лук’янченко // Всесвітня література в сучасній школі. - 2019. - N 5. - С. 48-50.

На сторінках науково-методичного журналу пропонуються цікаві завдання (для 10-го класу) до вивчення твору відомої польської письменниці Йоанни Яґелло (нар. 1974 р.) «Кава з кардамоном», що є першим прозовим виданням авторки. Подано до виконання кілька ребусів, кросвордів, дві головоломки, чайнворд, а також два варіанти (автори - Анна Понізовцева; Ольга Климчук) тестів (по 12 навчальних питань у кожному з варіантів) за досліджуваним романом.

Тумаш, Валентина. Поліський Дудар в українській школі. Інтегрований урок-квест за комедією Вінцента Дудіна-Марцинкевича «Пінська шляхта» [Текст]: 9 клас / В. Тумаш // Всесвітня література в сучасній школі. - 2019. - N 5. - С. 18-29.

Опубліковано конспект навчального заходу (урок-квест) із зарубіжної літератури для 9-го класу. Мета навчального заходу: зя’сувати витоки твору «Пінська шляхта»; розвивати логічне мислення, усне мислення, уміння порівнювати характери героїв, узагальнювати, робити висновки; удосконалювати вміння сприймати нову інформацію; виховувати кращі моральні якості, почуття любові до рідного краю. Упродовж уроку-квесту передбачене використання таких методів, прийомів та форм роботи як: перегляд відеофільму (телеканал Белсат від 16 червня 2012 року), поетична хвилинка, інтерв’ю з драматургом, усне малювання, лінгвістичний експеримент, аукціон прислів’їв та приказок із комедії, прийом «доміно», розгляд ментальної карти уроку, та ін.

Іноземні мови

Заболотня О. О. Використання тестів у дистанційному навчанні [Текст] / О. О, Заболотня // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 16/18. - С. 40 - 42.

У технологіях дистанційного навчання, що використовує світова педагогічна практика, тестуванню приділяється значна увага. Однак, слід  вказати на те, що у більшості вітчизняних дистанційних освітніх послуг тестування ще далеке від досконалості. Хоча, як стверджують чимало експертів, тестування не є ідеальною формою атестації, проте, у дистанційному навчанні саме тести найчастіше являють собою запоруку якості отриманих знань. У статті дається характеристика таких груп тестів. Перша група - тести з вибираними відповіддями, до яких відносяться: тести пізнання; тести розрізнення; тести співвідношення; тести-задачі. Інша група тестів не містять еталонів (варіантів відповідей): тести-підстановки; конструктивні тести (тести-задачі, тести-процеси).

Манжола Н. С. Комунікативний підхід як ефективний метод навчання англомовного спілкування [Текст] / Н. С. Манжола // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 16/18. - С. 3 - 12. - Бібліогр.: 6 назв.

Одна з провідних тенденцій сучасної теорії та практики навчання іноземних мов у загальноосвітній школі - це пошук таких методів і форм навчання, що якнайповніше відповідали б визначеним цілям. Саме таким підходом є комунікативно орієнтоване навчання. У статті подається визначення терміну «навчально-мовленнєва ситуація». Визначається раціональна послідовність структурування процесу застосування мовленнєвих ситуацій: завдання та основні параметри використання навчально-мовленнєвих ситуацій; вимоги, що висуваються до навчально-мовленнєвих ситуацій; критерії добору навчально-мовленнєвих ситуацій; причини, що гальмують ефективність використання навчально-мовленнєвих ситуацій

Плющ О. А. Проектна робота на уроках англійської мови [Текст] / О. А. Плющ // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 16/18. - С. 13 - 24. - Бібліогр. в кінці ст.

Метод проектів - це одна з потужних освітніх технологій ХХІ століття, яку все частіше використовують педагоги в умовах  НУШ. Методичні рекомендації містять загальний алгоритм організації проектної роботи на уроках англійської мови. Поетапні схеми проекту допоможуть вчителю оптимізувати процес, вдало вибрати напрямок роботи, ефективно залучати здобувачів знань до спілкування англійською. Надані рекомендації можуть бути використані вчителями англійської мови, студентами, викладачами.

 

Історія

Гук Олександр. Завдання для тематичного оцінювання [Текст]: історія України: 9-й кл. / О. Гук // Історія України: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2019. - № 10(938). - С. 19 - 24.

Проведення тематичного оцінювання у формі тестування дає змогу не лише перевірити рівень навчальних досягнень з конкретної теми, а й поступово готуватиме учнів до ЗНО. Завдання для тематичного оцінювання, що подаються у цій публікації, мають таку систему оцінювання - завдання 1-10 на встановлення одного варіанта відповіді (максимум за виконання всіх завдань - 5 балів); завдання 11 на встановлення трьох варіантів правильної відповіді із семи запропонованих (максимум за встановлення трьох правильних відповідей - 1,5 бала); завдання 12 на встановлення правильної послідовності подій, явищ чи процесу (максимум 3 бали - за встановлення правильної послідовності); завдання 13-14 на встановлення відповідності (максимум 2 бали за - за правильне встановлення всіх чотирьох пунктів відповідності).

Коляда Ігор, Ганенко Артем. «Маки пам’яті, або Україна у Другій світовій війні» [Текст] / І. Коляда, А. Ганенко // Історія в рідній шк. - 2019. - № 5. - С. 25 - 31.

Подається методична розробка організації та проведення уроку-вступу до історії (5 клас). Ставиться мета - сформувати уявлення про події Другої світової війни в історії України, про політику загарбників «нового порядку» на окупованих територіях, про рух Опору в Україні, про явище Голок осту, ознайомити про увіковічення пам’яті жертв Другої світової війни; сформувати практичні компетентності: уміння працювати з підручником, читати і переказувати історичний текст, обирати головне та другорядне, ділити текст на частини й створювати підзаголовки, складати план, ставити запитання до тексту, відповідати на поставлені запитання та на запитання до тексту параграфа, працювати з історичним атласом та контурною картою, описувати історичні події; виховувати пізнавальний інтерес до історії України, шанобливе ставлення до героїчного минулого свого народу.

Франіца Валентина. Походження українського козацтва [Текст] / В. Франіца // Історія України: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2019. - № 10(938). - С. 13 - 17.

Описується розробка уроку історії України у 8-му класі. Матеріали уроку визначають причини виникнення та формування українського козацтва та перших козацьких Січей; дають характеристику  діяльності Д. Вишневецького, ознайомлюють учнів  із традиціями, звичаями та побутом козаків. Проведення уроку має на меті розвивати критичне мислення, вміння працювати з картою, історичними джерелами, аналізувати матеріал, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, виховувати почуття патріотизму та національної свідомості.

Географія

Апросяненко Олена. Віртуальна мандрівка до музеїв світу [Текст]: матеріали до уроку: 9-10-й кл. / О. Апросяненко // Краєзнавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2019. - № 5(922). - С. 58 - 68.

Матеріали можна використати під час підготовки до уроку в курсі «Україна і світове господарство» (9-й клас) за темою  «Міжнародний туризм. Основні туристичні  регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів  Світової спадщини ЮНЕСКО» та під час вивчення країн, які мають розвинуту туристичну галузь, у курсі «Географія: регіони та країни» (10-й клас). Запропоновані матеріали можна  взяти за основу позаурочного тематичного заходу до Дня Європи, Всесвітнього Дня музеїв, Всесвітнього Дня туризму. Тип уроку: урок-віртуальна подорож. Методи, які використовуються на уроці - пояснювально-ілюстративний, дослідницько-пошуковий.

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Особливості календарно-тематичного планування уроків географії і 11 класі за новою програмою [Текст] / С. Г. Копернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 5. - С. 26 - 30.

У 2019 - 2020 навчальному році вперше за роки незалежності України відбуватиметься вивчення географії на рівні стандарту в 11 класі (курс «Географічний простір Землі») за новою навчальною програмою, розробленою й затвердженою у 2017 р. *наказ № 1407 МОН України від 23.10.2017р.). Програмою запропоновано 22 орієнтовні теми для досліджень. Їхня тематика може бути змінена вчителем у рамках вивчення відповідної теми. Із запропонованої тематики досліджень учень за бажанням вибирає 1-2дослідження впродовж року й виконує їх індивідуально або в групі. Результати дослідження презентуються учнями й оцінюються вчителем під час захисту чи представлення. Такі підходи  сприяють формуванню не лише предметних (географічних), а й ключових компетентностей (інформаційно-цифрової, соціальної та громадянської, підприємницької, загальнокультурної та екологічної грамотності тощо).

Кравченко Олег. Вийти за межі підручників [Текст]: позаклас. краєзнавча робота в школі та позашкіллі / О. Кравченко // Краєзнавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2019. - № 5(922). - С. 6 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Матеріали ознайомлять із прийомами використання на практиці різних форм і методів факультативної та гурткової роботи історико-краєзнавчого напряму: упровадження  системи навчальних експедицій та екскурсій в освітній та виховний процес. Матеріали стануть у пригоді як учителям історії, географії, літератури, так і керівникам гуртків закладів позашкільної освіти. Також для керівників гуртків запропоновано питання для самоперевірки, які будуть корисні під час складання самоаналізу їхньої діяльності.

Трудове навчання

Вовк С. Б. Весняна феєрія [Текст]  : тиждень трудового навчання / С. В. Вовк // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 9-10. - С. 78-84.

         У передвеликодній період у НВК «Загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 2 -ДНЗ» м. Хоростків тривав тиждень трудового навчання, кожен день якого мав свою особливість. Це була справжня творча лабораторія, адже й учні, і вчителі були залучені до спільної роботи. У перший день тижня учнями 7 та 11 класу були виготовлені паперові метелики для оздоблення стін коридору ІІ поверху. А от другий день об»єднав чи не всю школу в роботі над одним масштабним проектом - !Україна - єдина країна». Це була командна робота не лише учнів та вчителів школи, а й представників філій та органів місцевого самоврядування.

Гаврилюк Л. С. Виготовлення виробів у техніці макраме урок у 6 класі [Текст]  / Л. С. Гаврилюк // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 9-10. - С. 13-17.

         У наведеному в статті уроці учні ознайомлюються з історією виникнення техніки вузликового плетіння, навчаються підбирати необхідні матеріали для виготовлення конкретного виробу, розраховують необхідну кількість матеріалів для виготовлення конкретного виробу, розраховують необхідну кількість матеріалів, дотримуючись правил безпечної роботи під час використання інструментів для плетіння, санітарно-гігієнічних вимог.

Захарченко М. М. Ручка для письма [Текст] / М. М. Захарченко // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 9-10. - С. 10-12.

         Найбільш потужною складовою діяльності учня на уроках трудового навчання є його робота над виконанням творчого проекту. В умовах шкільної майстерні для учнів 8-х класів автор пропонує таку тему проектної діяльності: виготовлення кулькової ручки з деревини. Автором була розроблена технологія виготовлення цього виробу. Для цього потрібно зовсім небагато матеріалу - дві рейки розміром 8х15х150, клей, шліфувальний папір, фарба, пак. Порода деревини може бути будь-яка, але якщо ручка буде оздобленою прозорим покриттям, то бажано брати породу деревини, яка має парну текстуру.

Палієнко Н. М. Магніти на холодильник [Текст] / Н. М. Палієнко // Труд. навчання в шк. - 2019. - № 9-10. - С. 4-10.

Магніти на холодильник - це універсальний банк творчих ідей. Техніки, які можна застосовувати під час виготовлення магніту: випилювання, випалювання, бісероплетіння, деку паж, вишивка нитками та стрічками, аплікація, пап»є-маше, валяння, розпис по тканині, тісто пластика тощо. У статті запропоновано кілька варіантів такої роботи для учнів 5-х класів.

Підготували  Оксана Северин, Оксана Туркало, Вадим Ковпак (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4527 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4457 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook