Учителеві-предметнику
«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»
тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури (24 лютого - 1 березня 2020р.)
Трудове навчання
Кітова О. А. Професійний розвиток учителів трудового навчання у післядипломній освіті [Текст] / О. А. Кітова // Труд. навчання в шк. - 2020. - № 1-2. - С. 3-11.
Основною тезою Концепції нової української школи є залежність успішності учня від успішності вчителя. Реформування сучасної освіти в Україні, реалізація Нової української школи, необхідність підготовки вчителів до роботи за оновленою навчальною програмою з трудового навчання обумовлюють удосконалення та осучаснення післядипломної педагогічної освіти вчителів трудового навчання, яка забезпечує їх професійний розвиток і впливає на ефективність та продуктивність освітнього процесу НУШ.
Малєєва І. В. Формування національної і жіночої ідентифікації учениць на уроках трудового навчання [Текст] / І. В. Малєєва // Труд. навчання в шк. 2020. - № 1-2. - С. 12-19.
У статті автор пропонує досвід створення комплексу психолого-педагогічних умов на уроках трудового навчання та в позаурочній діяльності для набуття дівчатами соціального досвіду, надання можливості дівчатам ідентифікувати себе як успішну сучасну жінку з урахуванням національного менталітету. Основна ідея досвіду полягає в оптимальному поєднанні проектної технології навчання з тренінговими методами особистісного розвитку, що створює можливість формувати позитивну жіночу та національну ідентифікацію дівчат у рамках курсу «Технології».
Сердюк О. О. Соціально значущі проєкти як засіб формування соціальної компетентності учнів [Текст] / О. О. Сердюк // Труд. навчання в шк. - 2020. - № 1-2. - С. 20-25.
Посилення практичної спрямованості трудового навчання сприяє формуванню ключових і соціально-трудових компетентностей учнів, навичок соціальної адаптації, засвоєнню культурних і соціальних норм, становлення активної життєво-компетентної особистості. Застосування колективної й групової форм навчальної роботи, дослідницьких та інформаційно-комунікативних технологій та залучення учнів до проектної діяльності під час трудового навчання розширює їх світоглядні орієнтири, створює умови для саморозвитку, сприяє готовності до співпраці, формуванню проєктно-технологічної компетентності.
Предмети художньо-естетичного циклу
Сесь О. Г. Зимовий калейдоскоп [Текст]: (позаклас. захід для уч. 7-х кл.) / О. Г. Сесь // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1. - С. 16 - 17.
Позакласний захід ставить мету розширити й поглибити знання учнів про відтворення зимової теми в творчості видатних композиторів, поетів, художників; розвивати естетичний смак та вміння застосовувати набуті знання на практиці; прищеплювати любов до творчості, культуру спілкування.
Шамбір Н. В. Символи України [Текст]: (інтегров. курс «Мистецтво»: 7-й кл.) / Н. В. Шамбір // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1. - С. 10 - 13. - Бібліогр.: 4 назви.
Пропонований урок інтегрованого курсу «Мистецтво»має таку навчальну мету: розкрити особливості відображення дійсності, духовного світу людини через музичний образ; сформувати усвідомлення важливого значення музичних творів - пісень, що є державними й духовними символами українського народу; закріпити розуміння понять «гімн», «музичний образ», навички роботи з папером; розширити уявлення учнів про види декоративно-прикладного мистецтва, зокрема аплікацію, та обереги української родини - рушники, сорочки; розвивати в учнів інтерес до патріотичних образів у мистецьких творах.
Шамановська Л. Ю. Образ у декоративному розписі [Текст] («Образотворче мистецтво»: 7-й кл.) / Л, Ю. Шамановська // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1. - С. 2-9. - Бібліогр.: 4 назви.
Подається методична розробка організації та проведення уроку образотворчого мистецтва у 7-му класі. Його мета: поглибити знання учнів про декоративний розпис; ознайомити з прийомами зображення птахів у творах народних майстрів; удосконалювати навички та вміння щодо зображення у декоративному розписі; розвивати фантазію, образне мислення учнів; прищеплювати любов до народної творчості. Тип уроку: комбінований. Під час проведення уроку використовуються аудіозаписи українських народних пісень, співу птахів.
Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи
Немає коментарів