Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Четвер, 10 березня 2016 

min
max

«... щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла», – писав Василь Сухомлинський. Він також стверджував, що «Учитель готується до хорошого уроку все життя…». Тому інформаційно-бібліографічне інформування вчителів-предметників – пріоритет у діяльності Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки. З новими документами в галузі освіти, матеріалами з викладання предметів, методики сучасного уроку можна ознайомитись, переглянувши анотований інформаційний огляд «Вчителеві-предметнику».

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (1 - 6 березня 2016 р.)

З питань методики викладання навчальних предметів в школі

Світова література

Марчик, Олена. Проблема вибору та особистої відповідальності людини в межовій ситуації. За романом Альбера Камю "Чума" [Текст] : урок зарубіжної літератури: 11 клас / О. Марчик // Всесвітня література  в сучасній школі. - 2015. - N 12. - С. 34-39.

Вивчення творчості видатного французького письменника у школі має неабияке значення. У пропонованій публікації подано розробку уроку в 11 класі, що базується на романі «Чума». Метою цього уроку, - згідно з задумом автора публікації, - є: допомогти учням зрозуміти найсуттєвіші особливості світобачення Альбера Камю, з’ясувати різні можливості морального вибору людини в межовій ситуації; розвивати навички філософського прочитання твору, аналізу художнього тексту в єдності його змісту та форми, характеристики героїв, уміння добирати цитати, робити висновки, розкрити символічне значення образу чуми; виховувати активну життєву позицію, людяність, почуття відповідальності за власну долю і долю людства, за свій моральний вибір, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.

Невінчана, Валентина. Ернест Сетон-Томпсон. "Снап" [Текст] : уроки зарубіжної літератури: 5 клас / В. Невінчана // Всесвітня література  в сучасній школі. - 2015. - N 12. - С. 9-12.

Нова програма пропонує на вибір три оповідання Е. Сетона-Томпсона – «Лобо», «Доміно» та «Снап». Перші два (з вказаних) оповідання – про хижих звірів, вовка та лиса, які й нині завдають великої шкоди в сільській місцевості. Щоправда, у письменника вони (згадані тварини) мають шляхетний та геройський вигляд, проте школярів 5 класу, - на думку автора публікації, - доцільніше познайомити із Снапом, героєм однойменного оповідання, породистим псом, що став надійним помічником для людини. Окрім того, проблема виховання та утримання собак, особливо бійцівских, і нині стоїть гостро – як у місті, так і на селі. З іншого боку, оповідання «Снап», можна, в незначних скороченнях, перечитати і в класі…

Оробець, Світлана. Народна драма Фрідріха Шиллера "Вільгельм Телль" [Текст] : урок зарубіжної літератури: 9 клас / С. Оробець // Всесвітня література  в сучасній школі. - 2015. - N 12. - С. 22-27.

 Мета навчального заходу (урок зарубіжної літератури у 9 класі), акцентовагого у публікації: показати зв'язок народної драми Ф. Шиллера «Вільгельм Телль» з ідеологією Просвтництва; розвивати теоретико-літературні знання, навички виразного читання драматичного твору в особах, сприйняття музичного твору, формувати цілісне світоспрйняття на основі міжпредметних зв’язків; виховувати повагу до національної незалежності народу та свободи особистості.   

Слободянюк, Олена. Сила людських почуттів проти сили війни. За повістю Василя Бикова "Альпійська балада" [Текст] : уроки зарубіжної літератури: 7 клас / О. Слободянюк // Всесвітня література  в сучасній школі. - 2015. - N 12. - С. 13-18.

У пропонованій публікацій подано розробки трьох уроків (зарубіжної літератури) за повістю Василя Бикова «Альпійська балада». Метою навчальних заходів є: ознайомлення учнів із відомостями про життя і творчість відомого письменника; поглиблення знань про повість як жанр літератури; розкрити історичну основу вказаної повісті, її гуманістичний зміст; дати визначення понять «художній час» і «художній простір», визначити особливості художнього часу і простору у творі; розкрити симовлічність назви повісті; розглянути образи Івана і Джулії, визначити художні засоби створення образів; розвивати навички читання, переказування тексту, асоціативне та образне мислення школярів; виховувати всебічно розвинену особистість, прищеплювати волелюбність, шляхетність, людську гідність, відвагу

Математика

Вдовенко І. Аркуші нових знань / І. Вдовенко // Математика. – 2015. - № 24. – Встав.

Пропонуються задачі у формі окремих «аркушів нових знань». Добір задач для кожного аркуа відбувається за принципом «наведення на відкриття», тобто задачі спочатку конкретизуть та уточнюють нову для учнів проблему, а потім наштовхують на пошук і створення загального способу їх розв»язання. Передбачається, що в окремих випадках очевидні узагальнення учні зможуть зробити самостійно.

Недоступ В. Розв»язування текстових задач за допомогою лінійних рівнянь: урок алгебри. 7-й клас / В. Недоступ // Математика. – 2015. - № 24. – С. 8-10.

Пропонується урок, що передбачає розв»язування стародавніх задач народів світу, взятих із книжки відомого математика А. Г. Конфоровича. Адже стародавні задачі народів світу здатні зацікавити учнів, за допомогою них учитель має можливість зацікавити учнів математикою та розшрити їхній світогляд. Крім того, саме стародавні задачі дають змогу довести учням, що математику придумали не математики, а її виникнення – це вимога часу і практична потреба життя.

Толкунов О. Тригонометричні рівняння. Алгебра і початки аналізу: 10-й клас / О. Толкунов // Математика. – 2015. - № 24. – С.11-13.

 Подається урок алгебри і початків аналізу в 10-му класі. Для сучасних старшокласників використання різних гаджетів у повсякденній діяльності є звичною справою. Учитель має змогу використати їх на уроці. Завдяки цьому процес перевірки стає швидким та об’єктивним.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Туркало О. М.  

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4542 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4481 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook