Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 25 липня 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (18 - 24 липня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Бондаренко, Юрій. Тема уроку української літератури: аспектуальний вимір [Текст]: / Ю. Бондаренко // Дивослово. – 2016. -  № 6. – С. 15–18. – Бібліогр.: 6 назв.

Автор публікації звернув увагу на проблему теми уроку літератури, зокрема її (теми) психологічну, літературознавчу, методичну, дидактичну та лінгвістичну багатовекторність. У статті актуалізується роль теми в організації навчально-виховного процесу, у можливості здійснення психологічного впливу на учнів тощо.

Ковтуненко, Людмила. Формування життєвих компетентностей на уроках української літератури [Текст]: / Л. Ковтуненко // Дивослово. – 2016. -  № 6. – С. 2–9. – Бібліогр.: 7 назв.

У статті обгрунтовано потребу імплементації підходу до навчання української літератури; досліджено методику застосування особистісно зорієнтованих, інтерактивних та пошукових методів і прийомів для формування життєвих компетентостей школярів. Щоб компетентнісний підхід (а він є серед провідних засад національної системи освіти) став справжньою реальністю, його ідеї необхідно послідовно впроваджувати у навчальний процес. Теоретичні положення, викладені у публікації, проілюстровано поданою там же розробкою уроку вивчення поеми Т. Шевченка «Тарасова ніч».

Романенко, Юлія. Формування життєвих компетентностей на уроках української літератури [Текст]: / Ю. Романенко // Дивослово. – 2016. -  № 6. – С. 27–28. 

 У публікації розкриваються питання специфіки, змісту й методики створення завдання типу дослідження-класифікація. Подано приклади дослідницьких завдань з української мови, в сонові яких операція класифікування мовних одиниць, явищ тощо.

Англійська мова

Гончарова А. І. Організаційно-педагогічні умови співробітництва вчителя та учнів на уроках англійської мови [Текст] / А. І. Гончарова // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19-21. – С. 66 – 83.

На етапі глибоких перетворень в освіті актуальною проблемою для вчителя-практика залишається відбір методів, технологій і прийомів, які б спонукали учнів трансформувати набуті навички в життєві потреби. У статті розкрито теоретичні основи організації співробітництва учнів та вчителя в процесі реалізації проектно-пошукової технології, наведено приклади завдань, що спонукають учнів співпрацювати і кожному мати рівні можливості успіху. Матеріали можуть бути корисними для вчителів англійської мови, які викладають у старших класах загальноосвітніх навчальних закладах, ліцеях, гімназіях та використовують у своїй педагогічній діяльності проектно-пошукові технології організації навчання учнів.

Гаврилюк І. А. Винаходи та винахідники. Генії ХХ століття [Текст]: (11 клас) / І. А. Гаврилюк // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19-21. – С. 15 – 18.

У статті описується конспект уроку, який ставить такі практичні навчальні цілі: активізувати вживання певних лексичних одиниць; тренувати учнів у переказі та аудіюванні тексту з теми «Винаходи та винахідники» з метою повного розуміння інформації, що міститься в ньому; розвивати вміння здійснювати усне спілкування в типових ситуаціях навчально-трудової, побутової і культурної сфер спілкування; розвивати вміння розуміти на слух нескладний автентичний текст з теми «Генії ХХ століття»; вдосконалювати навички усного зв»язного мовлення, розвивати вміння адекватно реагувати на запитання одногрупників; уміння переносу знань та навичок у нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності; готовності до участі в іншомовному спілкуванні; вчити застосовувати свої знання зі спецпредметів для підготовки до уроку англійської мови. За видом цей урок є уроком-дослідження. Під час проведення уроку використовуються такі методи і прийоми навчання: демонстрування (інтерактивна презентація) нового матеріалу; аудіовізуальний метод, сугестивний метод, комунікативний метод, груповий метод, перекладний метод, інтерактивні методи («Мозковий штурм», «Рольова гра», «Мар-Mind», «Займи позицію»). Урок побудований на використанні таких міжпредметних зв»язків: інформатика та комп»стерна техніка, фізика, всесвітня історія, українська мова, основи екології та безпеки товарів народного споживання, устаткування підприємств харчування, технологія харчування.

Митник О. Я., Мавріді Т. Ю., Маркобок Ю. В., Грабовська Ю. А. Розвиток інтелектуальних умінь в учнів на уроках у 5-му класі [Текст] / О. Я. Митник та ін. // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19-21. – С. 15 – 19.

У поданій статті автори презентуються систему завдань для 5-го класу, розроблену відповідно до чинної державної програми з іноземних мов для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів, спрямовану на розвиток інтелектуальних умінь, Завдання наведені у цій публікації, можна використовувати на будь-якому уроці, а саме: на етапі актуалізації опорних знань (комбінований урок), на уроках закріплення чи узагальнення й систематизації вивченого матеріалу. Усі завдання комбінованого характеру: з одного боку, вони допомагають вчителеві перевірити ступінь оволодіння знаннями й уміннями, визначеними програмою з англійської мови, а з іншого, робота над такими завданнями сприяє мовленнєвому розвитку дитини, оволодінню учнями загальними розумовими діями та прийомами розумової діяльності.

Історія

Білай Ю. В., Шандрацька К. В. «Герої Крут ХХІ століття» [Текст]: виховний захід / Ю. В. Білай, К. В. Шандрацька // Історія та правознавство. Позакласна робота: наук.-метод. журн. – 2016. - № 7. – С. 6 – 10.

Стаття присвячена військово-патріотичному вихованню учнівської молоді. У нійподається розробка виховного заходу, мета якого – виховувати в учнів повагу до людини, її прав і свобод, почуття гордості за подвиги українського народу; готовність стати на захист Батьківщини; формувати вміння давати емоційно-ціннісну оцінку суспільних явищ і процесів, застосовувати загальнолюдські та національні цінності як критерій оцінки фактів, подій, явищ; визначити мету й алгоритми реалізації власної діяльності та оцінювати її результативність; здійснювати пошук інформації, опрацьовувати її та презентувати результати, визначати причини та наслідки історичних подій, систематизувати та узагальнювати історичну інформацію.

 Матеріали описаного заходу допоможуть школярам усвідомити значущість подвигу українців у відстоюванні громадських прав і свобод, поглибити знання з новітньої історії України (події Української революції 1918 р. та Революції Гідності 2013 – 2014 рр.)

Войтенко В. М. Християнські засади любові до Батьківщини, патріотизм і волонтерство / В. М. Войтенко // Історія та правознавство. Позакласна робота: наук.-метод. журн. – 2016. - № 7. – с. 15 – 21. – Бібліогр.: 4 назви.

Стаття присвячена духовному вихованню школярів. У ній пропонується розробка уроку, мета якого: поглиблювати в учнів зміст понять «патріотизм», «волонтерство»; розкрити суть й особливості поняття «волонтерство» на конкретних прикладах сучасності; ознайомити учнів із основновами християнської любові до Батьківщини на прикладах історії Слобожанщини; розвивати в учнів критичне мислення, здатність до етичного аналізу життєвих ситуацій, сприяти самоаналізу та самовихованню школярів через роздуми про найвищі цінності та їх засади, важливі для формування громадської духовної компетентностей; виховувати моральні орієнтири, відповідальність за власний життєвий вибір, бути патріотом Батьківщини.

Нужа Ю. П. «Пишайся, що ти українець! » [Текст]: присвячується боям за Іловайськ) / Ю. П. Нужа // Історія та правознавство. Позакласна робота: наук.-метод. журн. – 2016. - № 7. – С. 11 – 14.

Запропонований у цій публікації виховний захід, присвячена вшануванню пам»яті земляків, які загинули в зоні АТО, вихованню в учнів патріотичного ставлення до історії своєї Батьківщини, виховання почуття гордості за свою Вітчизну, глибокої вдячності тим, хто ціною власного життя та здоров»я виборює свободу та волю, щасливе майбутнє рідної землі.

Біологія

Бузунко П. А., Шевченко І. К. Розвиток екологічного світогляду та критичного мислення на уроках екології [Текст] / П. А. Бузунко, І. К. Шевченко // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19 – 21. – С. 27 – 28.

На сучасному етапі розвитку людства екологічна освіта, виховання і культура громадян визначають не лише сутність держави, але й благополуччя та здоров»я нації. Екологічна освіта є необхідною складовою сталого, гармонійного, екологічно безпечного розвитку суспільства. В умовах посилення євроінтеграційних процесів необхідною умовою є адаптація освітньої складової до стандартів ЄС.

Данилова Г. О., Нечипоренко Л. М. Програма факультативу «Вплив шкідливих речовин на органи та системи органів людини» [Текст] / Г. О. Данилов, Л. М. Нечипоренко // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19 – 21. – С. 31 – 42. – Бібліогр.: 11 назв.

Співпраця різних ланок освітнього середовища (науковців, усіх методичних служб, учительства та учнів) буде лише тоді успішною, коли вона виникає на основі соціальної ініціативи окремого педагога чи навчального закладу і є прагненням до саморозвитку або розвитку школи. Що стосується роботи із группами та педагогічними коллективами, то це в першу чергу робота в рамках експериментальних майданчиків. Одним із результатів реалізації цілей і завдань експериментального майданчика є розробка та використання в навчальному процесі факультативного курсу «Вплив шкідливих речовин на органи та системи органів людини» (авторська програма).

Програма факультативу передбачена для учнів 9-го класу, зміст навчального матеріалу якої доповнює та урізноманітнює основний матеріал шкільного курсу біології. Тематика змісту є актуальною оскільки на сучасному етапі розвитку суспільства проблема негативного впливу шкідливих звичок і речовин на організм людини набула особливо важливого значення. Цей факультатив можна використовувати з метою допрофільної підготовки учнів основної школи. Програма факультативу передбачає формування здоров»язберігаючої компетентності, набуття практичних навичок учнів на практичних заняттях з використанням інноваційних та інтерактивних форм роботи, створення проектів з метою формування активної життєвої позиції.

Томчук В. І. Використання на уроках біології інноваційних технологій навчання [Текст] / В. І. Томчук // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 19 – 21. – С. 25 – 26. – Бібліогр.: 5 назв.

У педагогічній діяльності значна увага приділяється впровадженню новітніх технологій у навчально-виховний процес. Одним із найпріоритетніших у вчителів біології є інноваційний метод проектів, який поєднує декілька сучасних підходів: особистісно зорієнтований та комунікативно-діяльнісний. Оскільки метод проектів належить до особистісно зорієнтованого навчання, його мета спрямована на розвиток особистісних і соціально значущих якостей, дослідного, пізнавального інтересу, вміння самостійно знаходити інформацію, здатності орієнтуватися в цій інформації, вміння аналізувати, узагальнювати, представляти її у вигляді оформленого результату діяльності, вміння самостійно і критично мислити та висловлювати власну думку, орієнтуватися в різноманітних ситуаціях. До уваги читачів пропонуються фрагменти уроків з використанням цієї технології, наприклад, фрагмент уроку з теми «Різноманітність птахів» (8 кл.) та ін.

Підготували бібліографи: Северин О. П., Ковпак В. О. 

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4534 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4469 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook