Учителеві-предметнику
тижнева оглядова інформація літератури (15-21 серпня 2016 р.)
З питань методики викладання навчальних предметів в школі
Українська мова та література
Козлова, Т. М. Остап Вишня. Усмішка "Сом" [Текст] : 11 клас / Т. М. Козлова // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2016. - N 22/23/24. - С. 54-59.
Тема уроку (в рамках пропонованої розробки) української літератури в 11 класі: «Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор в усмішці Остапа Вишні «Сом». З типом вказаний навчальний захід – урок вивчення нового матеріалу. Обладнання для реалізації педагогічного задуму на уроці: портрет Остапа Вишні, ілюстрації, комп’ютерна презентація, книжкова виставка, реквізит.
Попова, Т. Ю. Використання кроссенсів на уроках української мови та літератури [Текст] / Т. Ю. Попова // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2016. - N 22/23/24. - С. 4-9. - Бібліогр.: 2 назви.
Кроссенс – явище ХХІ століття, головоломка нового типу. Він був створений 2002 року письменником, педагогом і математиком Сергієм Федіним та філософом і художником Володимиром Бусленком. Кроссенс – це стандартне поле з 9-ти квадратів, кожному з яких відповідає певне зображення. Автор статті розкриває поняття і явище «кроссенсу» як елементу методологічного інструментарія в контексті викладання української мови та літератури в школі. Педагогічний досвід автора матеріалів засвідчує можливості використання кроссенса в якості візуального організатора на різних етапах уроку.
Стріченець, О. В. Тема жіночої долі у творчості Шевченка [Текст] : урок у технології розвитку критичного мислення з інформаційно - комп'ютерним супроводом: 9 клас / О. В. Стріченець // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2016. - N 22/23/24. - С. 42-47.
Розробка присвячена дослідженню тематики жіночої долі у творчості Т. Шевченка, зокрема й через контент-аналіз відомих поем «Катерина» та «Наймичка». Проведення навчального заходу сприятиме вихованню в учнів шанобливого ставлення до жінки, співчуття до знедолених, почуття відповідальності за власні вчинки. Обладнання уроку: портрет Т. Шевченка, «Кобзар», ікона Божої матері, мультимедійний проектор, комп’ютер, підручник.
Третяк Н. І. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль [Текст] : 6 клас / Н. І. Третяк // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. - № 22/23/24. – С. 24–26.
Актуалізована у публікації розробка уроку з української мови (6 клас) покликана: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, дати відомості про поділ числівників на групи за значенням та будовою; формувати вміння знаходити числівники в текстах; розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях. За типом цей навчальний захід – урок засвоєння нових знань.
Трудове навчання
Дубок Олена Технологія побутової діяльності [Текст] : 8-й клас / Олена Дубок // Трудове навчання. – 2016. - № 7. – С. 22-26.
Розробка наведенного уроку подана відповідно до теми розділу «Технологія побутової діяльності», яку можуть використовувати в роботі учителі під час вивчення як із хлопцями, так із дівчатами. Урок для учителів технічних і обслуговуючих видів праці.
Колосунова Тетяна Прикладні програми пакета Microsoft Office [Текст] : Використання можливостей прикладних программ на уроках трудового навчання / Тетяна Колосунова // Трудове навчання. – 2016. - № 7. – С. 4-21.
Методична розробка ознайомлює з використанням можливостей прикладних программ пакета Microsoft Office на уроках трудового навчання. Учитель повинен вміти користуватися різними програмами, які дають змогу комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, що має важливе значення для сприйняття інформації.
Орієнтовне календарно-тематичне планування занять і зміст тем програми з трудового навчання [Текст] : 5-8-мі класи. Обслуговуючі види праці // Трудове навчання. – 2016. - № 7. – Вклад.На допомогу вчителю пропонується орієнтовне календарно-тематичне планування уроків відповідно до розвантаженої програми з трудового навчання у 5-8-х класах за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіити з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України № 585 від 29.05.2015 р. Для зручності користування орієнтовними календарно-тематичними планами уроків зміни й уточнення в тематичних планах і зміст тем виділено фоном.
Підготували бібліографи: Ковпак В. О. , Туркало О.
Немає коментарів