Учителеві-предметнику
тижнева оглядова інформація літератури (21-28 серпня 2016 р.)
З питань методики викладання навчальних предметів в школі
Світова література
Іваськевич, Тетяна. Видатний австрійський поет і прозаїк Р. М. Рільке та Україна [Текст] : 11-й клас / Т. Іваськевич // Зарубіжна література. – 2016. - № 7 (767). – С. 15–24. – Бібліогр.: 6 назв.
Подана розробка допоможе педагогу: ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом видатного австрійського поета Райнера Марії Рільке, показати його місце в історико-літературному процесі. Серед цільових засад уроку також: розкриття духовної ролі України у формуванні філософських та естетичних ідеалів; виховання любові та поваги до поетичних творів.
Мосійчук, Ірина. Нарцис: квітка – лікарська рослина – міфічний герой [Текст] : урок за давньогрецьким міфом / І. Мосійчук // Всесвітня література в школах України. – 2016. - № 7/8. – С. 31–34.
Розробка може бути використана на уроках зарубіжної літератури у 6 класі при вивченні античної міфології. Мета навчального заходу: розширити знання учнів про міф; визначити головну думку міфу; розвивати уміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати ціннісне ставлення до культурних і духовних надбань людства. За типом цей навчальний захід – урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь і навичок.
Шевченко, Тетяна. Уроки позакласного читання у 7-му класі [Текст] : / Т. Шевченко // Зарубіжна література. – 2016. - № 7 (767). – С. 25–61.
Запропонований цикл допоможе вчителю у підготовці до уроків позакласного читання у 7-му класі за творами «Біле Ікло» Дж. Лондона, «Пригоди Олівера Твіста» Ч. Діккенса, «Дикий собака Динго, або повість про перше кохання…» Р. Фраєрмана, «Кішка надощі» Е. Хемінгуея, «Доля людини» М. Шолохова та ін. Відомості до кожного уроку містять розлогий дидактичний та методичний матеріал, а також цікаві ілюстративні та біографічні матеріали.
Фізична культура
Зюкова Г. І. Положення про проведення малих Олімпійських ігор [Текст] : свято фізкультури / Г. І. Зюкова // Фізичне виховання в шк. України. – 2016. - № 7. – С. 25-30.
Метою проведення малих Олімпійських ігор є створення умов для організації дозвілля учнів. Змагання між класами кожної вікової групи проводять за заделегідь розробленим графіком. Під час проведення свята передбачено легкоатлетичне багатоборство, комбіновані естафети та спортивні вікторини.
Крупка О. М. Заняття з туризму (спортивного орієнтування) [Текст] : 1-й рік вивчення / О. М. Крупка // Фіз. виховання в шк. України. – 2016. - № 7. – С. 8-16.
Подано хід уроку, теоретичну частину якого учні можуть вивчити в класі, а заключну із закріплення матеріалу поєднати з практичною частиною теми «Харчування в поході» та провести на природі. Основне завдання орієнтування полягає в тому, щоб витримати обраний напрямок за будь-яких умов: удень і вночі, в тумані чи в дощ, на відкритій або закритій місцевості тощо. Тому орієнтуватися необхідно безперервно, краще водночас кількома способами, що доповнюють один одного. В ході заняття проводиться гра «Пошук скарбів», під час якої учні об»єднуються у дві команди, кожна з яких отримує картку з маршрутом, у кінці якого – «скарб».
Лущик І. В. Теоретико-методичні знання з фізичної культури для учнів 11-го класу [Текст] / І. В. Лущик // Фіз. виховання в шк. України. – 2016. - № 7. – Вклад.
У статті зазначено, що навчальний день учнів насичений значними розумовими та емоційними навантаженнями. Змушена робоча поза тривалий час напружена, часті порушення режиму праці та відпочинку, неадекватні фізичніі навантаження – усе це спричиняє стомлення, що накопичується і перетворюється на перевтому. для запобігання цього необхідно змінювати види діяльності. Найефективнішою формою відпочинку під час розумової праці є активний відпочинок у вигляді помірного фізичного наванаження. У статті наведено вправи, які можна виконати у вигляді помірного фізичного наванаження.
Підготували бібліографи: Ковпак В. О. , Туркало О.
Немає коментарів