Із матеріалів журналу «Математика в рідній школі». – 2016. - № 9.
Огляд статті кандидата педагогічних наук директора методичного центру КМДШ м. Києва Оксани Буковської «Математика-це цікаво! Математика – це потрібно!».
У статті йдеться про досвід роботи вчителя математики щодо пошуку форм і методів зацікавлення учнів навчальним матеріалом.
Матеріал проілюстрований конкретними прикладами і завданнями.
Ключові. слова: нетрадиційність, компетентний фахівець, засвоєння знань, цікаві завдання, креативне мислення, математична компетентність.
Сьогодні важко обійтись без математики. Вона потрібна усім – і дорослим, і дітям. Колись в Америці навіть було обіцяно велику премію тому, хто напише книгу «Як людина жила без математики?». Бажаючих було чимало, але написати книжку ніхто не зміг.
Автор переконана, що одним із шляхів удосконалення навчання учнів математики є нетрадиційність у його репрезентації школярам.
Математика в школі – це дисципліна, під час вивчення якої вчитель має постійно створювати ситуацію успіху. Тоді учень відчує задоволення від маленького відкриття, знахідки, оригінального розв’язання задачі.
Основна роль математики – у розумовому вихованні, у розвитку інтелекту. Результатом навчання є певний стиль мислення. У математиці закладено величезні можливості для розвитку дітей у процесі їх навчання. з самого раннього віку.
Самостійне розв’язування задач – один із засобів розвитку креативності та математичної компетентності учнів.
Під навчальними цікавими завданнями розуміють завдання, безпосередньо пов’язані з програмовим матеріалом і сприяють засвоєнню і закріпленню його учнями.
Автор розрізняє організаційну та інформаційну цікавість. Під організаційною розуміють цікавість, пов’язану з навчальним матеріалом. Під інформаційною цікавістю ж розуміють інформацію навчально-пізнавального характеру, яка викликає в учнів цікавість. Наприклад, під час розв’язування задач у 5 класі доцільно організовувати уроки-подорожі. Так, урок-подорож планетами Сонячної системи дуже зацікавлює учнів..
Інтерес до вивчення математики також підсилюється за допомогою відомостей з історії математики та про діяльність великих математиків, їх відкриття.
Навчальні завдання цікавого характеру цінні тим, що вони разом із прищепленням інтересу до навчання сприяють і нагромадженню знань, умінь і навичок школярів.
Математика – це цікаво! Математика – це необхідно!
Статтю підготувала: головний бібліограф Туркало О. М.
Немає коментарів