Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 11 жовтня 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (03 -09 жовтня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Світова література

Будаєва, Валентина. Міфологічний словник школяра [Текст] : довідковий матеріал із теми «Античність» / В. Будаєва // Зарубіжна література. – 2016. - № 9 (769). – С. 52–62. – Бібліогр.: 3 назви.  

Відомості довідкового характеру охоплюють найбільш розповсюджені фразеологізми з античних міфів та імена героїв, що вже стали прозивними. Матеріал може бути використаний на уроках зарубіжної літератури під час вивчення грецької та римської міфології та античної літератури, під час проведення позакласних заходів, а також під час роботи з обдарованими школярами у період підготовки до олімпіад.

Градовський, Анатолій. Нестандартні уроки літератури в старших класах [Текст]: / А. Градовський // Зарубіжна література. – 2016. - № 9 (769). – С. 4–8.   

У публікації розглядаються нестандартні уроки літератури в старших класах, зокрема увагу акцентовано на семінарських заняттях, підготовці учнів до самоосвіти, формуванні у школярів навичок самостійної роботи. У статті достатньо фахово охарактеризовано різні форми нестандартного шкільного навчання, виділено, - згідно з відповідною типологією, -основні елементи (уроки), серед яких: інтегрований урок, дослідницький урок, рольова гра, театральна (театралізована) вистава, урок-семінар, дискусія, урок – прес-конференція, урок-аукціон, урок - брейн-ринг, урок-бесіда за круглим столом, урок-диспут (розгляд, дослідження, дискусія), а також урок-вікторина. Матеріал публікації може сприяти роботі вчителя як зарубіжної, так і української літератури, а також фахівців-предметників з інших навчальних шкільних дисциплін.

Малигіна, Любов. Психологія злочину [Текст] : компаративне дослідження за творами «Злочин і кара» Ф. Достоєвського та «Расьомон» Р. Акугатави / Л. Малигіна // Зарубіжна література. – 2016. - № 9 (769). – С. 46–51. – Бібліогр.: 8 назв.  

У статті вивчаються та аналізуються подібності й відмінності в зображенні стану злочинців, утвердження в їхній свідомості невідворотності злочину, способів раціонального виправдання свого наміру. Компаративне дослідження проводиться за новелою японського письменника Рюноске Акугатави «Расьомон» та романом російського письменника Ф. Достоєвського «Злочин і кара».

Пилюченко, Валентина. Ігрові елементи на уроках зарубіжної літератури [Текст] : із досвіду роботи / В. Пилюченко // Зарубіжна література. – 2016. - № 9 (769). – С. 63–73.   

Як відомо, у процесі гри діти (школярі) вчаться логічно висловлювати свої думки, послідовно діяти, бути спостережливими й допитливими (ігрова діяльність стимулює допитливість), думати самостійно. Окрім того, упродовж ігрового процесу  розвивається увага та звичка концентруватись. Автор пропонує зразки ігор у вигляді кросвордів, схем, криптограм, шифровок, які вже були апробовані під час уроків зарубіжної літератури. Безумовно, фактографічний матеріал, зокрема охарактеризовані елементи ігрової діяльності, можна спроектувати й на інші предмети, наприклад долучити до реалізації дидактичних потреб і цілей вчителя української літератури.

Математика

Бойченко Ірина  Сума кутів трикутника [Текст] : геометрія, 7-й клас / Ірина Бойченко // Математика. – 2016. - № 18. – С. 11-13.

Пропонується розробка двох послідовних уроків, на яких учням пропонуються різні форми роботи для досягнення мети. Увага зосереджується на практичній складовій. Цікавим естетичним прийомом є використання влучних епіграфів.Зачитавши крилату фразу, вчитель просить учнів пояснити, як вони її розуміють, чому саме ці слова обрані як епіграф певного етапу року.

Бокоч Світлана Розв’язування рівнянь [Текст] : урок-казка для учнів 5-х класів / Світлана Бокоч // Математика. – 2016. - № 18. – С.9-10.

Автор статті – учасник конкурсу педагогічних ідей «Панорама творчих уроків – 2016» – пропонує розробку уроку математики, на якому вивчають правила розв’язування рівнянь, вплетені в канву казки. На уроці учні забезпечують глибокі знання з відповідног матеріалу, удосконалюють обчислювальні навички, свідомо застосовують вивчений матеріал під час розв’язування вправ, формують елементи творчості.

Буковська Оксана Математика – це цікаво! Математика – це потрібно! [Текст] / Оксана Буковська // Математика в рід. шк. – 2016. - № 9. – С. 19-23.

Автор переконана, що одним із шляхів удосконалення навчання учнів математики є нетрадиційність у його репрезентації школярам. Педагог повинен мати на кожний урок добірку цікавих завдань, бажано пов’язаних із практикою інтеграційного та пізнавального характеру, на розвиток логічного та критичного, креативного мислення. Навчальні завдання цікавого характеру цінні тим, що вони разом із прищепленням школярам інтересу до навчання сприяють нагромадженню навчальних юнь, умінь та навичок.

Вареник Галина Наша держава – гордість і слава [Текст] : математичний поєдинок для учнів 5-х класів / Галина Вареник // Математика. – 2016. - № 18. – С. 4-6.

Автор статті подає сценарій позакласного заходу з математики для учнів 5-х класів, під час якого в ігровій формі учні повторюють навчальний матеріал, узагальнюють математичні поняття й закономірності. Розробка може бути використана для проведення свята до Дня українського козацтва.

Біологія

Пасічник Зоя. Членистоногі. Павукоподібні [Текст] / З. Пасічник // Біологія. – 2016. – № 18 (798). – С. 31 – 34.

Пропонується методична розробка уроку біології у 7-му класі. У поданому матеріалі ставиться мета сформувати знання про особливості організації та процеси життєдіяльності павукоподібних, удосконалювати вміння працювати з текстом і малюнками підручника, аналізувати, порівнювати, виокремлювати головне, розвивати критичне мислення, уміння робити висновки, формувати ініціативну, компетентну особистість.

Шеремет Тетяна. Закономірності спадковості [Текст] / Т. Шеремет // Біологія. – 2016. - № 18 (798). – С. 39 – 41.

Поданий конспект уроку є продовженням публікації циклу уроків на тему: «Закономірності спадковості», що вивчається в 11-му класі. Він присвячений вивченню теми «Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи», яка має на меті сформувати поняття про закономірності спадковості, які встановив Г. Мендель, дати знання про онтологічні основи першого та другого законів Григора Менделя, розширити знання про матеріальні носії спадкових ознак організму, розвивати вміння проводити статистичний аналіз результатів схрещення організмів, формувати вміння розв»язувати задачі з генетики.

Шуліка Катерина. Клітина [Текст]: цикл уроків / К. Шуліка // Біологія. – 2016. - № 18 (798). – С. 7 – 30.

У поданій статті пропонується розробка циклу уроків біології у 6-му класі, які розкривають такі теми: «Клітина – одиниця будови організмів. Історія вивчення клітини» (тип уроку - урок засвоєння нових знань), «Метод світлової мікроскопії, збільшувальні прилади і їхнє призначення» (тип уроку - комбінований), «Виготовлення мікропрепаратів» (тип уроку – комбінований). Описані матеріали дають знання учням про клітину, узагальнять відомості з історії вивчення клітини, систематизують відомості з основних положень клітинної теорії, поглиблять знання про методи вивчення організмів, ознайомлять з методом світлової мікроскопії, збільшувальними приладами (світловим мікроскопом, ручню лупою, штативною лупою) допоможуть засвоїти особливості виготовлення тимчасових і постійних мікропрепаратів.

Хімія

Загубинога Оксана. Моніторингове дослідження розвитку навчальної компетентності учнів 7 класу на уроках хімії [Текст] / О. Загубинога // Хімія. – 2016. - № 9 (789). – С. 19 – 41.

У пропонованій публікації зібрано авторські вправи, тестові завдання, різні види кросвордів та головоломки до тем, які вивчатимуться у 7-му класі. Широкий вибір завдань допоможе вчителю урізноманітнити процес проведення такого етапу роботи, як моніторингове дослідження навчальної компетентності учнів з хімії. Частину завдань подано з урахуванням рівневої диференціації.

Зміст завдань, рівень складності, теоретичні відомості повністю відповідають програмі з хімії для учнів 7-9-х класів, яка втупила в дію у 2015/16 навчальному році. Описаний матеріал розрахований на вчителів хімії, студентів педагогічних ВНЗ та учнів 7-х класів.

Прокопчук В. М. Чорне золото чи чорне майбутнє? [Текст] / В. М. Прокопчук // Хімія. Позакласна робота. – 2016. – № 9 (33). – С. 37 – 39.

Пропонуємо статтю, яка описує виховний захід з хімії. Його мета: вивчити склад і властивості нафти, способи переробки нафтопродуктів; ознайомити з проблемами забруднення навколишнього середовища нафтою та нафтопродуктами; формувати екологічну культуру; виховувати бережливе ставлення до природи. Виховний захід проводиться у формі уроку-суду.

Чучвера Ірина. Атом як форма існування хімічних елементів. Поняття про будову атома [Текст]: бінар. урок: 7-й кл. / І. Чучвера // Хімія. – 2016. - № 9 (789). – С. 12 – 14. –Бібліогр.: 5 назв. С.

У статті описується розробка інтегрованого уроку для 7-го класу. Його освітня та розвивальна мета: закріпити, повторити та актуалізувати теоретичні знання учнів про атом; поглибити уявлення про будову атома; розвивати інтере до інтегрованих ігор, мислення, логіку, творчі здібності; формувати навички роботи з навчальною, енциклопедичною та науково-популярною літературою, навички самоаналізу, самооцінки; закріпити вміння і навички самостійної та групової роботи учнів.

Ярошенко Анастасія. Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою [Текст]: 7-1 кл. / А. Ярошенко // Хімія. – 2016. - № 9 (789). – С. 17 – 18. – Бібліогр. в кінці ст.

Матеріали пропонованого уроку поглиблять знання учнів про хімічну формулу, її використання для обчислень, ознайомлять з поняттям про відносну молекулярну масу, формуватимуть вміння і навички обчислення за хімічними формулами, навчать визначати відносну молекулярну масу простих і складних речовин за їх формулою. Під час проведення уроку використовуються такі методи роботи: словесні (бесіда, побудова алгоритму), наочні (демонстраційне пояснення, виконання вправи за зразком), інтерактивні вправи.Форми роботи на уроці – фронтальні та індивідуальні.

Матеріали підготували: бібліографи Ковпак В., Северин О. Туркало О.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4575 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4512 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook