Період публікації:

від

до

Категорія:

Інформаційна сторінка. Вчителю зарубіжної літератури

Опубліковано: Середа, 12 жовтня 2016 

min
max

Із матеріалів газети для вчителів та методистів «Зарубіжна література», № 9 (769) / 2016.

Огляд публікації А. Грабовського «Нестандартні уроки літератури в старших класах».

Статтю Анатолія Грабовського, професора, завідувача кафедри російської мови, зарубіжної літератури та методики навчання Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького присвячено огляду і характеристиці нестандартних уроків літератури в старших класах, увагу також акцентовано на семінарських заняттях, підготовці учнів до самоосвіти, формуванні у школярів навичок самостійної роботи, можливостях професійного зростання педагога.

Враховуючи необхідність підвищення ефективності навчання у сучасних умовах, автор наголошує на різних аспектах взаємодії педагога з учнем, вдосконалення «звортнього зв’язку» (викладач – аудиторія; вчитель – учень), поглиблення і розширення навчально-методичного інструментарію педагогічного корпусу.

Зокрема вчителям рекомендовано:

А) враховувати інтереси і потреби своїх учнів, наприклад дізнаватися уподобання школярів у вивченні предмета;

Б) спробувати (за потреби) змінити стиль викладання (скажімо звертатися до учнів пропозиціями, заохоченнями тощо);

В) поділитись зі школярами своїми міркуваннями;

Г) аналізувати свої дії, намагатись систематизувати нове у власному педагогічному досвіді.

 У статті достатньо фахово охарактеризовано різні форми нестандартного шкільного навчання, виділено, - згідно із відповідною типологією, - основні його елементи.

НЕСТАНДАРТНІ УРОКИ ЛІТЕРАТУРИ

1. Інтегрований урок

            / реалізують двоє вчителів; як правило із літературою можуть поєднуватись такі предмети як історія, художня культура, українська мова, іноземна мова; часто йдуть у комплексі також зарубіжна література і українська література /

2. Дослідницький урок.

            / такі уроки стимулюють пізнавальну активність і самостійність, розвивають спеціальні вміння, маючи за мету одержання навчальної інформації з першоджерел /

3. Урок – семінар.

            / шкільний семінар – це форма колективної самостійної роботи школярів на уроці, що сприяє поглибленню знань про вивчений матеріал /

4. Рольова гра.

            / пошук вирішення проблеми (проблемної ситуації) залишається за учнями, позаяк кожна гра має чітко розроблений сценарій, головну складову якого треба доопрацювати школярам /

5. Театралізована (театральна) вистава.

            / спрямовані на те, щоб викликати інтерес до навчання, позаяк спираються на образне мислення, фантазію, уяву учнів; сценарій чіткіший, - на відміну від рольової гри/

6. Урок-аукціон.

            / знання учнів є «товаром» на такому уроці; ведучим заходу бажано бути вчителеві; підготовка до уроку здійснююється за 2 тижні; реквізитами заходу є гонг, дерев’яний молоток, секундомір /

7. Урок – прес-конференція.

            / розвиває активність, пошукові здібності, вміння розкривати суть певної проблеми, конкретно відповідати на поставлені запитання та ін. /

8. Урок-бесіда за круглим столом.

            / спільно обирається група людей (ведучі, учні), які могли б відповідати на поставлені запитання з теми уроку; підготовка проводиться заздалегідь; обговорення відбувається коректно /

9. Урок-вікторина.

            / охоплює три основні етапи: а) кожна з команд розв’язує 3-4 завдання у визначений термін; б) конкурс капітанів; в) змагання команд – по 5 завдань від команд-суперниць /

10. Урок – брейн-ринг.

            / за основу прийнято відому телевізійну гру (брейн-ринг), де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь; необхідно швидко зреагувати, адже час ухвалення рішення обмежений; участь беруть кілька команд; переможець – команда, що найдовше утримається за «столом лідера»/

11. Урок-диспут (дискусія, розгляд)

            / обговорення спільного питання, проблеми задля слушного вирішення; ТРИ КОМПОНЕНТИ ДИСКУСІЇ: пізнавальний, операційно-комунікативний, емоційно-оцінний; дискусія  активізує пізнавальну діяльність учнів, здатна сформувати правильний погляд на етапі вирішення будь-якої проблеми /

Матеріал публікації може сприяти роботі вчителя як зарубіжної, так і української літератури, а також роботі фахівців-предметників з інших навчальних шкільних дисциплін.  

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4575 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4513 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook