Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: П`ятниця, 21 жовтня 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (17 -23 жовтня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Світова література

Логанова, Ірина. Види домашніх завдань для розвитку навичок виразного читання [Текст] : [10-й клас] / І. Логанова // Всесвітня література в школах України. – 2016. - № 9. – С. 57–58.  

 Увазі вчителів-предметників (зарубіжна література) представлено види домашніх завдань, що спрямовані на розвиток навичок виразного читання, під час вивчення передбачених шкільною програмою творів у 10-му класі. Приклади домашніх студій призначені для індивідуальної або колективної підготовки школярів і не є обов’язковими для усього класу. Вказані види домашніх завдань, що сприятимуть подальшій роботі над виразним читанням старшокласників без виділення окремих годин, тематично охоплюють твочість таких письменників як Стендаль («Червоне і чорне»), Оноре де Бальзак («Гобсек»), Ф. Достоєвський («Злочин і кара»), В. Вітмен («О капітане!»), Л. Толстой («Анна Кареніна»), П. Верлен («Так тихо серце плаче»), Ш. Бодлер («Альбатрос»), А. Рембо («Голосівки») та О. Уайльд («Портрет Доріана Грея»).

Марчук Н. В. Формування здоров’язбережувальних умінь і навичок на уроках зарубіжної літератури [Текст]: / Н. В. Марчук // Зарубіжна література в школі. – 2016. - № 17-18. – С. 8–26. – Бібліогр.: 8 назв.  

У фаховій статті Н. В. Марчук (вчителя зарубіжної літератури Олеської ЗОШ І-ІІІ ст.; Любомильський р-н Волинської обл.) оприлюднено матеріали, що містять елементи здоров’язбережувальних технологій, спрямовані на формування навичок та вмінь школярів з акцентованої проблеми, розроблені на базі власного педагогічного досвіду та перевірені на практиці. Автор статті наголошує на впровадженні у навчальний процес, зокрема на уроках зарубіжної літератури, методик та прийомів, що сприятимуть збереженню та зміцненню здоров’я учнів. Серед вказаних методик відзначимо такі як казкотерапія, словотерапія, ігротерапія (презентовано бл. 20-ти ігрових елементів) та кольоротерапія. Матеріали довершують самостійно розроблені педагогом (на основі навчального матеріалу) спеціальні вправи-енергізатори, рольові ігри, прийоми релаксації, розробки уроків, зразки творчих робіт школярів, приклади власної поезії автора (на різні теми з курсу зарубіжної літератури), а також вельми помічний для вихованців Довідник народних прислів’їв та приказок про здоров’я, що охоплює 47 позицій. Матеріали та методичний інструментарій публікації адресовані вчителям зарубіжної літератури для організації навчально-виховного процесу на уроці з метою формування здорової, фізично розвинутої, психологічно та духовно підготовленої до активного саморозвитку особистості.

Прокопенко Н. М. П’єр Оґюстен де Бомарше. Комедія «Весілля Фігаро» [Текст] : 9-й клас / Н. М. Прокопенко // Зарубіжна література в школі. – 2016. - № 17-18. – С. 70–71.

Урок позакласного читання із зарубіжної літератури у 9-му класі розроблений в рамках подальшого ознайомлення учнів із літературою Просвітництва. Мета позакласного заходу: навчати школярів аналізувати прочитаний твір та характеризувати героїв на основі їхніх вчинків; розвивати креативні здібності вихованців; удосконалювати навички читання драматичного твору; прищеплювати інтерес до літератури, повагу до людських почуттів. Учнів та наставника очікує плідна та цікава спільна робота, елементами якої є зокрема перегляд презентації «П’єса Бомарше у музиці» (Історія створення Моцартом «Весілля Фігаро»), різноманітні інтерактивні вправи, аналіз тексту твору, читання за ролями уривків з твору, колективне суперництво (дві команди з учнів класу почергово відповідають на 10 запитань від команди-опонента) під назвою «Літературний футбол» та ін. 

Стародубець Н. М. Сила справжнього мистецтва у казці Г. К. Андерсена «Соловей» [Текст] : 5-й клас / Н. М. Стародубець // Зарубіжна література в школі. – 2016. - № 17-18. – С. 64–68. – Бібліогр.: 8 назв.  

Урок засвоєння нових знань, розроблений для проведення у 5-му класі, у межах шкільного курсу із зарубіжної літератури, передбачає реалізацію таких цільових засад: ознайомити школярів із біографією письменника; розкрити ідейний зміст казки «Соловей»; відпрацьовувати в учнів навички виразного читання та переказу казки; формувати вміння порівнювати літературні образи; прищеплювати любов до природи. Протягом уроку школярі разом із педагогом переглянуть та обговорять презентацію біографії Г. К. Андерсена, братимуть участь в інтерактивній вправі «Хто прислів’я складе, той мудрість знайде», у складанні цитатної таблиці «Порівняльна характеристика справжнього солов’я та штучного птаха», у розв’язуванні спеціально підготовленого для уроку кросворду, та інших заходах, спрямованих на плідну роботу та закріплення вивченого матеріалу.

Біологія

Андрос І. І. Сезонні явища в житті птахів. Міграції птахів [Текст]: 8-й кл. / І. І. Андрос // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 27. – С. 13 – 14.

Стаття пропонує конспект сучасного уроку біології, матеріали якого ознайомлять учнів зі складною поведінкою птахів під час перельотів, із причинами перелетів та способами їх дослідження, поглиблять знання учнів про інстинкт як ланцюг безумовних рефлексів, які успадковуються нащадками від предків, допоможуть розвивати вміння порівнювати біологічні особливості птахів різних груп, уміння виділяти головне, складати таблицю, спостерігати, логічно мислити.

Латишенко Л. А. Кров. Склад і значення [Текст]: 9-й кл. / Л. А. Латишенко // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 27. – С. 20-24.

Цілями пропонованого конспекту уроку біології (9-й клас) є: продовжувати формувати знання учнів про внутрішнє рідке середовище організму; з»ясувати склад крові; ознайомити з основними  функціями крові; розвивати вміння логічно мислити і здатність узагальнювати та наводити приклади, робити висновки; сформувати вміння використовувати отримані знання на практиці та відповідно ставитися до власного здоров»я. Під час вивчення нового матеріалу ставляться такі проблемні питання: Чому кров є найбільш інформативним біоматеріалом? Чому людині можна вводити в кров фізіологічний розчин, але не можна вливати кров? Навіщо в разі сильних кровотеч людям уводять у кров розчин хлориду Кальцію? Чому кров червона? Чи вся вона суцільно червона? Для узагальнення та систематизії знань учитель застосовує такі методичні прийоми, як «Мозковий штурм», «Хвилинка-цікавинка», «Твердження», «Біологічні задачі».

Терес Леся, Колесник Світлана. Загальна характеристика класу Земноводні [Текст]: інтегров. урок-дослідження з біології та укр. мови / Л. Терес, С. Колесник // Біологія. – 2016. – № 19 (799). – С. 23 – 27. – Бібліогр.: 7 назв. – («Шкіл. світ»)

У поданій публікації пропонується конспект інтегрованого уроку із біології у 7-му класі. Його мета: ознайомити учнів із особливостями будови земноводних; з»ясувати риси ускладнення будови порівняно з рибами; розвивати комунікативні здібності, навички самостійної дослідної роботи, уміння аналізувати здобуті знання; формувати вміння правильного наголошувати фахову лексику та використовувати набуті знання зі стилістики; виховувати дбайливе ставлення до природи та любов до рідної мови. Учні ознайомляться та вивчать такі біологічні поняття та терміни: амфібії, гергерпетологія, резонатори, пойкілотермні, анабіоз, уростиль. За типом уроку – це урок-дослідження.

Швалюк Л. О. (учитель біології ІІ категорії СЗШ № 33, м. Львів). Контрольні роботи з біології [Текст]: 11 клас / Л. О. Швалюк // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 27. – С. 28 – 39.

У статті подаються тестові завдання для контролю знань за такими темами: «Розмноження та індивідуальний розвиток організмів», «Спадковість і мінливість , закономірності мінливості», «Генотип як цілісна система», «Надорганізмові рівні організації живої природи, планетарна роль живої речовини», «Історичний розвиток органічного світу, основи еволюційного вчення».

Шуліка Катерина. Клітина [Текст]: цикл уроків / К. Шуліка // Біологія. – 2016. - № 19 (799). – С. 6 – 22. – («Шкіл. світ»)

У статті описано розробки уроків біології у 6-му класі за такими темами: «Клітинна мембрана», «Внутрішнє середовище клітини – цитоплазма та включення», «Основні органели клітини», «Ядро клітини», «Ріст і розмноження клітини», «Ріст і розмноження клітини». Матеріали уроків мають на меті розглянути та засвоїти особливості будови та функції клітинної мембрани рослин, особливості будови та функцій цитоплазми, будову та функції основних органел рослинних клітин (мітохондрій, пластид (хлоро-, хромо-, лейкопластів), ендоплазматичної сітки, клітинної вакуолі, апарату Гольджі), особливості будови та функцій ядра рослинних клітин, особливості процесу росту та розмноження рослинних клітин. Пропоновані уроки за типом уроку – комбіновані.

Фізика

Жолоб В. А. Контрольні роботи [Текст]: 11 клас. 1 семестр / В. А. Жолоб \ Фізика в школах України. – 2016. - № 17-18. – С. 28-33.

Посібник адресований учителям фізики та учням 11 класу й містить 1 самостійну та 5 контрольних робіт до всіх тем курсу, розроблених відповідно до чинних програм та підручників. Завдання складені для трьох рівнів складності знань, які передбачають уміння розв»язувати найпростіші (І рівень), нескладні (ІІ рівень) та підвищеної складності (ІІІ рівень) задачі з урахуванням вимог до знань і вмінь учнів, передбачених програмами загальноосвітніх шкіл. Запропоновані рівневі завдання дають змогу поводити контроль знань учнів із використанням диференціації за вибором самого учня. У статті подається контрольна робота № 1 «Електродинаміка. Електричне поле та струм».

Лисогор Віра Умови плавання тіл [Текст] : 7-й клас / Віра Лисогор // Фізика. – 2016. - № 10. – С. 6-8.

У статті у ході уроку вивчення нового матеріалу з»ясовуються умови плавання тіл, закріплюються знання про силу Архімеда, розглядаються застосування умов плавання тіл у житті й техніці, розвиваються вміння учнів спостерігати, аналізувати й пояснювати фізичні явища, застосовувати набуті знання для розв»яання розрахункових, якісних та експериментальних задач. При поясненні нової теми учні проводять досліди та слухають уривок з повісті Марка Твена «Мертве море» та дають відповідь на запитання: «Чи відповідає законам фізики зміст цього твору?» В якості додатка пропонуються експериментальні завдання.

Савкіна Т. С. Диференціальні рівняння на уроках фізики та математики [Текст] / Т. С. Савкіна, В. І. Войцехівська // Фізика в школах України. – 2016. - № 17-18. – С. 21-25.

Вивченням фізичних явищ, які лежать в основі взаємодії між матеріальними точками, встановлено, що сила взаємодії між ними залежить від відстаней між матеріальними точками та від їх властивостей. в інших випадках сила взаємодії залежить від властивостей тіла і його швидкості відносно навколишніх сил. Головна мета поєднання фізичних законів і математичного апарату – це відпрацювання в учнів умінь застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати гнучкість їхньої розумової діяльності.

Шумило Ю. В. Нобелівські лауреати з фізики [Текст] : круглий стіл / Ю. В. Шумило // Фізика в школах України. Позакласна робота. – 2016. - № 17-18. – С. 14-19.

Під час проведення круглого столу в учнів формуються уміння розповідати, пояснювати, одержувати з тексту та ілюстрацій нові знання, конкретизувати здобуті знання. На обговорення виносять питання: 1) знайомство з особистістю Альфреда Нобеля; 2)  історія виникнення Нобелівської премії; 3) вимоги до домінантів Нобелівської премії з перших уст (нобелівські лауреати – Вільгельм Рентген (1901 р.), Франсуа Англер (2013 р.); проекти-презентації «Нобелівські лауреати – фізики різних років» (представники видавництва «Електронік»).

           Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

                    

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4575 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4513 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook