Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 15 листопада 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (7 -13 листопада 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Світова література

Дровосєкова Т. В. Ґ. Гарсіа Маркес «Стариган із крилами» [Текст] : 11 клас / Т. В. Дровосєкова // Зарубіжна література в школі. – 2016. - № 19-20 (770). – С. 60–73.  

Публікація охоплює фахово систематизовані та викладені матеріали до уроку зарубіжної літератури в 11-му класі на основі оповідання Ґ. Маркеса «Стариган із крилами». Матеріали поділено на 9 змістових блоків: 1) коротка характеристика творчості зазначеного письменника; 2) аналіз оповідання; 3) сенкан на відповідну тему («Янгол»); 4 -5) інтерактивні прийоми «Щоденник подвійних нотаток» й «Рефлексія»; 6 - 7) інтерактивні вправи «Я - художник» та «Я - лінгвіст»; 8) висновки; 9) домашнє завдання.   

Єрцова, Оксана. Кодекс честі лицаря (за романом В. Скотта «Айвенго») [Текст] : бінарний урок з української мови та зарубіжної літератури: 7-й клас / О. Єршова, І. Гончаренко // Зарубіжна література. – 2016. - № 10 (770). – С. 55–59.  

Авторами розробки представлено бінарний урок з української мови та зарубіжної літератури. Навчальний захід розрахований на обумовлений шкільною програмою рівень 7-го класу. Поєднання текстів із зарубіжної літератури з правилами української мови сприяє національній самоідентифікації школярів, допомагає реалізації концепції міжпредметних зв’язків, а також вирішенню «власних» освітньо-виховних завдань у межах вказаних навчальних дисциплін. Окрім того, під час уроку учні застосовують уміння виокремити основні риси Кодексу лицарської честі.  

Пилюченко, Валентина. Ігрові елементи на уроках зарубіжної літератури [Текст]: / В. Пилюченко // Зарубіжна література. – 2016. - № 10 (770). – С. 60–73.  

Автор публікації пропонує цікаву добірку різного роду ігрових елементів, які можна використовувати на уроках зарубіжної літератури у 6-му класі. Серед вказаних елементів – міфологічне лото (встановити відповідність між крилатими висловами з міфології та їх значенням), «сходинки» (питання, відповіді на які вносяться у спеціальну табличку), таблиці із завданнями на встановлення відповідності, цікаві питання з міфології «Усе про богів Еллади», «Ієрогліфи» (таблички із зашифрованими відпомостями), вікторина «Біографічна» (за творчістю Д. Дефо та твором «Робінзон Крузо»), а також низка кросвордів (до окремих тем або творів), до кожного з яких додано перелік правильних відповідей. 

Історія. Правознавство та інші суспільні дисципліни

Герасим Наталія. Методичний практикум «Використання відеосвідчень у викладанні історії в школі» [Текст] / Н. Герасим // Історія в рідній шк. – 2016. - № 10. – С. 3 – 13.

Матеріали статті мають на меті закцентувати увагу вчителів суспільних дисциплін на можливостях використання відео свідчень у викладанні історії, а також проаналізувати стратегії практичного використання відео свідчень у професійній діяльності педагогів. Пропонований методичний практикум може бути використаний у системі методичної роботи з учителями суспільних дисциплін. Залежно від рівня професійної підготовки педагогів, його можна трансформувати за обсягом та формою роботи. Зокрема, для Школи молодого вчителя це може бути серія занять, де покроково буде опрацьовуватись інформація та стратегії її застосування на практиці. У роботі з досвідченими педагогами більше уваги варто приділити моделюванню та проектуванню навчальних стратегій. Методичний практикум є результатом участі автора у Міжнародній програмі «Навчання через відео свідчення у ХХІ сторіччі», що проводився Інститутом візуальної історії та освіти фонду Шоа (США) та Центром візуальної історії Малах (Чехія).

Лисенко Л. О. Похід більшовицьких військ на Київ [Текст]: історія України: 10 кл. / Л. О. Лисенко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2016. - № 28 – 29. – С. 34 – 38.

У статті подається урок вивченя нового матеріалу з історії України у 10-му класі. Після цього уроку учні ідістають можливість: називати дати бою під Крутами, повстання на заводі «Арсенал», вступу більшовиків до Києва; показатина карті місця битв під Крутами, повстання на заводі «Арсенал», шляхи просування більшовицьких військ до Києва; називати причини поразки військ Центральної Ради; аналізувати документи, робити висновки, формувати власні судження. На уроці використовуються такі методи та прийоми: гра «Щасливий випадок», розв'язання проблемних питань, робота в группах, робота з картою, презентація випереджувальних завдань, усний журнал, робота з документами, дискусія «Мозковий штурм», фронтальна бесіда.

Машика В. Т. Характеристика державного ладу [Текст]: правознавство: 10-й кл. / В. Т. Машика // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2016. - № 28 – 29. – С. 55 – 63.

У цій статті автор пропонує увазі читачів власну розробку першого практичного заняття «Характеристика державного ладу». На цьому занятті вкрай важливо, залучивши учнів до активної роботи, максимально використати їхні знання не тільки з правознавства, які вони Мали отримати на уроці «Державний лад», а також з історії та географії.

Мензул В. О., Дякова В. В. Українське національно-державне відродження 1917-1921 рр. [Текст]: історія України; інформатика: 10 кл. / В. О. Мензул, В. В. Дякова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2016. - № 28 – 29. – С. 41 – 54.- Бібліогр. в кінці ст.

З метою вшанування традицій боротьби за незалежність і соборність України та військової звитяги захисників рідної землі, творців національної державності, тисячолітньої історії державотворення нашого народу, визнання історичного значення подій, пов'язаних з визвольною боротьбою початку ХХ ст. та утвердженням української державності у формі Української Народної республіки, Української Державиі Західноукраїнської Народної республіки, їх значення для відновлення незалежності України 1991 року, утвердження історичної єдності земель, консолідації суспільства, зміцнення міжнародного авторитету України та у зв'язку зі 100-річчям подій Української революції 1917-1921 років Указом Президента України № 17/2016 2017 рік проголошено Роком Української революції 1917-1921 років.

Цій темі присвячений пропонований у цій публікації інтегрований урок у 10-му класі. Його матеріали дають можливість учням осмислити роль держави в розвитку нації, народу та особи в процесі творення історії, а також вдосконалити знання учнів й навички робот из ІТ- та хмарними технологіями під час підготовки проектного дослідження, вдосконалити вміння працювати з різними джерелами інформації, використовувати можливості ІКТ.

 

Носенко Н. І. Нетрадиційні уроки історії у старшій школі [Текст] / Н. І. Носенко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2016. - № 28 – 29. – С. 11 – 14.

Сучасні тенденції розвитку освіти змінили погляди на суть і мету викладання історії в школі. Метою нових прийомів та методів є вироблення в учнів певних навичок наукового сприйняття історії, її суті та впливу. Учні дістають можливість формувати власні думки шляхом зіставлення різних фактів і точок зору, виробляти навички творчого опрацювання інформації, навчитися критично мислити. Ці можливості надає учням застосування на уроках елементів турнірної діяльності. У статті автор описує методику проведення турнірів з історії, яка має такі складові: підготовчий етап, дискусія, спровокована вчителем, , проведення уроку-турніру, опис організації та проведення уроку-турніру, регламент турніру.

Мистецтво в школі: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, художня культура

Галкіна Лариса. Візантійський стиль [Текст]: урок мистецтва: 8-й кл. / Л. Галкіна // Шкільний світ. – 2016. - № 19 (747). – Вкладка «Музика». - № 9 (99). – С. 1 – 7.

У статті пропонується розробка уроку мистецтва у 8-му класі за новою програмою відповідно до посібника «Мистецтво: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл.» Л. Г. Кондратової. Матеріали уроку ознайомлять учнів з історичними умовами, що вплинули на розвиток культури Візантії, покажуть її художні особливості та роль у культурі Середньовіччя, дадуть уявлення про найважливіші досягнення візантійського мистецтва в архітектурі. скульптурі, художній обробці металів, декоративно-ужитковому мистецтві.  На уроці використовується відео фрагмент «Храм святої Софії» з циклу «Великі творіння людей». Урок побудовано як урок-панораму.

Денисюк Інна. Її величність імпровізація [Текст]: муз. імпровізація як метод муз. навчання школярів / І. Денисюк // Шкільний світ. – 2016. - № 19 (747). – Вкладка «Музика». - № 10 (100). – С. 1 – 4. – Бібліогр.: 7 назв.

Звернення до сучасних проблем музичної педагогіки, як і загальної педагогіки загалом, виявляє необхідність у підготовці вчителя якісно нової формації – не вузького фахівця-предметника, а універсально освіченого педагога, який окрім професійних знань і умінь володіє ще й високою культурою, багатим особистісно-творчим потенціалом. Творча самореалізація і вміння розмовляти мовою музики є найціннішим у діяльності вчителя музики. Такі вміння найкраще реалізуються завдяки музичній імпровізації та дають змогу навчити основам музичної імпровізації учнів. Мистецтво музичної імпровізації є невід’ємною частиною професійної діяльності вчителя музичного мистецтва. У пропонованій статті висвітлюються особливості навчання музичної імпровізації учнів у різних формах на уроках музики. Описуються різні види імпровізацій - мовна, вокальна, ритмічна та інструментальна, - які розкривають і розвивають наявний творчий потенціал учнів.

Курдибаха Мар’яна. Перетворювальна сила музики [Текст]: інтегров. урок з муз. мистецтва, образотворч. мистецтва та літератури / М. Курдибаха // Шкільний світ. – 2016. - № 19 (747). – Вкладка «Музика». - № 10 (100). – С. 7 – 8.

У статті подається розробка уроку, мета якого – учити учнів відчувати, розуміти, аналізувати музичні, літературні та живописні твори, удосконалювати вокальне виконання творів, поглибити знання і розуміння учнів про силу, роль та значення мистецтва в житті людини, виховувати естетичний смак та зацікавленість мистецтвом. До уваги учнів пропонується слухання другої частини концерту для фортепіано з оркестром № 3 С. Рахманінова, поезію О. Олеся «Ліс восени» і споглядання репродукції картини художника Ю. Жуковського «Синя вода. Золота осінь».

Фізичне виховання

Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році [Текст] : додаток до листа МОН України від 17.08.2016 р. // Фіз. виховання в рід. шк. – 2016. - № 5 (106). – С. 2-8.

Методичні рекомендації стосуються початкової, основної і старшої школи. Основні зміни в навчальних програмах у початковій школі стосуються того, що знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми, здійснено перерозподіл тем між класами з метою приведення процесу навчання відповідно до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження, уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів.

Антонюк Т. Л. Сучасна світова філософія та проблеми здоров’я людини [Текст] / Т. Л. Антонюк, М. П. Плахтій // Основи здоров»я. – 2016. - № 10. – С. 35=38.

Новітня епоха почалась у ХХ столітті і характеризувалася трансформацією індустріального, постіндустріального суспільства у сучасне інформаційне, якому властивий ширший діапазон демократичних свобод, утвердження загальнолюдських цінностей і норм співжиття. У статті подані концепції здоров’я видатних західноєвропейських філософів – німецького філософа Артура Шопенгауера, відомого американського філософа і психолога Абрахама Маслоу, швейцарського психіатра, психолога, філософа та культуролога Карла Густава Юнга, французького соціолога і філософа Еміля Дюркгейма, англійського філософа і соціолога вікторіанської епохи британського індустріалізму Герберта Спенсера  та інших.

Світлична Л. І. Робота з батьками – складова здорового життя дитини [Текст] / Л. І. Світлична // Основи здоров»я. – 2016. - № 10. – С. 27-28.

Одним із найважливіших напрямків психолого-педагогічної роботи вихователя, спрямованої на корекцію та збереження здоров»я дитини, є робота із сім»ями (батьками) дітей з обмеженими можливостями здоров»я. У статті на прикладі роботи  інтернату вказано мету психолого-педагогічної роботи з батьками та завдання, які необхідно розв’язати. Вказані також форми, які використовують для роботи з батьками.

Шахненко В. І. Здоровий спосіб життя як сукупність чинників здоров»я [Текст] / В. І. Шахненко // Основи здоров»я. – 2016. - № 10. – С. 12-15.

У статті розглянуті чинники збереження і зміцнення психічного здоров»я. Вказано, що психічна складова здоров»я впливає на його фізичну складову. А перша, у свою чергу, залежить від емоційного стану людини, тобто від її ставлення до предметів і явищ навколишнього середовища – до людей, їхніх дій і вчинків, до праці та до самої  себе. Тому потрібно поставити перед собою мету – стати здоровим (здоровою) через здоровий спосіб життя, ознайомитись із його змістом і поетапно йти до поставленої мети.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О, П., Туркало О. М.

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4649 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4573 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook