Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 28 листопада 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (21- 27 листопада 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Світова література

Грицик, Ганна. Ціна та цінності людського життя [Текст] : урок за баладою Ф. Шиллера "Рукавичка" / Г. Грицик // Всесвітня література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 28-31

Дидактичні матеріали відповідають програмі 7-го класу із зарубіжної літератури. Тип пропонованого навчального заходу – комбінований. Його цільові засади: зацікавити школярів творчістю Ф. Шиллера; розкрити сюжетну основу, тему та ідею балади; розвивати навички аналізу твору, виразного читання та усного мовлення; виховувати морально-ціннісні пріоритети. Навчальний захід урізноманітнять акцентовані у публікації:  асоціативний аналіз назви балади, розповідь вчителя про лицарів та лицарство, а також аналіз твору у формі евристичної бесіди з творчими завданнями.

Лозбина, Альона. Знайдіть "гармидер" у власній школі [Текст] : урок за повістю Дж. Стронга "Гармидер у школі": 5 клас / А. Лозбина // Всесвітня література в школах України. - 2016. - №  10. - С. 17-18.

У публікації вчителя ліцею «Престиж» (м. Київ) подається розробка уроку із зарубіжної літератури у 5-му класі. Мета навчального заходу передбачає реалізацію таких  завдань: коротко ознайомити школярів з особистістю та творчим доробком дитячого англійського письменника Д. Стронга; вчити виділяти ключові епізоди художнього твору, давати оцінку персонажам (героям) та їхнім діям; розвивати навички виразного читання, словесного малювання; сприяти вихованню кращих людських якостей. Покращити роботу учнів над твором зможе поданий у публікації дидактичний прийом під назвою «Упізнай героя».    

Пирожкова, Тетяна. Презентація самостійно прочитаного твору [Текст] : урок позакласного читання: 7 клас / Т. Пирожкова // Всесвітня література  в сучасній школі. - 2016. - №  10. - С. 22-23.

Матеріали публікації розкривають розробку позакласного заходу (урок позакласного читання) із зарубіжної літератури у 7-му класі. Метою заходу є: допомогти учням з’ясувати зміст, ідейно-художні особливості самостійно прочитаного твору; розвивати навички самостійного читання, аналізу творів, висловлювання власних вражень і думок; виховувати любов до книжки, повагу до рідної домівки, до свого коріння тощо. За типом пропонований навчальний захід є бесідою з позакласного читання.

Сущенко, Наталія. "Тоді мужчина ти!" [Текст] : урок за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан" / Н. Сущенко // Всесвітня література в школах України. - 2016. - №  10. - С. 24-27.

Пропонована розробка передбачає проведення уроку зарубіжної літератури у 6-му класі за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан". Обладнанням до навчального заходу можуть слугувати портрет письменника, власне тексти роману та ілюстрація до твору. Цільові засади уроку: створити умови для характеристики літературного героя, для висловлювання власних думок щодо подій у романі; сприяти розвитку спостережливості, навичок уважного читання; впливати на виховання в учнів активної життєвої позиції, а також справжніх людських якостей: відповідальності, мужності, відданості. Артикульований у публікації етап організації навчальної діяльності прикрашає створення асоціативного ряду до слів хлопець, чоловік, мужчина: завданням для школярів є віднайти асоціації почергово до усіх літер, з яких складається  кожне із запропонованих слів. Скажімо у випадку зі словом «хлопець» автор розробки розкриває такий змістовий ряд: хоробрий, лаконічний та лагідний, охайний та обережний, переможець, енергійний, цікавий, душевність, м’якість тощо.    

Іноземні мови

Кириченко А. М. Життєві історії [Текст]: (9 клас) / А. М. Кириченко // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 30. – С. 15 – 17.

У статті подається конспект уроку англійської мови для 9-го класу. Мета уроку: вчити учнів писати творчу роботу. вдосконалювати навички мовлення та аудіювання, розвивати творчу уяву; практикувати вживання усіх форм минулого часу; виховувати любов до літератури та читання , інтерес до вивчення англійської мови.

Мисливець Т. І. Музика у нашому житті [Текст]: (8 клас) / Т. І. Мисливець // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 30. – С. 12 – 15.

Публікація презентує розробку уроку з англійської мови для 8-го классу. Матеріали уроку мають на меті збагатити словниковий запас за темою, відпраацьовувати граматичний матеріал (розділові речення), вдосконалювати навички діалогічного та монологічного мовлення, виховувати інтерес до вивчення та вдосконалення англійської мови.

Фаюк Г. В., Корш Н. В. Що Ви знаєте про Німеччину та Великобританію [Текст]: (6 клас) / Г. В. Фаюк, Н. В. Корш // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 30. – С. 36 – 39.

Описується урок-гра з англійської мови для 6-го класу. Його цілі: перевірити знання та вміння учнів за темою «Німеччина та Великобританія», вдосконалювати навички читання, аудіювання та усного мовлення, розвивати мислення, увагу, самостійність, виховувати вміння вислухати, вміння спілкуватися, поглиблювати пізнавальний інтерес до предмета.

Мистецтво в школі: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, художня культура

Галкіна Лариса. Педагогіка оздоровлення [Текст]: використання здров'язбережувальних технологій на уроках музичного мистецтва / Л. Гадкіна // Шкільний світ. – 2016. - № 21 (749). – Вкладка «Музика». - № 11. – С. 1 – 5. – Бібліогр.: 6 назв.

Одним із найважливіших завдань школи відповідно до цілей сучасної реформи освіти в Україні є збереження та зміцнення здоров'я учнів. Турбота про здоров'я дитини нині – не просто модна тенденція чи черговий педагогічний пошук. Це національний пріоритет, це турбота безпеку кожної молодої людини й безпеку нації завтра. Лише здорова дитина здатна успішно та повно мірою опанувати шкільну программу й підготувати себе до життя. У статті окреслено основні ознаки здоров'язбережувальної спрямованості музики, моделювання музично-освітнього здоров'язбережувального простору: організацію уроку, рівень його гігієнічної раціональності, міждесциплінарну взаємодію, що використовується на уроці (художня культура, образотворче мистецтво, література тощо)., взаємодію світніх устаноа  і закладів культури.

Косупа Михайло. Виховання культури та смаків [Текст]: муз. мистецтво як засіб виховання муз. культури та естетич. смаків / М. Косупа // Шкільний світ. – 2016. - № 21 (749). – Вкладка «Музика». - № 11. – С. 6 – 7.

Навчальна программа з музичного мистецтва розглядає музично-естетичне виховання школярів у тісному зв'язку з моральним, розумовим та фізичним. Виховання музичної культури учнів загальноосвітнього навчального закладу є важливою і невід'ємною складовою духовної культури, у якій музика розглядається в поєднанні із загальною метою виховання. У статті розглянуто використання у навчальному процесі музичного мистецтва різних новаторських методологічних підходів: словесно-ігрові та саіціативні методи; метод стимулювання та заохочення;створення проблемних ситуацій; зіставляння змісту вокальної та інструментальної музики; метод узагальнення; метод емоційного впливу.

Кондратюк Наталія. Осінні настрої в пейзажі [Текст]: урок інтегров. курсу «Мистецтво» в 7-му кл. / Н. Кондратюк // Шкільний світ. – 2016. - № 20 (748). – Вкладка «Образотворче мистецтво». - № 10. – С. 1 – 3.

У статті подається урок, присвячений творчості Якоба Ван Рейсдаля, як великому досягенню голландського мистецтва ХУІІ ст. Урок також має на меті – розширити знання учнів про жанр живопису – пейзаж, розвивати навички стрийняття, образнее мислення, асоціативну пам'ять, уяву, фантазі., уміння бачити і відчувати красу осені, виховувати естетичне ставлення до навколишнтьому світу. У рамках уроку учні самостійно працюватимуть над створенням осіннього пейзажу з передачею настрою в техніці живопису.

Лепеха Ірина. Музичні жанри в театрі й кіно [Текст]: урок у 6-му Кл. / І. Лепеха // Шкільний світ. – 2016. - № 21 (749). – Вкладка «Музика». - № 11. – С. 8 – 10.

Автор пропонує розробку уроку перевірки та корекції знань музичного мистецтва у 6-му класі. Його матеріали мають на меті – учити учнів цілісному сприйняттю музики у взаємозв'язку з іншими видами мистецтва; розвивати вокально-хорові навички; формувати вміння робити порівняльний аналіз музичних творів; виховувати естетичний смак, інтерес до класичної та сучасної музики, глядацьку культуру.

Фізика

Вітошко В. Г. Взаємодія тіл. 7 клас [Текст]  / В. Г. Вітошко // Фізика в шк. України. – 2016. - № 21-22. – С.30-33.

Подано хід уроку узагальнення й систематизації знань. На уроці учні розглядають приклади практичного використання сил та  продовжують розпізнавати та аналізувати фізичні явища, встановлюють причинно-наслідкові зв»язки процесів, що відбуваються в них. Учні узагальнюють й систематизують знання із поданої теми, поглиблюють знання щоло практичного використання сил у житті, розвивають самостійну дослідницьку роботу, вчаться стисло та грамотно висловлювати свої міркування, обгрунтовувати їхню правильність.

Калько Л. М. Інноваційні інтернет-технології на уроках фізики [Текст] / Л. М. Калько // Фізика в шк. України. – 2016. - № 21-22. – С. 8-14.

Запропонована розробка уроку «Паралельне з»єднання провідників» з використанням технологій на основі Google-форм, мультимедійного інтерактивну  Learning Aps та електронних конструкторів дає можливість розв»язати ряд завдань, поставлених в рамках уроку. У ході уроку повторюються закони послідовного з»єднання провідників, вивчаються закони паралельного з»єднання провідників, закріпюються знання учнів щодо теми, яка вивчається.

Чмих О. П. Організація проектної діяльності [Текст] / О. П. Чмих // Фізика в шк. України. – 2016. - № 21-22. – Метод. банк № 75. – С. 30-1-30-6.

Головна мета навчання фізики в середній школі полягає в розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них предметної компетентності на основі фізичних знань, наукового світогляду й відповідного стилю мислення, розвитку експериментальних умінь і дослідницьких навичок, творчих здібностей і схильності до креативного мислення. Усе це й обумовило вибір теми: «Проектна діяльність на уроках фізики та в позакласній роботі – ключ до формування базових компетенцій особистості».

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4660 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4579 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook