Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 20 грудня 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (12-18 грудня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Гречко, Олена. Пряма і непряма мова, розділові знаки при прямій мові, діалозі, цитатах [Текст] : / О. Гречко // Дивослово. – 2016. -  № 11. – С. 15–17.

Презентована розробка містить план-конспект уроку української мови, метою якого є засвоєння теоретичних понять пряма і непряма мова, діалог, цитати; вироблення практичних умінь розрізняти пряму і непряму мову, правильно вживати розділові знаки при оформленні на письмі діалогів, цитат, прямої мови. Автор рекомендує застосовувати у межах навчальних заходів такі методи роботи як дослідницькі завдання, інтерактивні вправи, практикуми.

 

Папушина, Валентина. Застосування літературного квест-методу на уроках компаративного вивчення творів [Текст] : / В. Папушина, Л. Шевчук // Дивослово. – 2016. -  № 11. – С. 2–9.

            У статті розкриті характеристики квест-методу, зокрема щодо його змісту, структурних властивостей та технологічних аспектів; запропоновано приклад впровадження цього методу на матеріалі плану-конспекту уроку компаративного вивчення повісті М. Гоголя «Тарас Бульба» та роману Є. Гребінки «Чайковський». Також у публікації вміщено дидактичні матеріали для аналізу цих творів.

 

Саєнко Е. І. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Автобіографічний характер твору. Образ оповідача [Текст] : 11 клас / Е. І. Саєнко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. -  № 31-32. – С. 30–34.

            У публікації запропоновано розробку навчального заняття (уроку) з української літератури в 11-му класі. Мета заходу: ознайомити школярів зі змістом кіноповісті; проаналізувати фабулу; дати характеристику образам-персонажам, попрацювати над художніми особливостями; сприяти формуванню активної громадянської позиції старшокласників; виховувати бажання соціальної успішності, політичний оптимізм, незалежність думки, дієвість тощо. 

 

Тарасенко Н. В. Відгук на твір мистецтва в публіцистичному стилі [Текст] : 10 клас / Н. В. Тарасенко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. -  № 31-32. – С. 35–39.

            Автор публікації подає розробку уроку, присвяченому розвитку мовлення. Цільові засади цього навчального заходу: поглибити знання про види мистецтва, дати поняття про відгук як зразок оцінного висловлювання, удосконалювати навички складання монологічного висловлювання в публіцистичному стилі; розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно, з дотриманням стильових ознак, збагачувати словниковий запас мовлення школярів засобами оцінки; виховувати шану і повагу до захисників України, інтерес до мистецтва.

 

Біологія

Криворучко  М. В., Гадюченко А. Г. Формування міжпредметних компетентностей на уроках біології » [Текст] / М. В. Криворучко, А. Г. Гадюченко // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 - 32. – С. 22 - 44.-  Бібліогр. в кінці ст.

У поданому матеріалі розміщено позапрограмові теоретичні теми курсу «Біологія» для учнів 6-9-х класів українською та англійською мовами. Закладено теоретичну основу для організації елементів багатомовної освіти на уроках біології в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи.

Кулько О. О. Хімічний склад, будова й функції рибосоми. Синтез білків на вільних рибосомах та на ендоплазматичній сітці [Текст]: 10-й кл. / О. О. Кулько // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 - 32. – С. 45 - 49. - Бібліогр. в кінці ст.

В авторській розробці сучасного уроку біології подаються відомості про хімічний склад, будову і функції рибосом, етапи біосинтезу білків, значення кожного етапу, значення біосинтезу білка для життєдіяльності організму.

Ткачук Т. А. Цикл уроків за темою «Рослини» [Текст]: 6-й кл. / Т. А. Ткачук // Біологія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 30. – С. 10 – 25. Бібліогр. в кінці ст.

Пропонована розробка теми «Рослини» (6 клас) подається у циклі уроків: «Корінь. Будова і функції» (урок засвоєння нових знань), «Види кореня та їх видозміни» (урок засвоєння нових знань), «Пагін. Будова пагона. Його розвиток із бруньки» (урок засвоєння нових знань), «Будова стебла» (комбінований урок), «Видозміни пагона» (урок засвоєння нових знань, формування практичних умінь і навичок). На уроках застосовуються такі методи й методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, репродуктивний, частково-пошуковий, проблемно-пошуковий, дослідницький. Розробка теми будується на таких міжпредметних зв'язках: природознавство, історія, хімія, географія, екологія.

Хімія

Бобкова Олена. Программа факультативного курсу «Окисно-відновні реакції» [Текст]: для 10-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Бобкова // Хімія. – 2016. - № 11 (791). – С. 36 – 59. – Бібліогр.: 16 назв.

Однією з провідних тенденцій сучасної освіти є її профілізація. Профільне навчання хімії передбачає формування стійкого інтересу учнів до предмета, виявлення та розвиток їхніх хімічних здібностей. Факультативний курс «Окисно-відновні реакції» розширює та поглиблює базовий компонент хімічної освіти, дає змогу формувати ключові, міжпредметні та предметні компетентності й тим самим створювати основу для свідомого вибору майбутньої професії, пов'язаної з використанням хімічних знань, забезпечує інтеграцію інформації з галузей хімії, біології, фізики, математики. Програма факультативу «Окисно-відновні реакції» призначена для учнів 10-го класу загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчають хімію на профільному рівні. Можливе використання курсу в 9-му класі з поглибленим вивченням хімії.

Бузовська Світлана. Школа магічної хімії «Гогвортс» [Текст]: хімічний квест / С. Бузовська // Хімія. – 2016. - № 11(791). – С. 60 – 65.

Квест – це сюжетно-пригодницька гра, що потребує від гравців вирішення розумових завдань для проходження маршруту. Маршрут може бути чітко окресоеним або мати кілька варіантів, залежно від вибору учасника. Якщо говорити про освітню галузь, то квест може бути одним із видів інтерактивного навчання, в якому поєднуються елементи навчального матеріалу з різних предметів (хімії, біології, літератури, історії) з елементами гри.  Ці поєднання і стимулюють  навчально-пізнавальну діяльність учнів. Пропонується сценарій квесту, розрахований на учнів 9-х класів. В основі гри лежить історія всім відомого Гаррі Поттера.

Покотун Лариса. Ізотопи: стійкі й нестійкі. Радіоактивний розпад хімічних елементів [Текст] 8-й Кл. / Л. Покотун // Хімія. – 2016. - № 11 (791). – С. 26 – 29.

Пропонується розробка уроку з розділу «Пріодичний закон і періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома», у якому висвітлюється такі питання, як хід ядерних реакцій, види випромінювання, шкідливі впливи радіоактивного  випромінювання на живі організми.

Островерх Олександр. Поняття про галогени. Основи безпеки харчування [Текст] / О. Островерх // Хімія. – 2016. - № 11 (791). – С. 4 – 11.

Пропонується розробка уроку засвоєння нових знань. Матеріали цього уроку розширять уявлення учнів про корисну для здоров’я їжу, дають характеристику захисних реакцій організму людини, формуватимуть вміння розпізнавати ознаки отруєння та хвороби, що з цим пов’язані. Вони мають на меті розвивати вміння дотримуватися здорового способу життя, будувати алгоритм першої допомоги у випадку отруєнь та кишкових інфекцій. У ході уроку учні отримають поняття про галогени, місце галогенів у періодичній системі хімічних елементів, біоелементи (мікроелементи), фізико-хімічними , властивостями галогенів залежно від будови атома, профілактикою щодо виникнення йододефіцитних захворювань.

Романенко Ірина. Видалення забруднень органічного походження з поверхні тканини [Текст]: урок-практикум: 11-й Кл. / І. Романенко // Хімія. – 2016. - № 11 (791). – С. 30 – 35.

Описується авторська розробка уроку, який за типом є уроком комплексного застосування знань, умінь та навичок. Його мета: повторити й закріпити знання про органічні розчинники, їх види; ознайомити учнів зі способами видалення різних забруднень із поверхні тканини у побутових умовах; навчити видаляти забруднення органічного походження з поверхні тканини; продовжити формувати навички роботи з лабораторним обладнанням і хімічними реактивами з дотриманням правил техніки безпеки; виховувати естетичну культуру, бережне ставлення до власного здоров’я, а також обладнання та реактивів. В процесі проведення уроку застосовуються такі методи та методичні прийоми: тестовий контроль, евристична бесіда, практична робота, робота в групах, презентація домашнього експерименту, інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

Математика

Акулініна О. П. Домашня контрольна робота в старшій школі та державний стандарт [Текст] / О. П. Акулініна // Математика в шк. України. – 2016. - № 33. – С. 8-10.

Державний стандарт грунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів. Однією з форм роботи, яка реалізує впровадження цих підходів, є домашняя контрольна робота. Організація вмотивованої самостійної роботи учнів залежить від рівня професіоналізму вчителя. Упроваджуючи діяльнісний та компетентнісний підходи, можна організувати самостійну роботу учнів на уроці (парну, групову, індивідуальну) під керівництвом учителя.

Бабілова Г. Й. Застосування похідної до дослідження функції [Текст] : урок алгебри і початків аналізу. 11 клас / Г. Й. Бабілова // Математика в шк. України. – 2016. - № 33. – С.11-13.

Подано хід уроку узагальнення й систематизації знань для учнів 11 класу. Дидактичною метою є систематизація й узагальнення знань учнів теоретичного матеріалу теми, схеми застосування похідної до дослідження функцій на монотонність, формування вмінь застосовувати набуті знання до розв»язування  задач, передбачених программою з математики. Фронтальне опитування здійснюється шляхом характеристики особливостеей виконання основних етапів дослідження функції та відображення результатів дослідження на графіку функції. Під час письмового виконання завдань клас об»єднується у 4 групи. Кожна група має дослідити функцію і побудувати її графік.

Єлагіна О. Ю. Подорож до країни натуральних чисел [Текст] / О. Ю. Єлагіна // Математика в шк. України. – 2016. - № 33. – С.14-17.

Запропоновано хід уроку, метою якого є узагальнення та систематизація вивченого матеріалу з теми «Натуральні числа»; формування обчислювальних навичок, уміння розв»язувати задачі. Розвивальну мету становить розвиток кмітливості, оперативності, логічного мислення, аналітичних здібностей, уважності, спостережлиості, творчої ініціативи, формування ключових компетентностей. Урок побудовано у вигляді знайомства з країною Натуральних чисел, де правителем є Його Величність Натуральний».

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4571 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4508 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook