Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Вівторок, 27 грудня 2016 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (19-25 грудня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Світова література

Киян Т. В. Дж. Г. Байрон. Поема "Мазепа" [Текст] : 9-й клас / Т. В. Киян // Зарубіжна література в школі. - 2016. - N 21/22. - С. 12-18.

Пропонований урок зарубіжної літератури (9-й клас) розрахований на дві години. Його тема: «Дж. Г. Байрон. Поема «Мазепа», її історична основа та романтичний міф. Риси романтичного героя в образі Мазепи». Мета навчального заходу: допомогти школярам зрозуміти текст поеми, з’ясувати ознаки історизму та романтизму у творі; розкрити ознаки романтичного героя в образі Мазепи; розвивати навички самостійної та дослідницької роботи; компаративного аналізу тексту; виразного читання, переказу; виховувати в учнях особистісні риси громадянина України. 

Новачук О. О.  Джон Кітс "Про коника та цвіркуна" [Текст] : 5-й клас / О. О. Новачук // Зарубіжна література в школі. - 2016. - N 21/22. - С. 52-55.

У публікації розкрито характеристики розробки уроку зарубіжної літератури у 5-му класі. Цільові засади уроку: ввести школярів у світ поезії; розкрити поняття «вірш», «пейзаж»; ознайомити з біографією відомого англійського поета Джона Кітса; розвивати навички виразного читання та аналізу поетичного твору, вдосконалювати усне мовлення; прищеплювати любов до природи, вміння бачити і цінувати її красу. За типом вказаний навчальний захід – урок засвоєння нових знань. 

Скрипник, Тамара. Дещо про адресата промови автора у вірші Дж. Р. Кіплінга "Якщо..." (J. R. Kipling "If…") [Текст] / Т. Скрипник // Всесвітня література в школах України. - 2016. - N 11. - С. 24-28. - Бібліогр.: 7 назв.

 У статті розглянуто культурно-історичне, літературне і соціально-політичне підґрунтя створення вірша Дж. Р. Кіплінга. Подано нову версію історії його створення, вказано деякі важливі моменти біографій Кіплінга та його друга Л. С. Джеймсона як адресата промови автора твору. Наведено приклади відгуків  у літературно-мистецькому житті України і Європи ХХ ст. на знаменитий вірш.

Стрільчук, І. А. Гра "Розумники та розумниці" [Текст] / І. А. Стрільчук // Зарубіжна література в школі : наук.-метод. журн. - 2016. - N 21/22. - С. 78-79.

Літературна гра, згідно з авторською версією, охоплює три етапи по кілька турів у кожному. Починають змагання 5 учасників, яких на останньому етапі – фіналі - залишається два. Метою цього заходу є: узагальнити і закріпити знання учнів із вивченого матеріалу, відповідаючи на поставлені запитання; розвивати пам'ять, уяву, мислення; прищеплювати зацікавленість творами літератури та музики. 

Іноземні мови

Бойко О. М. Мої захоплення [Текст]: (5 кл., за підруч. О. Д. Карп’юк) / О. Бойко // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 – 32. – С. 16 - 23

Подається конспект уроку, який поглиблює знання учнів з теми, що вивчається, ознайомлює з новими лексичними одиницями. Його практичне завдання: активізувати вживання ЛО теми в усному мовленні, практикувати учнів у вживанні теперішнього простого часу, навчати учнів працювати в парах та групах; формувати навички аудіювання, читання та говоріння. За типом уроку – це урок вивчення нового матеріалу.

Гумен С. М., Войтовець Л. М. Famous ukrainian writers [Текст]: (8 кл.: бінар. урок з укр. літ. та англ. мови) / С. М. Гумен, Л. М. Войтовець // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - №  31 – 32. – С. 37 - 42.

Авторська розробка уроку подає матеріали з теми «Відомі українські письменники», які поглиблять знання учнів із цієї теми, розкриють багатогранність їхнього таланту, трагізм їхньої долі, сприятимуть розвитку монологічного мовлення, культури спілкування, залучать учнів до ведення дослідницької роботи в групах.

Приходько Т. П. Україна – наша Батьківщина [Текст]: (5 кл.) / Т. П. Приходько // Англ. мова та літ: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 – 32. – С. 12 – 15.

Подається конспект уроку англійської мови у 5-му класі. Його матеріали мають мету повторити й активізувати лексичний матеріал теми, продовжувати формувати навички аудіювання, розвивати комунікативні здібності учнів, закріпити вивчений лексичний матеріал на письмі, поглиблювати знання учнів про рідну країну, виховувати любов до Батьківщини.

Географія

Бутко Ольга. Основні макроекономічні показники. Способи розрахунку ВВП [Текст]: 11-й кл. / О. Бутко // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 21 (866). – С. 27 – 31. – С. 27 – 31. – Бібліогр.: 4 назви.

Описується технологія уроку економічної географії (11-й кл.), на якому ставиться мета - з’ясувати економічний зміст понять «система національних розрахунків», «валовий внутрішній продукт», «валовий національний продукт», «валова додана вартість», «національний дохід», «дефлятор ВВП», розвивати вміння обчислювати ВВП за трьома методами, номінальний і реальний ВВП, охарактеризувати структурні елементи ВВП за різних методів його визначення, визначити відмінності номінального та реального ВВП.

Бурковська Раїса. Літосфера [Текст]: підсумковий урок-змагання: 6-й кл. / Р. Бурковська // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 22 (867). – С. 13 – 16. – Бібліогр. в кінці ст.

Подається конспект нестандартного уроку, який проходитиме у вигляді уявних змагань учнів (сходження на вершину). Його матеріали реалізують таку мету: систематизувати знання, уміння й навички учнів із теми «Літосфера»; перевірити знання географічної карти з теми «Літосфера», закріпити окремі поняття щодо географічної оболонки, розвивати навички колективної роботи.

Гринько Л. М. Міжнародні організації [Текст]: 10 кл. / Л. М. Гринько // Географія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 21 – 22. – С. 43 – 50. – Бібліогр.: 4 назви.

Мета презентованої розробки уроку – поглиблювати знання учнів про зовнішні економічні зв’язки України, дати учням уявлення про міжнародні організації та їх значення у світі та для України, розвивати спостереження та логічне мислення, вміння працювати з різними джерелами знань.

Завдання ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії. Львів. 2015 р. [Текст] / група вчителів під керівництвом М. В. Зінкевича // Географія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 21 – 22. – С. 58 – 61. – Продовження. Поч. у № 19-20 за 2016 р.

Запропоновані у цій публікації відповіді на олімпіадні завдання є орієнтовними. Журі олімпіади може мати свої варіанти відповідей. У кожному класі є завдання підвищеної складності, зокрема складені за зразком завдань ІУ етапу олімпіади попередніх років, за які учасники олімпіади отримують приблизно 25% балів. Завдання відповідають програмовим вимогам високого рівня навчання учнів.

 

Ляска Юлія. Використання наочності на уроках географії [Текст] / Ю. Ляска // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 21 (866). – С. 13 – 16. – Бібліогр.: 9 назв.

У системі засобів навчання особливе місце посідають наочні. Реалізувати принцип наочності в процесі навчання географії означає створювати нові, доповнювати , збагачувати й розширювати наявні у свідомості учнів чуттєві образи й уявлення про об’єкти навколишнього світу. У статті розкривається суть принципу наочності та види засобів наочності, розглядаються загальні вимоги до методики використання засобів наочності на уроках географії.

 

Предмети художньо-естетичного циклу

Бурлетова І. І. Григорій Сковорода – музикант [Текст] / І. І. Бурлетова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11 (95). – С. 32 – 35. – Бібліогр.: 9 назв.

Із-поміж видатних особистостей, яі залишили глибокий слід в історії нашої держави, чиї імена викарбувані в пам’яті українців, чільне місце посідає Григорій Савич Сковорода – український просвітитель-гуманіст, філософ, поет, педагог… У статті висвітлюється пісенна творчість Сковороди, її музично-стильові риси й особливості. Матеріали можуть бути використанні для бесід на уроках музичного мистецтва, художньої культури.

Галкіна Лариса. Гігієна, режим і охорона співацького голосу [Текст] / Л. Галкіна // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 1 – 4. – Бібліогр.: 6 назв.

Спів – один із основних видів музичної діяльності учнів на уроці музичного мистецтва. Він відіграє важливу роль у музичному та особистісному розвитку дитини, супроводжує на дозвіллі, допомагає організовувати творчі, сюжетні ігри, реалізує естетичні потреби особистості. Охорона й культура розвитку дитячого голосу – шлях до забезпечення розквіту національного вокального мистецтва. У статті розглянуто стадії розвитку співацького голосу дитини, вікові особливості голосового апарату дитини. Автор також обґрунтовує важливість гігієни та охорони голосу та причини порушення функцій голосового апарату.

Гончарова Наталія. Народна музика [Текст]: підсумковий урок із теми І семестру у 5-му кл. / Н. Гончарові // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 9 – 12.

Підсумковий урок з теми «Народна музика» (5-й клас) ставить такі завдання: збагатити уявлення учнів про зразки народної та професійної музики: закріплювати елементарні знання з теми «Народна музика»; розвивати в учнів навички чистого інтонування мелодії в унісон, відчуття ритму, тембровий слух; розвивати вміння аналізувати засоби виразності музичних творів, формувати загальнокультурну компетентність; активізувати творчий потенціал учнів. За типом уроку – це комбінований урок, урок узагальнення знань.

Железик Ольга, Журавльова Ольга, Федорова Ірина. Жінкам-воїнам присвята [Текст]: урок-екскурсія з худож. культури в 9-му кл. / О. Желе зник, О. Журавльова, І. Федорова // // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 12 – 14.

Пропонується урок, матеріали якого ознайомлять учнів із характерними особливостями фотомистецтва, видами художньої фотографії, розкажуть про збережені у фондах музею фотозображення жінок – Січових стрільців, їхнім внеском у боротьбу за незалежність України. Урок покликаний виховувати в школярів патріотичні почуття, активну громадянську позицію, розвивати творчість. Місце проведення уроку – музей «Літературний Львів першої половини ХХ століття». За типом уроку – це інтегрований урок з елементами театралізації.

Малярська Людмила. Різдвяні мотиви в музиці [Текст]: муз. мистецтво: 4-й кл. / Л. Малярська //. // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 5 – 8.

Матеріали пропонованої розробки уроку музичного мистецтва узагальнять знання учнів про побутування в Україні обрядів і звичаїв зустрічі Нового року, збагатять їх , розвиватимуть навички виконавського розвитку пісні та емоційно-естетичні почуття. На уроці використовується такий музичний матеріал: українські народні щедрівки «Слава нашим господарям, «Щедрик», «Ой сивая тая зозуленька», «Добрий вечір тобі, пане господарю», «Коза», М. Карасьова «Зима», а також сучасні щедрівки та колядки українських композиторів і виконавців: Лесі Горової «Різдво Христове», Анатолія Матвійчика «Святий вечір».За типом уроку – це урок поглиблення теми, урок-подорож.

Мартинюк Р. Я. Колискові – перше музичне враження дитини. Родина – колиска творчості І. Білозіра [Текст]: (виховний захід) / Р. Я. Мартинюк // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11 (95). – С. 23 – 25.

У статті подається виховний захід, присвячений творчості Ігоря Білозіра, висвітлено його життєвий та творчий шлях. У матеріалах уроку використовується музичний матеріал: українські народні та авторські пісні: «Тихий сон по горах ходить» (сл. О. Маковея); «Ой люлі, налетіли гулі» (сл. М. Сингаївського); «Зорі мигтять», «Спи, маленький козачок» (муз. і сл. А. Сухого); «Ой місяцю, місяченьку» (сл. Марійки Підгірянки); «Ой ходить сон коло вікон»; «Зеленеє жито, зелене» (!Ой зелене жито, зеленеє», обр. І. Білозіра); «Батьківська світлиця» (муз. І. Білозіра, сл. Б. Стельмаха); «Пшеничне перевесло» (муз. І. Білозіра, сл. Б. Стельмаха); «Не спи, моя рідна земля» (муз. і сл. С. Форменка).

Реп’янська В. А. Традиції святкування Нового року в Україні / В. А. Реп’янська // Мистецтво в шк..: музика, образотворче мистецтво, художня культура. – 2016. - № 11 (95). – С. 16 – 22.

Публікація пропонує авторську розробку уроку з предмету «Мистецтво» (5 клас), який ознайомить учнів із традиціями святкування Нового року в Україні, з’ясує їх роль у житті українського народу. На уроці використовуються елементи театралізації. У матеріалах уроку враховано міжпредметні зв’язки (музика, образотворче мистецтво, література), а також візуальні презентації: «Традиції святкування Нового року в Україні», «Історія святкування Нового року в Україні», «Вертеп в Україні».

Підготували бібліографи В. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4574 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4510 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook