Із матеріалів газети для вчителів фізики (№ 12, 2016 р.).
Пропонуємо ознайомитись із статтею учителя фізики Зміївського ліцею Харківської області ОЛЬГИ ФАДЄЄВОЇ «Розвиток творчого потенціалу учнів»: на уроках фізики та в позаурочний час».
У статті подано теоретичний і практичний матеріал з досвіду розвитку творчого потенціалу учнів на уроках фізики та в позаурочний час, показано результативність роботи вчителя. Матеріали, вміщені у статті, допоможуть творчим учителям під час підготовки обдарованих учнів до наукових конференцій, семінарів, турнірів юних фізиків.
Формування й розвиток творчих здібностей учнів є нині однією з найнагальніших проблем української системи освіти. Одним із основних чинників, що впливають на якість навчання учнів, є цікавість до навчання.
На думку автора статті, учитель повинен бути не джерелом інформації, а організатором навчальної діяльності учнів. Людину не можна примусово навчити, розвинути, виховати. Людина може лише навчитися, розвинутися, виховатися. Тому школа, учитель повинні навчити дитину самосвідомості, самоаналізу, дати поштовх до саморозвитку, запалити в ній вогник бажання вчитися.
Яка ж мета роботи?
Слід забезпечити розвиток і саморозвиток особистості учня, враховуючи його індивідуальні здібності й життєвий досвід.
Який же напрям формування творчої активності учнів?
На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань. Системний психолого-педагогічний супровід розвитку творчих здібностей учнів створює сприятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, зацікавлень і потреб учнів, для формування у школярів орієнтації на той чи інший різновид майбутньої професійної діяльності.
Які ж складові формування цікавості до предмета?
Однією з важливих і ефективних складових формування цікавості до предмета й навчання є система творчих вправ. Прикладами таких творчих вправ є виготовлення приладів, моделей, виконання домашнього лабораторного експерименту, написання казок, фантастичних оповідань, віршів на фізичні теми. Розвиток творчих здібностей учнів тісно пов'язаний із розвитком їхнього творчого мислення.
Які ж шляхи формування технічної творчості учнів?
Говорячи про формування цікавості до предмета фізики, не можна спинитися на вихованні в дітей технічної творчості. Учні неабияк цікавляться технікою. Починаючи з 7-го класу, дитина вчиться виконувати творчі завдання з виготовлення саморобних приладів. На уроках фізики вчитель проводить захист проектів, учні залюбки демонструють свої моделі. Усвідомлення успіху пожвавлює цікавість учнів, що ще більше активізує розумову діяльність і призводить до формування позитивної мотивації до навчання.
На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань.
Матеріал підготувала: ТУРКАЛО О. М.
Немає коментарів