Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 23 січня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (16-22 січня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Зарубіжна  література

Григоренко, Олена. Шота Руставелі «Витязь у тигровій шкурі» [Текст] : урок позакласного читання: 8-й клас / О. Григоренко // Зарубіжна література. – 2016. -  № 12 (772). – С. 34-40.

Публікація розкриває панораму фактографічних та навчально-методичних змістових елементів, що об’єднуються у розробці позакласного заходу у 8-му класі (зарубіжна література). Метою уроку позакласного читання є: ознайомлення школярів зі світом грузинської середньовічної історії, культури, традицій; представити життя і творчість грузинського письменника світового масштабу – Шота Руставелі; визначити сюжетно-композиційні характеристики досліджуваної поеми, її проблематику, тематику, систему образів; проаналізувати духовні пошуки героїв твору; сприяти вихованню найкращих чеснот людини: поваги, честі, гідності, любові. Обладнання до заходу: портрет Шота Руставелі, зображення визначних місць Грузії, ілюстрації до поеми, словникова робота. 

Макаренко, Вікторія. О. Генрі «Вождь червоношкірих». Світ дорослих і дітей у творі [Текст] : урок позакласного читання: 6-й клас / В. Макаренко // Зарубіжна література. – 2016. -  № 12 (772). – С. 15-18.

У дидактичних матеріалах пропонується розробка позакласного заходу з зарубіжної літератури у 6-му класі, за одним із творів видатного американського письменника О. Генрі.  Метою уроку позакласного читання є: дати лаконічні відомості про митця; проаналізувати твір, учити характеризувати та зіставляти художні простори та світи у творі; навчити школярів органічно сприймати твір; розвивати комунікативну компетентність, критичне мислення; формувати чесну особистість, виховувати високі моральні якості. 

Тіхоненко, Світлана. Брехня чи важкий шлях до Правди? Курт Воннегут «Брехня»  [Текст] : урок позакласного читання: 7-й клас / С. Тіхоненко // Зарубіжна література. – 2016. -  № 12 (772). – С. 34-40.

Урок позакласного читання у 7-му класі, згідно з авторською версією, присвячений аналізу одного з творів К. Воннегута. Цільові засади позакласного заходу: здійснити текстуальний аналіз твору, з’ясувати роль художнього хронотопу твору у розкритті авторського задуму; звернути увагу школярів на систему образів твору; розвивати аналітичне мислення; формувати навички аналізу прозових жанрів; сприяти вихованню в учнів кращих людських якостей.

Швень, Людмила. Організація діяльності шкільного методичного об’єднання    [Текст]: / Л. Швень, Л. Якушко // Зарубіжна література. – 2016. -  № 12 (772). – С. 59-67.

Як відомо, від педагогічної та методичної майстерності, від теоретичної підготовки вчителя - напряму залежать якість та результати навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу. У свою чергу фахова майстерність педагога тісно пов’язана з діяльністю творчих та методичних об’єднань учителів. У пропонованій публікації розглянуто ключові аспекти шкільного методичного об’єднання учителів зарубіжної літератури та російської мови. Окремо подано визначення явища «Шкільне методичне об’єднання», розкрито назви відповідних нормативно-правових та інструктивно-методичних матеріалів, наведено дані про склад та планування роботи методичного об’єднання, опубліковано «Положення про шкільне методичне об’єднання учителів зарубіжної літератури та російської мови», розкрито структуру «Методичної картки вчителя», а також «Діагностичної карти фахового рівня вчителя».   

Історія, правознавство та інші суспільні дисципліни

Безлюдна Ірина. Вихованці дитячих будинків у «зовнішньому» світі: труднощі виживання в повоєнний період [Текст](за док. Центр. держ. архіву громадських об’єднань України) / І. Безлюдна // Історія України. – 2016 (880). – С. 5 – 8.

Влаштування вихованців дитячих будинків в УРСР, як, власне, і в інших союзних республіках, на подальше навчання або на роботу на підприємства було вкрай гострою проблемою, яку влада не могла вирішити протягом десятиліть. Опрацювання наявних архівних документів свідчить про те, що в радянський період питання облаштування й виживання підлітків-сиріт поза дитячими будинками в наукових працях того періоду висвітлено не було. Імовірно, така ситуація була обумовлена тим, що об’єктивне дослідження могло зашкодити репутації держави щодо піклування про своїх громадян. Матеріал стане у пригоді під час вивчення відповідної теми згідно з чинною навчальною програмою з історії України в 11-му класі, проведення позакласних заходів і підготовки до учнівських інтелектуальних змагань.

Маслов Микола. Соціально-економічний розвиток Слобожанщини в дорадянську добу як чинник українського державотворення [Текст] / М. Маслов // Історія в рідній шк. – 2016. - № 12. – С. 7 – 15. – Бібліогр.: 43 назви.

Стаття із рубрики «Наука – вчителеві». Актуальність теми статті визначається тим, що на сучасному етапі економічної модернізації України, коли постало завдання якісної перебудови всіх галузей її економіки на ринковій основі та переходу до європейських стандартів, необхідно додатково вивчити й урахувати історичний досвід соціально-економічного розвитку окремих українських регіонів упродовж усього попереднього періоду, зокрема й особливостей соціально-економічного розвитку Слобідської України впродовж другої половини ХУІІ – початку ХХ ст. Важливість розроблення досліджуваної проблеми також диктується назрілою потребою наукового переосмислення багатьох суттєвих аспектів соціально-економічного розвитку Слобожанщини в дорадянську епоху, а саме в другій половині ХУІІ – на початку ХХ ст., а також їхнього впливу на розвиток державотворчих процесів в Україні. Матеріал стане в пригоді під час підготовки уроків історії України, проведення позакласних заходів і підготовки до учнівських інтелектуальних змагань.

Машика Віктор. Історія у порівняннях [Текст]: 10-й кл. / В. Машика // Історія України. – 2016. - № 23 (879). – С. 5 – 29. – Закінчення. Поч.: № 21 (877).

Матеріали стануть у пригоді під час вивчення відповідних тем із курсу «Історія України» в 10-му класі, а також підготовки до олімпіад і ЗНО.

Мелещенко Тетяна. Навчально-методичні рекомендації до вивчення понять «культура» та «полі культурність» [Текст] / Т. Мелещенко // Історія в рідній шк. – 2016. - № 12. – С. 17 – 20.

У статті розкривається значення слова та поняття «культура», суть соціального призначення культури, сучасне розуміння культури в контексті соціальної історії, види культури, виокремлено – поняття субкультури та молодіжні субкультури. А також описано методику таких інтерактивів, як проведення дискусії у стилі телевізійного ток-шоу на тему: «Яку людину вважають культурною в сучасному українському суспільстві?», проведення дискусії «займи позицію» (обговорення питання: «Чи має в Україні домінувати національна культура українського етносу?», мозковий штурм «Як ви розумієте поняття «толерантність»?, вільний мікрофон «Які заходи для виховання толерантності були б найбільш важливі в Україні?», робота в малих групах «Що необхідно зробити в Україні для поліпшення полі культурної ситуації?». Матеріали статті призначенні для шкільного суспільствознавства.

Мистецтво в школі

Радко О. Ю., Лазар Н. М. Діалог музики та живопису [Текст]: («Музичне мистецтво» + «Образотворче мистецтво»: 5-й кл.) / О. Ю. Радко, Н. М. Лазар // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 12. – С. 2-7

Описується методика проведення бінарного уроку, який має такі напрями мети: навчальна - навчати учнів визначати особливості зв’язку музики й живопису, визначати характерні риси музичних творів А. Вівальді, П. Чайковського, Е. Гріга та особливості відтворення образів природи (пейзажу) у музиці порівняно з образами пейзажів у живописі та літературі; учити передавати в пейзажі особисте емоційно-естетичне ставлення до почутої музики; розвивальна: розвивати вміння вдумливо сприймати та інтерпретувати різнопланові за технікою виконання твори мистецтва, творчу уяву, художні здібності; удосконалювати вокальні навички; здібності, удосконалювати вокальні навички; закріплювати навички малювання пейзажу; виховна: прищеплювати інтерес до музичного та образотворчого мистецтва, виховувати естетичний смак.

Решова В. І., Сокол О. В. Традиції різдвяно-новорічних свят у музичній культурі України та Великої Британії [Текст]: («Музичне мистецтво» + «Англійська мова»: 6-й кл.) / В. І. Решова, О. В. Сокол // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 12. – С. 8 – 11. – Бібліогр.: 17 назв.

Публікація описує методику проведення інтегрованого уроку (музичне мистецтво та англійська мова) у 6-му класі, який має мету -  формувати уявлення учнів про традиції святкування Різдва та Нового року в Україні та Великій Британії. Його матеріали поглиблять знання про особливості українських зимових календарно-обрядових пісень та ознайомлять з музичними властивостями та текстами різдвяних пісень англійською мовою в популярній та класичній музиці, вдосконалять навички вокального співу, читання англійською мовою та перекладу текстів українською. На уроці використовуються такі музичні твори: «українська народна пісня «Ой у полі плужок оре»; М. Леонтович  «Хорова обробка «Щедрик»; В. Барвінський «Фортепіанний цикл «Колядки та щедрівки» («Нова радість», «Добрий вечір тобі»); Б. Бріттен «Фрагменти циклу «Вінок колядок» («Це маленьке дитя», «Подякуємо Господу»); колядка «Silent night».

Інформатика

Комарова О. В. Моделювання генетичних та еволюційних процесів у популяціях засобами кормп»ютерних технологій [Текст] / О. В. Комарова // Комп»ютер у шк. та сім»ї. – 2016. - № 7. – С. 17-21.

У статті йдеться про використання комп»ютерних засобів навчання під час моделювання біологічних процесів у старшій школі. Автором розроблено веб-сторінку для онлайн обробки результатів моделювання генетичної структури популяції, на яку діє такий фактор, як природний добір. Стверджуються, що моделювання генетичної структури популяції, яка не описується законом Харді-Вайнберга, дозволяє сформувати в учнів стійкі переконання про причини і напрямок мікроеволюційних змін у популяціях та окремі фактори еволюційного процесу в цілому.

Сокол І. М. Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні англійської мови [Текст] / І. М. Сокол, О. М. Сопіна // Комп»ютер у шк. та сім»ї. – 2016. - № 7. – С. 21-25.

Стаття розкриває можливості застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні англійської мови. Наводяться приклади використання сервісів Веб 2.0, можливостей мобільних телефонів (фото, відео, диктофон). Попри це автори пропонують перелік сучасних Інтернет-ресурсів для вчителів іноземної мови.

Стрижак О. Є. Онтологічний підручник – парадигма формування інтерактивної системи знань у навчальному процесі [Текст] / О. Є. Стрижак // Комп»ютер у шк. та сім»ї. – 2016. - № 7. – С. 7-17.

Описуються підходи й інструменти перетворення текстових підручників в інтерактивну систему знань. Основу такої системи становлять комп»ютерні онтології, які визначають зміст підручника як певну аксіоматичну предметну теорію. Визначаються ттакі інструменти, як термін ополе підручника, таксономія, редуктор множинних відношень між поняттями теорії, яка викладається у підручнику. Наводиться узагальнена схема формування онтологічної системи підручника.

Підготували бібліографи В. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4555 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4494 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook