Період публікації:

від

до

Категорія:

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

Опубліковано: Понеділок, 30 січня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (23-30 січня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Кольба Г. Я. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі [Текст] : / Г. Я. Кольба // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. –  № 34-36. – С. 27-33.

За типом пропонований захід – урок розвитку мовлення. Методи і прийоми, що можуть використовуватись в межах заходу: робота з текстом, кодовий диктант, робота в парах, рефлексія та рольова гра. Цільові засади уроку: поглибити знання школярів про твір-опис, зокрема про опис портрету за картиною; повторити ознаки художнього стилю; формувати навички описувати портрет у художньому стилі за картиною; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, креативне мислення; виховувати любов до рідного слова, до видатного українця – Тараса Шевченка.

Кривой О. Ф. А може, і справді, Іване Семеновичу, «з посміху люди бувають?!» [Текст] : 10 клас / О. Ф. Кривой // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. –  № 34-36. – С. 19-26. – Бібліогр.: 4 назви.  

Матеріали розробки уроку української літератури у 10 класі об’єднані такою темою (навчального заходу): «Нечуй-Левицький. Повість «Кайдашева сім’я». Стильові та жанрові особливості. Своєрідність сюжету і композиції. Засоби комічного у творі». Змістовий комплекс розробки прикрашає низка методичних та дидактичних елементів, серед яких зокрема: інтерактивні вправи «Коло ідей» та «Кутки», компаративний аналіз, метод «Аукціон» (для поетапного аналізу твору), вправа «Обережно! Теорія літератури». Для підсилення навчального ефекту застосовано спеціальну таблицю (у межах дидактичного підрозділу «Засоби комічного у творі»), а також (на різних етапах текстової версії заняття) вміщено словник.   

Матюха С. М. Художній дивосвіт. Літературні змагання [Текст] : 7-8 класи / С. М. Матюха // Вивчаємо українську мову та літературу. Позакласна робота. –  № 12. – С. 36-38.

Згідно з авторською версією розробки літературних змагань (для 7-8 класів), такого роду навчальні заходи покликані формувати вміння працювати в групі, дотримувати принципів роботи в команді, розширювати кругозір учнів, розвивати інтерес до вивчення української мови та літератури. Змагання складаються з трьох основних конкурсів: А) Розминка; Б) «Життя і творчість Тараса Шевченка»; В) «Гонка за лідером». Навчально-літературний захід завершується підбиттям підсумків гри, зокрема визначенням та відзначенням переможця.

Черненко О. П. Нестандартний урок: нові підходи до організації та проведення [Текст]: / О. П. Черненко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2016. -  № 34-36. – С. 6-9.  

На сучасному етапі розвитку національної педагогіки нестандартні або нетрадиційні уроки є невід’ємною властивістю навчального процесу загальноосвітньої школи. Серед головних переваг нестандартних уроків фахівці виділяють: захопливість й незвичність змісту; набуття практичного чи суспільного досвіду; помітну активність школярів; створення в учнів позитивного емоційного настрою, та ін. У публікації подано переліг основних (тих, що найчастіше використовуються в педагогічній практиці) нестандартних уроків, серед яких: урок-семінар, урок-лекція, урок-конференція, урок-гра, урок-подорож та низка інших. Кілька різновидів нестандартних уроків автор матеріалів виніс на ширший розгляд. Зокрема, йдеться про урок-гру (там же подано учбовий екстракт розробки уроку української мови у 7-му класі за темою «Дієприслівник»), урок-подорож, інтегрований урок, урок-дослідження та урок-диспут. Опубліковані матеріали про характеристику та типологічні особливості нестандартних уроків здатні суттєво збагатити методичну базу сучасного педагога-словесника, поглибити змістове наповнення як окремого навчального заняття, так і навчального процесу загалом.   

Трудове навчання

Гайдай Є. Технологія виготовлення виробів із фанери та ДВП [Текст]: цикл уроків. 5-й кл. / Є. Гайдай, В. Залєсов, Є. Ткаченко, А. Бардаков // Труд. навчання. – 2016. - № 12. – С. 42-52.

Цикл уроків блоку 1 чинної програми підготувала творча група вчителів трудового навчання (технічні види праці) відповідно до орієнтовного тематичного планування обов’язкової для вивчення складової програми для 5-го класу з врахуванням змін згідно з розвантаженням програми. Розробки уроків і додатковий матеріал можуть бути використані для ефективного індивідуального планування уроків.

Докторова Н. Свято новорічної іграшки [Текст]: 5-й клас / Н. Докторова // Труд. навчання. – 2016. - № 12. – С.34-42.

Подається розробка уроку з теми «Технологія виготовлення текстильних виробів з аплікацією». Матеріали розробки можна використати під час вивчення ін варіативної складової програми блоку 2, а також під час вивчення варіативного модуля «Технологія виготовлення м’якої іграшки».

Полякова В. Технологія виготовлення народної ляльки [Текст]: з досвіду роботи / В. Полякова // Труд. навчання. – 2016. - № 12. – С. 4-23.

Вчитель ділиться досвідом з використання різних матеріалів під час вивчення варіативного модуля «Технологія виготовлення народної ляльки» для учнів 5-6 кл. Новизна досвіду полягає в тому, що учням пропонується виготовляти ляльки не лише з тканини чи ниток, а ще й з природного матеріалу – кукурудзяного листя. це допоможе урізноманітнити об’єкти проектної діяльності під час вивчення цього модуля.

 Підготували бібліографи В. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

 

Немає коментарів

Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook