Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Понеділок, 13 лютого 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури  (6-12 лют. 2017 р.)

З питань методики викладання навчальних предметів в школі

Світова література

Білотіл, Надія. Робота з обдарованими учнями під час вивчення зарубіжної літератури [Текст] / Н. Білотіл // Всесвітня література в сучасній школі - 2016. - № 12. - С. 58-60.

 Робота з обдарованими учнями, зокрема під час шкільних студій із зарубіжної літератури, сприяє поглибленню їх креативних здібностей та естетичних смаків, самостійності та підвищенню їхньої читацької культури. Автор виділяє три основні етапи роботи з обдарованими школярами: підготовчий (виявлення обдарованих дітей, складання діагностичних карт, розробка спеціальних програм роботи з такими учнями), основний (практичний) та узагальнювальний. Окремо у публікації актуалізуються завдання (4 позиції), принципи (5 позицій), вимоги (6 позицій) та напрями роботи з обдарованими учнями. Серед основних напрямів роботи автор публікації вказує зокрема на такі: індивідувальна та диференційована робота на уроках; гурткова робота з предмета; позакласні заходи; захист навчальних проектів; конкурси, та ін.

Науменко Л. М. Літературна гра-подорож «Калейдоскоп» [Текст] : 7-й клас / Л. М. Науменко // Зарубіжна література в школі - 2016. - № 23-24. - С. 67-69.

Пропонований у навчально-дидактичних матеріалах позакласний захід із зарубіжної літератури у 7-му класі покликаний: пробуджувати прагнення школярів демонструвати свої знання та вміння із означеного предмету; розвивати уміння учнів використовувати здобуті знання у нестандартних, неординарних обставинах; виховувати повагу до літератури, допомагати школярам вчитись грати й перемагати, поважати переможців, правильно й виважено сприймати поразку.

Пирожкова, Тетяна. Літературний ринг [Текст] : гра із зарубіжної літератури для 9 класів / Т. Пирожкова // Всесвітня література в сучасній школі - 2016. - № 12. - С. 61-63.

Пропонований автором розробки позакласний захід із зарубіжної літератури у 9-му класі охоплює 9 (дев’ять) основних структурно-дидактичних елементів: 1) Розминка (з усіх команд, що беруть участь у заході, у наступний раунд проходить лише частина, залежно від поточного результату; 2) Знавці біографії письменника (при наявності фактів з біографій відомих письменників, конкурсанти беруться вгадати ім’я митця); 3) Метри літератури. Хто вони? (учасники згадують основоположників літературних жанрів); 4) «Кіт у мішку» (за певними ознаками, поданими до диспозиції конкурсантів, треба назвати художній твір та його автора); 5) Сувенір друзям (заздалегідь підготовлені запитання команд своїм суперникам; оцінюється не лише відповідь, а й саме запитання); 6) Знайдіть пару (написаному на картках літературному герою або письменнику треба віднайти «пару» - з художнього твору або реального життя відповідно, скажімо «Ромео - Джульєтта», Петрарка - Лаура); 7) Теорія літератури (бліц-турнір в межах названої галузі); 8) Від 1 до 8 (віднайти слова-явища, що пов’язані з певною літературною епохою); 9) Хто автор? (вказати авторів вказаних творів, протягом 30-ти секунд). Підсумки гри охоплюють не лише оголошення і нагородження переможця, а й відзначення найактивнішого гравця.

Біологія

Величко Л. та ін. Синхроністична таблиця як засіб інтегрування знань із природничих предметів [Текст] / Людмила Величко, Олександр Козленко, Юлія Малієнко, Юрій Мельник, Олександр Надтонка // Біологія і хімія в рідній шк. – 20016. - № 6. – С. 2 – 16.

У синхроністичній таблиці наведено відомості про видатні відкриття в хімії, біології, фізиці, астрономії, географії на тлі найважливіших фактів всесвітньої історії та історії літератури і мистецтва. Таблицю розроблено згідно з чинними навчальними програмами з різних предметів для загальноосвітніх навчальних закладів. Вона стане у пригоді вчителям з метою формування в учнів цілісного уявлення про історичну добу, коли здійснювалися відкриття у природничих науках, під час проведення інтегрованих уроків, дискусій, семінарів, створення проблемних навчальних ситуацій, організації проектної діяльності учнів, а також як довідковий матеріал.

Комарова О. Моделювання біологічних процесів у старшій школі засобами комп’ютерних технологій [Текст] / Олена Комарова // Біологія і хімія в рідній шк.. – 2016. - № 6. – С. 25 – 27.

У статті розглядається питання використання комп’ютерних засобів під час моделювання біологічних процесів у старшій школі. Автором розроблено веб-сторінки для онлайн-обробки результатів моделювання генетичної структури ідеальної популяції. У статті описано варіанти кількісної та якісної онлайн-обробки результатів моделювання, проаналізовано їх переваги та недоліки. Стверджується, що використання комп’ютерних як засобу моделювання економить навчальний час, сприяє формуванню уявлень про можливості застосування елементарних статистичних методів у біологічних дослідженнях, розумінню сутності статистичних законів, зокрема закону великих чисел. Звертається увага на необхідності розробки веб-сторінок із дослідження моделей популяцій, у яких умови достовірності закону рівноваги генних концентрацій не дотримано, а також створення автоматизованих комп’ютерних програм для подібного навчального моделювання.

Сидорович М. Фундаменталізація змісту шкільної біологічної освіти [Текст] / Марина Сидорович // Біологія і хімія в рідній шк.. – 2016. - № 6. – С. 28 – 30. – Бібліогр.: 21 назва.

У статті дається означення поняття та розуміння сутності фундаменталізації освіти, її структуру та елементний склад у різних науковців та науково-методичній літературі. Описується методична система (її елементи та структура) формування теоретичних біологічних знань (ТБЗ) в учнів загальноосвітньої школи, що її розроблено в Херсонському державному університеті, успішно апробована і втілена в практичну роботу декількох шкіл м. Херсона. Це один із шляхів реалізації фундаменталізації змісту шкільної біологічної освіти.

Хімія

Величко Л. та ін. Синхроністична таблиця як засіб інтегрування знань із природничих предметів [Текст] / Людмила Величко, Олександр Козленко, Юлія Малієнко, Юрій Мельник, Олександр Надтонка // Біологія і хімія в рідній шк. – 20016. - № 6. – С. 2 – 16.

У синхроністичній таблиці наведено відомості про видатні відкриття в хімії, біології, фізиці, астрономії, географії на тлі найважливіших фактів всесвітньої історії та історії літератури і мистецтва. Таблицю розроблено згідно з чинними навчальними програмами з різних предметів для загальноосвітніх навчальних закладів. Вона стане у пригоді вчителям з метою формування в учнів цілісного уявлення про історичну добу, коли здійснювалися відкриття у природничих науках, під час проведення інтегрованих уроків, дискусій, семінарів, створення проблемних навчальних ситуацій, організації проектної діяльності учнів, а також як довідковий матеріал.

Грабовий А. Хімічний експеримент як чинник формування мотивації учнів до навчання хімії [Текст] / Андрій Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк. – 2016. - № 6. – С. 17 – 24Бібліогр.: 14 назв.

Стаття присвячена ролі начального хімічного експерименту щодо формування мотивації до навчальної діяльності учнів з хімії у загальноосвітніх навчальних закладах. Розкрито методичні аспекти досліджуваної проблеми.

Ремезюк Т. В. Ненасичені вуглеводні [Текст]: контроль  результатів навчання в хіміко-біологічному класі / Т. В. Ремез юк // Хімія: наук.-метод. журн. – 2017. - № 1 – 2. – С. 22 – 28.- Бібліогр.: 5 назв.

Стаття має на меті показати, якими особливостями має бути обумовлений ефективний процес вивчення хімії в умовах профільної школи. Контроль результатів навчання є стимулом і педагогічною допомогою для учнів, що призводить до глибокого засвоєння матеріалу. У статті наводяться варіанти тестової перевірки, узагальнення знань та задачі, які  використовуються в 11 хіміко-біологічному класі під час вивчення теми «Ненасичені вуглеводні».

Томило Л. І. Вуглеводні [Текст]: застосування ІКТ / Л. І. Томило // Хімія: наук.-метод. журн. – 2017. - № 1 – 2. – С. 35 – 41.

Публікація презентує розробку теми «Вуглеводні» із застосуванням ІКТ, яка подається в описі конспектів двох уроків (уроки вивчення нового матеріалу) на такі теми: «Алкани. Загальна формула, гомологи. Синтетична номенклатура, структурна ізомерія. Фізичні властивості, поширення у природі» та «Хімічні властивості алканів, механізм реакцій заміщення. Одержання і використання алканів».

Холод С. М. Множинність прояву видів інтелекту [Текст]: формування соціальних компетентностей учнів під час вивчення хімії / С. М. Холод // Хімія: наук.-метод. журн. – 2017. - № 1 -2. – С. 14 – 17. – Бібліогр.: 27 назв.

Для формування соціальних компетентностей учнів під час вивчення хімії можна використати теорію множинного інтелекту американського психолога Говарда Гарднера, що вперше була опублікована понад два десятиліття тому в його книзі «Рамки розуму: теорія множинного інтелекту», яка розкриває один із можливих способів індивідуалізації освітнього процесу. Ця теорія отримала всесвітнє визнання як одна з найбільш новаторських теорій пізнання інтелекту людини. До уваги читачів публікація пропонує практичні завдання з урахуванням прояву множинності інтелекту під час вивчення хімії: математичний інтелект, вербально-лінгвістичний інтелект, візуально-просторовий інтелект, кін естетичний інтелект.

Фізична культура

Гурник Г. Б. Власне здоров»я – у власних руках, як уберегтися від СНІДу [Текст] : виховна година / Г. Б. Гурник // Основи здоров»я. – 2017. - № 1. – С. 43-45.

Тема виховної години – про підступних ворогів підлітків: тютюн, алкоголь, наркоманію та визначення, що таке шкідливі звички. Також виховна година присвячена проблемам, які виникли перед людством наприкінці ХХ сторіччя – про ВІЛ/СНІД. Стаття подає статистичні дані про інфікованих ВІЛ/СНІДом та текст вправи-вікторини «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД.

Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] : 1-4 класи // Фізичне виховання в рід. шк. – 2016. - № 6. – С. 2-8.

У програмі вказано мету предмета «Фізична культура» - набуття учнями досвіду діяльності, формування в них стійкої мотивації і потреби у збереженні і зміцненні здоров»я. У програмі навчальний матеріал поділено не за видами спорту, а за способами рухової активності, що дає змогу школярам опанувати основами рухових дій, які в подальшому зможуть удосконалюватися у будь-якому виді спорту, обраному учнем. Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, програма дає змогу планувати комплексні уроки, до яких можна включати різнопланові фізичні вправи.

Юрченко І. М. Формування правильної постави в урочний і позаурочний час [Текст] / І. М. Юрченко // Фізичне виховання в шк. України. – 2017. - № 1. – С. 25-34.

У статті вказано, що систематичне і свідоме виконання фізичних вправ у режимі благотворно впливає на розумову працездатність, створює великий арсенал рухових навичок та вмінь. Найбільше впливають на формування постави заняття фізичними вправами та правильне сидіння на стільці за столом. Наведено також рекомендації, яке має бути правильне положення за столом, які бувають основні дефекти постави та рекомендації щодо попередження плоскостопості та загальні поради.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4637 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4563 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook