Логопед НРЦ Святого Миколая Хабровська Н.В. на уроках розвитку мовлення з учнями підготовчого та 1-4 класів систематично використовує різні інноваційні технології, серед яких особливе місце займає педагогічна спадщина Монтессорі.
Формування правильної вимови у дітей — це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати звернене до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування.
М. Монтессорі була впевнена, що в основі розвитку мислення і мовлення лежить розвиток дрібної моторики: вона згодна з твердженням, що «інтелект знаходиться на кінчиках пальців». «Монтессорі - ігри» потребують дрібних рухів, акуратності і точності. Таким чином, розвиваючи дрібну моторику і надаючи дитині повної свободи, ми сприяємо розвитку її інтелекту, уваги, пам’яті, мовних здібностей, умінню творити та фантазувати.
Застосування методів Монтессорі позитивно впливає не тільки на розвиток зв’язного мовлення, а й сприяє корекції вад пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери дітей, формуванню соціальної компетентності, що дає змогу досягти успіху в подальшому власному і соціальному житті.
Немає коментарів