Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Вівторок, 21 березня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (13-19 березня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Козлова Т. М. Михайло Коцюбинський. Новела «Intermezzo» [Текст] : 10 клас / Т. М. Козлова // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 4-5. – С. 36-43.

Увазі вчителів-предметників презентовано розробку уроку (урок засвоєння нових знань) української літератури (10 клас) на тему: «М. Коцюбинський. Психологічна новела «Intermezzo». Автобіографічна основа, символічні образи, образотворчі засоби». Цільові засади заходу: розкрити особливості імпресіоністичного стилю М. Коцюбинського; з’ясувати причини настрою ліричного героя; розкрити (на прикладі твору) один із засобів психофізичної розрядки – спілкування з природою наодинці; удосконалювати спостережливість, вміння логічно та образно мислити, аналітичні навички; прищеплювати любов до природи.

Морозюк О. А. Наталка Полтавка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція пісень у п’єсі. [Текст] : 9 клас / О. А. Морозюк // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 4-5. – С. 28-35. 

У публікації подано розробку уроку-дослідження (за формою проведення) з української літератури у 9-му класі. Мета навчального заходу: охарактеризувати образ Наталки, інші образи твору, з’ясувати роль і функції пісень у драмі; розвивати навички самостійної роботи, уміння зв’язно висловлювати власні думки; виховувати почуття гордості за національну культуру; прищеплювати любов до театру, інтерес до наслідків своєї праці. Протягом уроку можна використовувати такі дидактичні та методичні прийоми як бліцопитування, «асоціативний диктант», сенкан, «метод проектування», міні-диспут, цитатний диктант з кодуванням «Упізнай героя», інтерактивна вправа «Мікрофон», метод «Передбачення» та ін. 

Шумеляк Л. І. Уживання числівників для позначення дат і часу [Текст] : 6 клас / Л. І. Шумеляк // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 4-5. – С. 13-18. – Бібліогр.: 6 назв.

Пропонований навчальний захід з української мови у 6-му класі покликаний: навчити учнів вживати числівники на позначення дат, часу в усному й писемному мовленні; розвивати й удосконалювати культуру мовлення школярів, формувати комунікативні компетентності; виховувати повагу до рідного слова. За типом презентований захід – урок вивчення нового матеріалу. Під час заходу пропоновано застосувати такі методи і прийоми як бесіда, творча робота, віртуальний «експрес-урок», вправи, виступи учнів, прийоми «Мікрофон» та «незакінчене речення».

Іноземні мови

Акользіна Юлія. Фразові дієслова та мовні звороти в повсякденному спілкуванні. Навіщо ми вивчаємо іноземну мову [Текст]: англ. мова: 10-й кл. / Ю. Акользіна // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 1. - С. 20 - 24 .

Описується розробка уроку англійської мови у 10-му класі. Його матеріали мають на меті розвивати в учнів уміння правильно вживати в мові фразові дієслова та мовні звороти, формувати навички діалогічного мовлення на рівні висловлювання з опорою на ключові слова, а саме фразові дієслова та мовні звороти без опори, формувати навички діалогічного мовлення на рівні діалогу без опори й з опорою на ключові слова, а саме фразові дієслова й мовні звороти, удосконалювати навички спілкування, розвивати вміння читати і розуміти текст із фразовими дієсловами та мовними зворотами, використовуючи мовну здогадку з опорою на контекст.

Онашко Евеліна. «Body Language» [Текст]: англ.. мова: 10-й кл. / Е. Онашко // Іноземні мова в шк.. України. - 2017. - № 1. - С. 25 - 29.

Пропонується урок з використанням інформаційних технологій, що дає можливість зробити його сучасним уроком. Матеріали та проведення уроку мають на меті навчити учнів логічно будувати висловлювання за темою уроку «Body Language», формувати навички  писемного мовлення з опорою на тексти для читання та аудіювання, удосконалювати навички читання з повним розумінням прочитаного тексту «Body Language», розвивати вміння  аудіювати текст з опорою на фрази «Hand Gestures around the World», поглибити та розширити знання учнів про культуру різних країн світу. На уроці використовується таке обладнання: Flash-ролик «Hand Gestures around the World»; презентація (Power Point); інтерактивний комплекс; роздатковий матеріал для читання.

Тимошина Наталія. «Парламенти США, Великої Британії, Канади та Верховна Рада України. Порівняльний аналіз, дебати» [Текст]: англ. мова: 11-й кл. / Н. Тимошина // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 1. - С. 12 - 19.

Розробка уроку, яка пропонується у цій публікації, має таку мету: практичну - удосконалювати навички аргументувати свої висловлювання з проблеми, використовуючи формат телевізійного ток-шоу; освітню - розширити знання учнів про політичну систему США, Великої Британії, Канади та України; розвивальну - розвивати вміння учнів самостійно знаходити спеціальну інформацію в Інтернеті, розвивати презентаційні навички учнів; виховну - виховувати повагу до традицій інших народів, формувати критичне ставлення до вчинків людей.

Центило Алла. «Love on the Internet. Friends’ interrelations» [Текст]: англ. мова: 9-й кл. / А. Центило // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 1. - С. 6 - 7.

Пропонується методична розробка уроку англійської мови у 9-му класі. Його матеріали мають практичну мету - формувати уміння непідготовленого монологічного мовлення на рівні мікро висловлювання, формувати навички читання про себе. Розвивальна та виховна мета уроку - розвивати вміння логічно викладати свої думки та формувати в учнів чуйне та доброзичливе ставлення до друзів та людей.

Щербина Світлана. Hidden Killers Of The Victorian And Edwardian Homes [Текст]: англ. мова: 11-й кл. / С. Щербина // Іноземні мови в шк. України. - 2017. - № 1. - С. 8 - 11.

Застосування комп’ютерних (інтерактивних) технологій дає можливість сучасніше та цікавіше проводити уроки у вигляді дебатів, круглих столів, диспутів, дискусій, презентацій. Також створюється  можливість для самостійної роботи учня шляхом пошуку додаткової інформації, матеріалів, їх опрацювання, виконання проектних робіт у вигляді презентацій. Більшість цих методів використані під час розробки уроку на тему: «Hidden Killers Of The Victorian And Edwardian Homes». Його мета: підвищити інтерес до історії та культури Англії, а також винаходів, які були зроблені в 19-20 століттях, і які зараз широко використовуються в наших домівках; покращити навички читання та розуміння тексту, для пошуку потрібної інформації і швидкого виконання поставлених завдань; поповнити словниковий запас з теми: винаходи, побут та захворювання; спонукати учнів знайти більше цікавої інформації і підготувати проектні роботи у вигляді презентацій (що формує в дітей навички самостійного навчання).

Шанюк Інна. Житло в Британії. Еко-будинки [Текст]: англ. мова: 7-й кл. / І. Шанюк // Іноземні мова в шк. України. - 2017. - № 1. - С. 41 - 44.

Публікація подає розробку уроку, який ставить такі завдання: практичні - удосконалювати навички вживання граматичної структури «there is / there are» в усному мовленні на рівні фрази; розвивати вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова, уміння читати текст з метою загального розуміння та з метою знаходження специфічної інформації; освітні - познайомити учнів з особливостями житла у Британії, екологічно чистими будинками; розвивальні - розвивати вміння виконувати типові тестові завдання, вміння працювати в різних режимах навчання і контролю, вміння ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи; виховні - виховувати інтерес до вивчення мови, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Історія

Єлькіна Л. Р. Голодомор 1932-1933 років та політичні репресії в Україні [Текст]: історія України: 10-й кл. // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - №  4 - 5. - С. 40 - 42.

Описується методична розробка уроку з історії України в 10 класі на тему: «Голодомор 1932-1933 років та політичні репресії в Україні». Матеріали уроку визначають терор голодом як один з проявів репресивної політики тоталітарного режиму, розкривають причини Голодомору і терору в 30-х рр.. 20 ст., дають визначення термінам і поняттям: тоталітаризм, репресії, концтабір, «чорні дошки». «закон про п’ять колосків»,  депопуляція. терор. ворог народу, геноцид. На уроці використовуються такі міжпредметні зв’язки: українська література, всесвітня історія, правознавство. За типом уроку - це урок закріплення знань, умінь і навичок. Публікація із рубрики «Я атестуюсь».

Кебкал С. М. Українське мистецтво у першій половині ХУІІ ст. [Текст]: історія України: 8-й кл. / С. М. Кебкал // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4 - 5. - С. 28 - 34.

У статті презентується розробка уроку з історії України на тему: «Українське мистецтво у першій половині ХУІІ ст.» (8-й клас). Тип уроку: комбінований. Матеріали уроку розкривають такі питання: визначають умови розвитку української культури в першій половині 17 ст.; характеризують розвиток українського мистецтва, а семе: музики, театру, літератури, архітектури та живопису в першій половині 17 ст.; аналізують  й узагальнюють історичні явища та події, спираючись на конкретні приклади матеріальної та духовної культури, розкривають характерні ознаки української культури. У процесі уроку учні засвоюють поняття і терміни: думи, кобзарі, шкільна драма, інтермедії, вертеп, містерія, регент, псалом, готика, бароко. Стаття із рубрики «Професійна майстерня».

Кузьменко Н. Б. Німеччина у другій половині ХХ - на початку ХХІ ст. [Текст]: всесвіт. історія: 11-й кл. / Н. Б. Кузьменко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4 - 5. - С. 21 - 27.

Публікація презентує розробку уроку (тип уроку: комбінований) всесвітньої історії в 11-му класі на тему: «Німеччина у другій половині 20 - на початку 21 ст.». Після цього уроку учні зможуть: назвати основні події історії Німеччини другої половини 2- - початуц 21 ст.; показувати на карті зони окупації Німеччини, кордони ФРН та НДР, об’єднаної Німеччини; описати політичні, економічні та соціальні зміни у країні; характеризувати «німецьке економічне диво»; визначати роль плану Маршалла у відбудові повоєнної Німеччини; аналізувати передумови й наслідки об’єднавчих процесів у Німеччині 1989-1990 рр.; характеризувати та оцінювати діяльність політичних діячів: К. Аденауера, Г. Коля, А Меркель; тлумачити й застосовувати поняття і терміни: демілітаризація, «німецьке економічне диво», Берлінський мур, соціальне ринкове господарство, господарчі реформи, німецьке «економічне диво», розкол Німеччини, НДР, нова східна політика, об’єднання Німеччини. Презентація подається у рубриці «Професійна майстерня».

Фізична культура. Основи здоров’я

Вовчишин О. І. Тести для перевірки знань [Текст] : 5 клас / О. І. Вовчишин // Основи здоров’я. - 2017. - № 2. - С. 18-31.

Запропоновані тестові завдання створено на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Основи здоров’я. 5-9 класи (авт. Т. Є. Бойченко та ін.) «Освіта», 2013 (Затверджено МОН і науки, молоді та спорту України наказом від 06.06.2012 № 664) та підручника «Основи здоров’я» авторів І. Д. Бех, Т. В. Воронцової та ін. Запропоновані тести допоможуть учителям основ здоров’я у проведенні тематичних оцінювань знань учнів, а також для фронтального та індивідуального опитувань учнів у процесі вивчення тем: тест 1 - «Життя і здоров’я людини», «Безпека на дорозі», «Уміння вчитися»; тест 2 - «Повага до себе та інших», «Фізичні чинники здоров’я»; тест 3 - «Право на здоров’я. Спілкування і здоров’я», «Соціальна небезпека інфекційних захворювань»; тест 4 - «Пожежна безпека», «Дитина у автономній ситуації», «Безпечне довкілля». У кінці тестових завдань подано ключі з правильними відповідіми на поставлені заппитання.

Жадан О. М. Самореалізація в підлітковому та юнацькому віці [Текст] : 9 клас / О. М. Жадан // Основи здоров’я. - 2017. - № 2. - С. 6-14.

 Матеріли статті можуть бути використані як основа для уроків основ здоров’я у 9 класі з відповідної тематики. Подано хід заняття, де активізацією чуттєвого досвіду та опорних знань учнів виступає робота за ілюстративним матеріалом та бесіда. Для мотивації навчальної діяльності учнів пропонується слухання притчі «Молодий олень», бесіда за змістом притчі та вправа «Мікрофон. Для осмислення учнями знань розглядаються такі поняття, як «самореалізація», «самопізнання», «самооцінка», «життєве самовизначення», міні-лекція «Критерії і мотиви для вибору професії» та ознайомлення з алгоритмом професії. Матеріал статті адресується вчителям основ здоров’я, класним керівникам 9-11 класів, практичним психологам, соціальним педагогам, шкільним бібліотекарям.

Івашковський Віталій Володимирович Умови успішності дій юних хортингістів в екстремальних ситуаціях [Текст] / В. В. Івашковський // Фіз. виховання в рід. шк. - 2017. - № 1. - С. 28-31.

У статті висвітлено умови дій юних спортсменів-хортингістів в екстремальних ситуаціях під час тренувань, змагань у спортивному залі, перебуваючи на вулицях тощо. Створення здорового суспільного клімату в дитячому спортивному колективі є особливо важливим, оскільки у юних спортсменів яскраво виражена потреба у дружбі, товариськості, в обміні досвідом та знаннями, а також прагнення бути популярним,, викликати повагу, тобто самоствердитися у колективі. Для згуртування колективу застосовуються зокрема посилання на традиції - звичаї, норми і правила життя людей, які передаються з покоління в покоління. Традиції є результатом соціально-психологічного закріплення і вияву. Зразкова поведінка, самозречення, колективізм, ставши традицією, будуть впливати на формування морально-вольових якостей юних спортсменів.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

 

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4534 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4468 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook