Напередодні канікул в НРЦ Святого Миколая пройшов тиждень психології, котрий підготувала практичний психолог Мельничук Н.Б. Це – цікавий, творчий процес. У підготовці та проведенні дійств допомагали педагоги- Герасимович Н.М., Кіт М.Д., Курило М.Б., Захарчук І.Г., Кулинич І.І., Демчина О.Д., вихователі-Шалай М.М., Чучман М.І., Кушпета Л.С., учні школи. Кожна дитина мала змогу проявити свої здібності, нахили, висловити свою точку зору та обґрунтувати її або просто підзарядитися гарним настроєм. Психологія пов’язана з усіма науками, вводить людину у цікавий світ явищ таємного внутрішнього життя особистості, стосунки з іншими людьми та оточуючим світом… Тому, учити усвідомлювати свої переживання, розуміти іншого і самого себе як унікальну неповторну особистість, спонукати учнів до відвертості у стосунках; розвивати мислення, увагу, уяву, комунікативні навички; виховувати доброзичливе ставлення до людей - мета проведення такого дійства.
Консультування батьків відбувалося у доброзичливій товариській атмосфері. Для кожного батька, матері дитина-це цілий Світ. Під час консультативних бесід психолог Мельничук Н.Б. намагалась привернути увагу батьків до внутрішнього світу дітей, проаналізувати стосунки батьків та їхніх чад, обмеження й дозволи в сім’ї, з’ясувати чинники, які гальмують та сприяють налагодженню стосунків у родині, виявити найбільш ефективні методи спілкування з дітьми.
Корекційно-розвивальні дійства були побудовані на арт-терапевтичних техніках, котрі сприяють позитивній динаміці розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Діти із задоволенням приймали участь в музичних інтеграційних забавах, що розвивають увагу, фонематичний слух, сприяють розвитку дрібної моторики, пам’яті, мислення. Створюють позитивний емоційний фон, регулюють поведінкові порушення.
«Моделювання життєвих ситуацій для подолання негативних емоцій»
На заняттях учні школи мали змогу почути, як керувати емоціями. Адже негативні емоції мають руйнівний потенціал, тому важливо навчитися розуміти їх, щоб вони не керували тобою. Сум, ревнощі, гнів, ненависть, тривога… Всі ці емоції перешкоджають вашій здатності справлятися із проблемами . Емоції мають біологічну складову - це фізичні відчуття в тілі і мозок реагує на ці відчуття, стимулюючи подальші нервові і гормональні реакції. Це складний процес і в кінцевому підсумку може мати позитивний чи негативний вплив на ваше самопочуття.
Акція Автопортрет класу
Учні школи зображували свій класний колектив. Під час роботи діти проявили творчий потенціал, самі учнівські творіння були різноманітними, цікавими, яскравими, давали можливість більше дізнатися про весь класний колектив і кожного зокрема.
Акція «добрі справи», що рясно зазеленіли на «Дереві добра»
Діти прибирали у класних та спальних кімнатах, на подвір’ї школи, старші школярі допомагали молодшим, поводилися ввічливо з педагогами, старшими людьми, намагались бути поступливими у спілкуванні, не конфліктували …Усі ці «добрі справи» помічали вчителі, вихователі, ровесники та записували на попередньо заготовлені форми листків та фіксували їх на його гілках. Кожен з учнів хотів визнання, бути відзначеним за свої добрі діяння, схвалення.
Основними показниками моральної вихованості завжди були конкретні вчинки і поведінка людини.
Тому, вміння виявляти почуття любові, добра, поваги до оточуючих, розвивати дбайливе, доброзичливе ставлення до інших людей, розуміння цінності свого життя та життя інших, прояв емпатії, розвиток навичок спілкування- це мистецтво, котре необхідно розвивати та удосконалювати щодня власним прикладом.
Казкотерапія на піску
Разом із практичним психологом Мельничук Н.Б. учні відтворювали події загальновідомої казки на площині стола з увімкненим підсвічуванням, заповненим кварцовим піском. Діти провели відповідний ритуал «привітання» з піском, намагались удосконалювати свої графо- моторні навички, дрібну моторику, розвивали абстрактне мислення, уяву, увагу, пам’ять; за сприянням вчителя-логопеда Хабровської Н.В. удосконалювали зв’язне мовлення, поповнювали словниковий запас.
Акція «Автопортрет класу» у дружній атмосфері співпраці та спілкування педагогів та учнів трансформувалася у виготовлення загальношкільного колажу «Автопортрет школи»
Немає коментарів