Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Середа, 19 квітня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (10 - 16 квіт. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Гриневич, Олександра. Комунікативна модель «дитина – дорослий» у сучасній українській підлітковій літературі [Текст]: / О. Гриневич // Дивослово. – 2017. – № 2. – С. 51-53.

У науковій публікації подано аналіз комунікативної моделі «дитина - дорослий» у художньому дискурсі сучасної української підліткової літератури. Досліджено одну з ключових рис постмодерністської літератури – комунікативну ускладненість і те, як вона накладається на простір інформаційного суспільства. У статті вивчаються герої книжок таких авторів як І. Роздобудько, М. Павленко, В. Бердт, С. Гридін тощо.

Криворотенко, Ольга. Як мотивувати учнів до читання художніх творів [Текст] : 11 клас / О. Криворотенко // Дивослово. – 2017. – № 2. – С. 27-30.

У зазначеній публікації актуалізується тема мотивації школярів до читання. У статті також презентовано фрагменти уроку позакласного читання за романом В. Лиса «Соло для Соломії», зокрема йдеться про такі навчально-дидактичні форми як евристична бесіда за назвою художнього твору, робота з епіграфом згідно із визначеним алгоритмом, читання з коментуванням і передбаченням, різні види роботи з використанням мультимедійних засобів тощо. 

Крисюк, Віра. Написання творів-роздумів у публіцистичному стилі [Текст] : 11 клас / В. Крисюк // Дивослово. – 2017. – № 2. – С. 16-19.

У презентованих матеріалах подано два плани-конспекти уроків мовленнєвого розвитку, присвячені написанню творів-роздумів на такі теми: а) «Твір-роздум дискусійного характеру в публіцистичному стилі»; б) «Письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі на морально-етичну тему «Духовний Чорнобиль страшніший за екологічний». У межах текстового комплексу також розкрито теоретичні відомості про особливості публіцистичного стилю, специфіку текстів-роздумів дискусійного контексту. У статті вміщено й низку практичних завдань, що оптимізують підготовку школярів до написання творів у вказаному стилі. 

Сікора Н. В. Ліна Костенко «Крила». Духовне наповнення людини - її «крилатість» [Текст] : 7 клас / Н. В. Сікора // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 7/8. – С. 27-32. - Бібліогр.: 7 назв.

Розробка уроку присвячена аналізу поезії «Крила» Ліни Костенко під час уроку літератури у 7-му класі. Його мета: на прикладі поданого твору розкрити духовне наповнення людини; грамотно висловлювати власні думки, навчити логічно мислити та узагальнювати; формувати світогляд учнів, розвивати критичне мислення в них; виховувати почуття поваги до людини, її творчих здібностей; прищеплювати любов до рідного слова.

Англійська мова

Єфименко В. М. Технологія веб-квест на уроках [Текст] / В. М. Єфименко // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 8 - 15.

У статті дається визначення веб-квесту як технології навчання, яка орієнтована на ефективне формування цілісної системи універсальних знань, умінь і навичок, а також досвіду самостійної діяльності й особистісної відповідальності учня, яка спрямована на максимальну практичну діяльність і є актуальним механізмом залучення учнів у процеси, які сприяють розвитку їх інформаційних і комунікаційних компетенцій. Виділяються принципи класифікації веб-квестів (за Б. Доджом), подається опис їх структури. Розглядаються етапи роботи над проектом на прикладі веб-квесту, який був проведений у 8 класі під час вивчення теми «Health is the greatest wealth».

Клименко М. В. Когнітивний підхід до навчання спілкування англійською мовою [Текст] / М. В. Клименко // Англ.. мова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 63.

У статті розглядається когнітивний (пізнавальний) підхід до навчання як такий, що заснований на положеннях когнітивної психології, що передбачає в процесі удосконалення англомовної компетенції учнів опору на принцип свідомості, урахування різноманітних когнітивних стилів, характерних для учнів конкретної навчальної групи, і навчальних стратегій, якими вони при цьому користуються.

Клименко М. В. Weather and clothes. TV snow [Текст]: (5 кл., з упровадженням когнітив. підходу) / М. В. Клименко // Англ.. мова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 22 - 24.

Подається конспект уроку розвитку мовленнєвих умінь учнів (5 клас).На уроці ставляться такі цілі: вчити учнів робити повідомлення на основі мовленнєвої ситуації, обґрунтовуючи свої думки; довести до автоматизму мовленнєві навички на рівні зв’язного висловлювання, удосконалювати навички читання, аудіювання та усного мовлення, використовуючи зорові опори; розвивати мислення та увагу, виховувати ввічливість, взаємоповагу та взаємодопомогу.

Логвиненко В. В., Онищенко Н. В. Велика Британія [Текст] / В. В. Логвиненко, Н. В. Онищенко // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 20 - 29.

Матеріали описаного у цій статті уроку мають на меті сформувати в учнів знання про економіку Великої Британії, як високорозвиненої країни Західної Європи, вчити працювати з різними джерелами інформації, узагальнювати вивчений матеріал про культуру країни. На основі випереджальної роботи ставиться завдання сформувати в учнів систему знань про ЕГП, природні умови і ресурси, господарство, особливості демографії, культурного розвитку, звичаї та традиції населення, поглиблювати вміння самостійно опрацьовувати матеріали періодичної преси, вдосконалювати навички монологічного та діалогічного мовлення. За типом уроку - це урок узагальнення і систематизації знань з елементами групової роботи. Форма уроку: молодіжний форум з елементами віртуальної подорожі.

Софієнко О. В. Практичне використання сервісів хмароорієнтованого середовища ОФІС 365 на уроках англійської мови [Текст] / О, В. Софієнко // Англ.. моова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 2 - 8. Бібліогр. в кінці ст.

Стаття присвячена питанню використання хмарних сервісів на уроках англійської мови, що дає можливість підвищити ефективність навчання, зробити учня активним учасником навчального процесу, підвищити інтерес до вивчення предмета, мотивувати учнів до подальшого вивчення англійської мови. Автор доводить, що використання хмарних сервісів у навчально-виховному процесі може зробити процес навчання сучасним, цікавим, доступним, підготувати учнів до успішного життя і праці в сучасному суспільстві, формуючи в учнів ключові навички 21 століття.

Шевчук Л. М. Різнорівневі тематичні вправи [Текст] / Л. М. Шевчук // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7- 8. - С. 64 - 73.

Публікація подає матеріали до уроків англійської мови: добірка вправ з англійської мови відповідає шкільній програмі з іноземної мови, охоплює передбачену нею тематику та орієнтована на підручник О. Д. Карп’юк. Завдання узгоджуються із критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів за чотирма рівнями. Пропонуються вправи із 5 тем. Завдання кожного рівня градуйовані за ступенем складності, значно полегшать роботу вчителя. Вони розраховані на індивідуальний підхід до кожного учня. Учитель може довільно добирати завдання за змістом та кількістю з кожної теми. Вправи можуть використовуватися для різних видів тематичного контролю на уроках.

Предмети художньо-естетичного циклу

Ромашко Л. М. Писанкарство в Україні [Текст]: (заняття гуртка для уч. 4-го кл.) / Л. М. Ромашко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 36 - 41.

У статті описується перебіг заняття, присвяченого українському писанкарству. Його навчальна мета: сформувати уявлення про писанкарство як вид декоративно-прикладного мистецтва; ознайомити з історією виникнення писанкарства, техніки розписування яєць; учити дітей створювати орнаменти на писанках, прикрашати яйця мозаїкою з бісеру. У ході заняття використовуються вірші М. Верес «Христос Воскрес!», Н. Кметю «Писанка» та практична робота супроводжується українськими мелодіями.

Саєнко К. А. Дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва в початковій школі [Текст] / К. А. Наєнко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 34 - 35.

У сучасних умовах розбудови змісту музичної освіти уроки музичного мистецтва потребують сучасного методичного забезпечення ігровими формами, адже саме ігрові форми навчання якнайкраще стимулюють розумову діяльність учнів, допомагають виявити й розвинути їхні здібності та творчу активність, а найголовніше - перетворити процес здобуття знань та вмінь на цікаву, захопливу справу (колективну, індивідуальну, групову). Наведені ігри в цій публікації є складовою варіативної навчальної програми «Домісолька» (автор К. А. Наєнко), що доповнює основну державну програму, допомагаючи вдосконалити знання з музичного мистецтва, глибше розкрити програмовий зміст (зокрема естетичний зміст української народної та професійної музики), стимулювати розвиток виконавських навичок учнів.

Саєнко О. С. Найдивовижніші пам’ятники світу [Текст] (поза клас. захід із худож. культури для уч. 9 - 11-х кл.) / О. С. Наєнко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 29 - 33.

Матеріали поданого позакласного заходу розширять знання учнів про пам’ятники , скульптуру як вид мистецтва а також розвиватимуть зацікавлення до надбань світової культури, виховуватимуть шанобливе ставлення до загальнолюдських цінностей. Для перебігу заходу використовується візуальний ряд: мультимедійна презентація за темою заходу; відео святкування 100-річного ювілею пам’ятника русалоньки в Данії, відео «Пам’ятники з паперу» (Китай) та музичний ряд: музичний супровід О. Рибников, увертюра до фільму «Той самий Мюнхгаузен», Ю. Тесняк «Актриса», В. Висоцького «Канатоходець», Г. Дрегович «Остання дорога»).

Трудове навчання

Асєєва О. А. Розвиток креативних здібностей на уроках [Текст] / О. А. Асєєва // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 6. - С. 16-19.

У статті вказані дидактичні методи та прийоми для розвитку креативності а також етапи розвитку креативності в навчанні. Стаття публікує урок з розвитку креативних здібностей учнів на тему: «Прийоми роботи гачком. Півстовпчик, стовпчик із накидом, їх умовні позначення. Плетіння за описом. Схеми для плетіння гачком. Умовні позначення основних елементів плетіння гачком. Читання та складання схем». Дидактичною метою названого уроку є розглянути правила читання схем, навчити розрізняти способи плетіння, розвивати увагу, інтерес до плетіння гачком в учнів.

Богомолова Н. Ю. Упровадження ідей національно-патріотичного виховання в технологічній освіті [Текст] / Н. Ю. Богомолова // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 6. - С. 8-11.

Стаття репрезентує досвід роботи педагогів-технологів Бериславського району Херсонської області. У публікації вказано, що предмети технологічного циклу мають необмежені можливості щодо виховання в учнів національно-патріотичних почуттів, сталої громадянської позиції, поваги до історії й культури українського народу. У процесі формування в учнів відповідного практичного досвіду з виготовлення предметів і речей, які у своєму змісті пов’язані з народною культурою українців, а саме - виготовлення декоративно-ужиткових і обрядових виробів, значне місце займають «Український рушник» та «Писанка», які завжди були і будуть мистецькими реліквіями побуту українців. Доволі часто вироби, які учні мають виготовити власноруч, можуть бути виконані та оздоблені в українських народних традиціях - від дерев’яних речей, оздоблених різьбленням, до елементів одягу чи виробів для інтер’єру, що містять у своєму оформленні національно-патріотичну символіку.

Гузар Л. М. Українські писанки - шедеври мініатюрного живопису [Текст] / Л. М. Гузар // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 6. - С. 12-15.

У статті подано хід комбінованого уроку. Дидактичною метою уроку є ознайомлення учнів з історією виникнення писанок, символікою та кольоровою гамою писанки, виготовленням сучасних писанок та навчання учнів виготовляти писанки з ниток. У ході уроку передбачена практична робота, під час якої учні виконують поставлені перед ними завдання, дотримуючись технології виконання писанок за інструкційними картами. Поточним індивідуальним інструктуванням здійснюється контроль за практичною роботою кожного учня.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О., М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4554 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4488 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook