Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Понеділок, 24 квітня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (17 - 23 квіт. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Зарубіжна література

Головей В. М. Своєрідність розв’язання проблеми батьків і дітей у творі Дж. Олдріджа «Останній дюйм» [Текст] : 7-й клас / В. М. Головей // Зарубіжна література в школі. -  2017. -  № 5-6. – С. 46-52.

Матеріали публікації охоплюють рекомендації щодо проведення уроку зарубіжної літератури у 7-му класі за твором Дж. Олдріджа. Цільові засади заходу (урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок): ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом письменника; навчати формулювати основну думку твору, висловлювати міркування щодо його проблематики; розвивати в учнів навички переказу літературного твору, усного зв’язного мовлення; прищеплювати школярам повагу до старших, волю та мужність. 

Линник С. О. Конкурсно-пізнавальна гра «Ми - детективи» (за творами А. Конана-Дойла) [Текст] : 7-й клас / С. О. Линник // Зарубіжна література в школі. -  2017. -  № 5-6. – С. 67-69.

Навчальний захід із зарубіжної літератури у 7-му класі, про який ідеться у матеріалах, покликаний:  активізувати пізнавальну діяльність школярів, формувати вміння узагальнювати прочитане, розвивати в учнів усне мовлення, творчі здібності, навички аналізувати уривки з тексту; прищеплювати школярам любов до літератури, почуття відповідальності за свої вчинки. Конкурсно-пізнавальна гра містить розминку, методичні елементи «Закодоване слово» та «Упізнай героя», конкурси «Протокол», «Обери позицію» та змагання капітанів.

Лук’янченко Л. І. Дидактичний матеріал до вивчення повісті Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо» [Текст] : 6-й клас / Л. І. Лук’янченко // Зарубіжна література в школі. -  2017. -  № 5-6. – С. 64-66.

У публікації пропонуються дидактичні матеріали для проведення уроку зарубіжної літератури у 6-му класі за твором видатної шведської письменниці Астрід Ліндгрен. Педагогам рекомендовано провести з учнями такі заходи як дидактична гра «Упізнай героя» (12 запитань), вікторини «Хто про кого сказав?», «Хто це сказав?», «Чиє це житло?» (10 питань), «Хто кому сказав?» (12 завдань), а також «Математичний диктант», де правильні відповіді містять числа, цифри, дати тощо. 

Очеретяна Л. М. «Останній листок» О. Генрі як зразок світової новели [Текст] : 7-й клас / Л. М. Очеретяна, Т. П. Бондар, І. П. Черниш // Зарубіжна література в школі. -  2017. -  № 5-6. – С. 53-57.

Презентований у розробці урок (7-й клас) за твором видатного американського письменника О. Генрі передбачає складання т.зв. «Діаграми Венна» та «асоціативного куща», проведення інтерактивної вправи «Дерево життя», інтерактивного прийому «Ґронування» та інтерактивного методу «Прес», роботу з епіграфом уроку, роботу над образами та інсценування фрагменту літературного твору, аналітичну, творчу та роботу в групах. Типологічно презентований навчальний захід - урок формування умінь і навичок.

Історія. Правознавство

Луценко О. М. Наш край у 60-80-ті рр.. ХХ ст. [Текст]: проект «Одяг моєї родини на тлі історичної епохи» / О, М. Луценко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 7 - 19. - Бібліогр.: 12 назв.

Завдання описаного в цій публікації проекту - дослідити повсякденне життя села у 60-80-х роках 20 ст., та зіставити «малу» історію сім’ї та історії країни загалом., залучити родичів учнів до спільної пошукової діяльності, сприяти формуванню спільної історичної пам’яті, розвинути навички дослідження та інтерпретації історичних джерел історії повсякденності (фотографії, сімейне листування, спогади, журнали та газети різних років тощо), удосконалити уміння та навички співпраці у групі та членами власної родини, формувати уміння організовувати та здійснювати проектну діяльність, розвивати творчі здібності під час підготовки та виготовлення матеріалів для презентації. Цільова група: учні 9-11-х класів, їх родичі. Форма здійснення проекту: урок-захист міні-проектів, дефіле вантажних суконь.

Марченко Н. В. Україна за часів Івана Виговського [Текст]: історія України: 8 кл. / Н. В. Марченко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 42 - 46. - Бібліогр.: 5 назв.

Описується методика організації та проведення уроку історії України у 8 класі. За типом - це урок засвоєння нових знань, вмінь та навичок. Матеріали уроку ознайомлять учнів із зовнішньою та внутрішньою політикою Гетьманщини після 27 липня 1657 р., визначають роль гетьмана І. Виговського у розбудові Української держави, вказують хронологічні межі перебування І. Виговського при владі, дати укладання Гадяцької угоди та Конотопської битви, показують на карті території Гетьманщини за часів І. Виговського, місце Конотопської битви, держави, з якими було укладено Гадяцьку унію. У ході уроку учні ознайомляться і зможуть тлумачити такі поняття: Руїна, українсько-російська війна 1658-1659 рр., Гадяцький трактат, Конотопська битва, громадянська війна, Старшинська рада, генеральна старшина, унія, федерація. Учні  зможуть оцінювати діяльність історичних діячів: І. Виговського, Ю. Хмельницького, І. Богуна, М. Пушкаря, Я. Барабаша, В. Золотаренка.

Мироненко В. В. Країни Західної Європи в другій половині ХХ - на початку ХХст. [Текст]: всесвіт. історія: 11 кл. / В. В. Мироненко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 20 - 24.

Подається методична розробка уроку всесвітньої історії в 11-му класі. Після цього уроку учні зможуть: повторити та узагальнити знання про політичний і соціально-економічний розвиток країн Західної Європи в другій половині 20 - на початку 21 ст.; використовувати карту як джерело інформації з історії країн Західної Європи в другій половині 20 - на початку 21 ст.; тлумачити й застосовувати поняття й терміни: маккартизм, доктрина Трумена, план Маршалла, неореалізм, «уотергейська справа», «рейганоміка», домініон, ЄС, ОБСЄ, Шенгенська угода, НАТО, ФРН, НДР, Берлінська стіна, Британська співдружність націй, тетчеризм, голлізм, політика «центризму», мафія, , «червоні бригади»; оцінювати діяльність політичних діячів провідних країн Західної Європи другої половини 20 - початку 21 ст.

Нужа Ю. П. Піднесення національно-визвольного руху в Західній Україні в другій половині 70-90-х років ХІХ ст. [Текст]: історія України: 9 кл. / Ю. П. Нужа // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2017. - № 7 - 8. - С. 17 - 41.

Пропонується методична розробка історії України у 9-му класі. Його матеріали аналізують діяльність народовців у Галичині, на Буковині та Закарпатті в 70-90-х рр. ХІХ ст., визначають основні напрями та історичне значення діяльності радикального руху; характеризують наукову та політичну діяльність Михайла Грушевського. Після уроку учні зможуть пояснювати та застосовувати поняття й терміни: радикали, модернізація, народовці, москвофіли, «нова ера». Тип уроку - комбінований.

Географія

Довгань Г. Д.Учнівські географічні проекти [Текст]: з історії розвитку проектної діяльності / Г. Д. Довгань // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 75 - 79. Бібліогр.: 11 назв.

Одним з ефективних шляхів залучення учнів до науково-дослідницької роботи є метод проектів. У статті подається визначення суті методу проектів, як педагогічної технології, короткий виклад його історії заснування та використання в школах зарубіжних країн. Автор розглядає питання. як поєднати проектні технології з класно-урочною системою, а також пропонує змістовий напрям навчальних проектів з географії у 6 - 10-х класах.

Жалдак  Т. І. Україно - земле моя [Текст]: інтегров. урок / Т. І. Жалдак // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 39 - 48.

Пропонований урок проводиться у формі літературної вітальні. Його зміст інтегрує предмети: українська література та географія. На уроці ставиться тема природи і людини як єдиного цілого, викладаються роздуми про актуальні екологічні проблеми, що сьогодні турбують не лише українців, а усе прогресивне людство. Учителі й учні обговорюють головні причини й джерела екологічної кризи, наслідки екологічних катастроф та шляхи виходу з них, ознайомлюються із тими художніми творами української літератури, в яких відображають болючі екологічні проблеми (поезії Т. Тичини, М. Рильського, В. Симоненка, І. Драча та інших).

Коломієць С. Д., Панагбєєва І. В. Азимут - на знання [Текст]: методичні варіації до уроку-практикуму з географії за темою «Азимут» / С. Д. Коломієць // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 26 - 29.

Одним із сучасних варіантів навчальної діяльності з учнями на уроках географії в загальноосвітніх навчальних закладах вважаються уроки-практикуми. На думку авторів, такий вид організації навчальних занять, наприклад, з географії є цілком прийнятним для застосування не лише на уроках географії, але й під час проведення занять різноманітних гуртків, що належать до географічної сфери (туристичні, спортивного туризму, краєзнавчі, військово-патріотичні тощо).Автори пропонують розглянути декілька варіантів щодо проведення уроку-практикуму з географії на тему «Азимут».

Стадник О. Г. Зернові культури [Текст] / О. Г. Стадник // Географія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 49 - 55.

Пропонована стаття із рубрики «Матеріали до уроків». В ній подаються відомості про зернові культури як найважливішу групу культурних рослин, яка дає основний продукт харчування людині (зерно), сировину для багатьох галузей промисловості (застосовують у приготуванні хліба, макаронних та кондитерських виробів, круп, пива, спирту) і корми для сільськогосподарських тварин. Найбільш поширені посіви пшениці, кукурудзи, рису, ячменю, жита, вівса, проса. Матеріали допоможуть учителеві у підготовці до уроків економічної географії.

Фізика

Аксельруд В. В. Викладання фізики в сучасній школі [Текст] / В. В. Аксельруд // Фізика в шк.. України. - 2017. - № 7-8. - Метод. банк № 80. - С. 32-1-32-8.

У статті зазначено, що при викладанні фізики вчитель підбирає найбільш раціональні методи та прийоми навчання, використовуючи поради та матеріали пропонованого посібника та інших. Перевірені півсторічною практикою приклади роботи з викладання фізики будуть у пригоді вчителям фізики та студентам фізичних факультетів вищих навчальних закладів.

Баб’як  Г. О. Природний радіоактивний фон. Вплив радіоактивного випромінювання на живі організми [Текст] : 9 клас / Г. О. Баб’як // Фізика в шк. України. - 2017. - № 7-8. - С. 31-32.

У статті подано хід уроку, в якому поглиблюються знання учнів про радіацію, її природу та вплив на довкілля й організм людини; усвідомлюється актуальність проблеми радіоактивного забруднення; розширюються  знання про природний радіаційний фон та його значення для еволюції та учнів навчають, як треба поводитись у разі радіаційного забруднення місцевості. Також розвиваються вміння аналізувати науковий матеріал, використовувати додаткову літературу, Інтернет, створювати презентації в Power Point.

Яковлєва К. М. Інтерактивні технології як засіб формування критичного мислення [Текст]  / К. М. Яковлєва // Фізика в шк. України. - 2017. - № 7-8. - С. 28-30.

У статті вказано, що дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю й захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці й могла їх оцінити. Допомогти вчителеві у вирішенні цього завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інноваційних технологій, а саме інтерактивних. У статті наводяться кілька інтерактивних вправ, які вчитель використовує на уроці.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4552 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4486 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook