Особливістю сучасності є те, що людина, щоб реалізуватися в суспільстві, повинна вчитися практично все своє життя. Якість сучасної освіти, тобто відповідність вимогам суспільства, визначається не стільки кількістю того, що дитина знає і чого вона навчилася в школі, скільки вміннями здобувати нові знання та використовувати їх у нових умовах.
Одним із основних завдань виховання в навчальних закладах є «розвиток почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам’яток, активна діяльність школярів по поліпшенню умов життя в рідній місцевості, підвищенню матеріального і духовного рівнів життя народу, дійова участь у розбудові держави й духовному оновленні суспільства». Особливої актуальності набуває залучення елементів краєзнавства в навчальний процес. Саме краєзнавчий матеріал на уроках історії слугує засобом активізації пізнавальної діяльності учнів та сприяє поглибленню їх знань, оскільки при вивченні подій місцевої історії, конкретизуються загальноісторичні події.
У 5 класі Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ст. проведено практичне заняття на тему “Про кого і про що розповідає історія рідного краю”. П’ятикласники разом з учителем історії Майко Іриною Романівною вирушили на екскурсію в місцевий музей. Прослухавши розповідь екскурсовода, вони стисло записали результати у зошит. Далі учні об’єдналися в групи відповідно до обраних тем і напрямів дослідження. Підсумком їх дослідницької роботи стали малюнки, класні газети та мультимедійні презентації, які вони представили через тиждень. Більшість робіт були присвячені Стародавньому Звенигороду. Діти добре підготувалися, всі роботи були виконані на високому рівні.
Після проведеного уроку учні зрозуміли, що історія розпочинається з рідного порога, з дверей їхньої оселі і розповідає про людей, події і місця, пов’язані з невеликим географічним простором – їхнім рідним краєм.
Немає коментарів