Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Четвер, 04 травня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (24 - 30 квіт. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Українська мова та література

Греб, Володимир. Словники й довідкова література. Електронні словники [Текст] : українська мова: 10 клас / В. Греб // Українська мова і література в школах України. – 2017. – № 3. – С. 27-28. - Бібліогр.: 4 назви.

Розробка навчального заходу (урок узагальнення й систематизації вивченого) з української мови у 10-му класі покликана: удосконалити вміння учнів користуватися довідковою літературою й лексикографічними виданнями, електронними словниками, мережею інтернет; сприймати та аналізувати прочитану інформацію, добирати й використовувати її для досягнення певної комунікативної мети; поглибити знання про лексикографічні видання.

Сиваченко, Галина. Інтермедіальна парадигма роману В. Винниченка «Сонячна машина» [Текст]: / Г. Сиваченко // Слово і Час. – 2017. – № 2. – С. 3-20. - Бібліогр.: 35 назв. 

У науковій публікації досліджено специфіку художнього явища «інтермедіальність» (взаємодія мистецтв; вказане явище визначають також як культурна дифузія) у творчості В. Винниченка-експресіоніста (кіно, театр, малярство). На основі системного аналізу елементів інтермедіальності визначено основні поетикальні домінанти роману «Сонячна машина», абсорбування елементів інших, несловесних способів мистецького осмислення життя як прикметну рису художнього мислення українського письменника.

Литвинюк, Людмила. У рідній мові - дивина, у кожнім слові - таїна [Текст] : засідання клубу «Шанувальників рідної мови» / Л. Литвинюк // Українська мова і література в школах України. – 2017. – № 3. – С. 48-52.

У публікації вміщено рекомендації щодо проведення позакласного заходу з української мови у форматі засідання клубу «Шанувальників української мови». Основна мета заходу - розширити й поглибити знання школярів про функції мови й мовлення, сформувати вміння визначати основні функції мови, розвивати асоціативне мислення, та ін. Позакласний захід передбачає почергові засідання 4-х експертних груп, кожна з яких досліджує окремі функції мови - магічно-містичну, пізнавально-мислетворчу, комунікативно-експресивну, естетичну тощо.

Шестобуз, Світлана. А. Малишко. «Пісня про рушник» [Текст] : українська література: 7 клас / С. Шестобуз // Українська мова і література в школах України. – 2017. – № 3. – С. 40-41.

Презентовану розробку присвячено особливостям проведення уроку української літератури у 7-му класі за ліричним твором А. Малишка «Пісня про рушник». Типологічно цей навчальний захід є уроком вивчення нового матеріалу. Протягом заходу передбачені: застосування методів «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Усне малювання», прослуховування аудіо запису «Пісня про рушник»; розповідь учителя, учнівські повідомлення, бесіда, а також обговорення проблемного запитання та робота з підручником.

Біологія

Балан С. А. Формування у школярів компетентнісного ставлення до свого здоров'я [Текст] / С. А. Балан // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 7 - 10.

Проблема збереження здоров'я учнів була й залишається актуальною. Тому найважливішою складовою шкільної освіти є формування мотивації до збереження і зміцнення здоров'я. У статті описується педагогічний досвід формування компетентнісного ставлення до здоров'я школярів під час вивчення курсу «Біології»: використання технологій толерантного спілкування - оргаізація в парах, групах - сприяє зниженню агресії, розвитку емпатії, розвитку комунікативних здібностей, створенню комфортного середовища на уроці, використання фізкультхвилинок.

Беспалова Ю. Н. Кімнатні рослини та квіти в народній медицині й кулінарії [Текст]: 6 кл. / Ю. Н. Беспалова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 11 - 18.

Подається методична розробка сучасного уроку біології у 6 класі. Його матеріали ознайомлять учнів з великою різноманітністю квіткових рослин, які використовують у їжу, дають уявлення про їхню харчову цінність і лікувальні властивості, сформують вміння приготування страв із квітковими культурами (за технологією), оформлення готових страв. За типом уроку - це комбінований урок, за формою проведення - усний журнал. На уроці використовуються такі міжредметні зв'язки: література, історія, медицина, трудове навчання.

Величко Н. Д. Проблема збереження біоритмічного й ландшафтного різноманіття [Текст] / Н. Д. Величко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 29 - 33.

У статті описується методика організації та проведення сучасного нестандартного уроку біології, який складається із дослідницької роботи, розробки проектів і презентації своєї роботи. Концепція уроку: найголовніше завдання підростаючого покоління - це збереження добробуту і здоров'я людини, біорізноманіття біосферию На конкретному прикладі слід показати, як можна запобігти руйнуванню природного середовища життя.

Дмитренко Н. Б. Урок-гра «Біологічний двобій» [Текст] / Н. Б. Дмитренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 26 - 28.

Описується методика організації та проведення уроку-гри з біології за темою «Узагальнення. Надорганізмові рівні організації живої природи» в 11 класі. Його освітнє завдання - узагальнити й систематизувати знання учнів про структуру й функціонування надорганізмових рівнів організації живої природи, закріпити  знання про особливості функціонування екосистем, екологію особин і популяцій, вплив лбдської діяльності на біосферу. Матеріал уроку охоплює такі поняття та терміни: екологія, екологічні чинники, екосистеми, популяція, адаптивні ритми, угруповання, сукцесії, мутуалізм, паразитизм, коменсалізм, симбіоз, кругообіг речовин, біосфера, ноосфера, біорізноманіття, охорона природи.

Хорошилова О. В. Різноманітність голонасінних рослин [Текст] / О. В. Хорошилова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 19 - 25. - Бібліогр.: 5 назв.

Урок біології, який описується у цій публікації, має такі навчальні цілі: ознайомитись із різноманітністю голонасінних рослин, розширити знання про будову, розповсюдження голонасінних, викликати стійкий інтерес до вивчення представників відділу Голонасінні; розвивати вміння робити висновки, застосувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, працювати з підручником; переконати учнів у необхідності бережливого ставлення до рослин; виховувати любов до природи. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань. Форма проведення - урок-подорож. «Додатки» до статті подають відомості про таких представників Голонасінних: Сосна звичайна, рід Ялина, Ялівець, Тис, Кедр, Модрина, , Гігантська секвоя.

Хімія

Галущак Л. Б. Білки - носії життя [Текст] / Л. Б. Галущак // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 14 - 29.

Стаття описує методику організації та проведення заняття, присвяченого вивченню білків. Методична мета: продемонструвати форми й методи формування компетентнісного пізнання під час засвоєння нових знань з розділу «Білки». Цілі заняття: вивчити склад , хімічну будову та властивості білків, визначити важливість білків для життєдіяльності організмів, розвивати знання про функціональні групи та взаємний вплив атомів у молекулах, уміння встановлювати причинно-наслідкові взаємозв'язки між будовою речовин і їхніми властивостями, порівнювати, аналізувати та застосовувати здобуті знання. Компетентності: уміння вчитися, інформаційно-комунікативна, здоров'язбережувальна. Вид заняття: проблемна лекція з елементами лабораторної роботи.

Кебас Г. Т., Левицька Н. Т. Горіння складних речовин [Текст]: 7 кл. / Г. Т. Кебас, Н. Т. Левицька // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 30 - 31.

Матеріали описанного уроку присвячені вивченню взаємодії кисню зі складними речовинами. Вони допоможуть учням закріпити та поглибити знання про хімічні властивості кисню, формувати вміння проводити спостереження, порівняння, зіставлення, розвивати цілісність світогляду, логічне, творче та образне мислення, виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру мови, здібності до логічної відповіді, вміння критично оцінювати матеріал. За типом уроку - це урок поглиблення знань. Форма проведення - урок-аукціон. На уроці застосовуються інтерактивні методи навчання, ігри.

Лисогор Л. П. Розв'язування розрахункових задач [Текст]: 10 кл.: академіч. рівень / Л. П. Лисогор // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 32 - 34.

Матеріали описанного уроку мають на меті вчити використовувати набуті знання з теми «Неметалічні елементи та їх сполуки» для розв'язування розрахункових задач, формувати цілісну картину у свідомості учнів, задоволеність їхніх інтересів у самопізнанні та самореалізації, розвивати мислення, розумові операції аналізу, прівняння, узагальнення, самооцінювання, виховувати в учнів складові навчально-виховного процессу: варіативність, різнорівневість, практичну направленість навчання та виховання особистості. Тип уроку: використання знань, навичок та вмінь. На уроці використовуються такі форми роботи: мандрівка на острів Задач, розв'язування розрахункових задач, робота в парах, робота в группах, демонстраційний експеримент.

Пагуба Л. А. Органічні сполуки [Текст]: 9 кл. / Л. А. Пагуба // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - №  5 - 6. - С. 65 - 73.

У сучасних умовах, коли у світі відбувається швидка зміна технологій, постає нове завдання: навчити дитину навчатися, сформувати в неї потребу в навчанні протягом усього життя, навчитися користуватися знаннями. Саме знання повинні бути основою діяльності учня, і чим вони кращі, тим вище буде якість його діяльності. Хімічні диктанти - ефективний спосіб швидко перевірити знання як в усній, так і в письмовій формах. Вони можуть бути використані на різних етапах уроку. Пропонована публікація подає хімічні диктанти для 9 класу з курсу вивчення «Органічні сполуки».

Шупліна О. О. Міжпредметні зв'язки на уроках хімії [Текст] / О. О. Шупліна // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 5 - 6. - С. 35 - 38.

У статті пропонується розробка майстер-класу, присвяченого проблемі міжпредметних зв'язків на уроках хімії. Розглядається спосіб реалізації означеної проблеми - шляхом проведення інтегрованих уроків, або фрагментарна участь учителів-предметників на певних етапах уроку. Пропонуються деякі види роботи з учнями з елементами інтеграції (слайди).

Інформатика

Пінчук О. П. Проблема формування ІК-компетентності учнів у відкритому інформаційно-освітньому середовищі [Текст] : аспект використання соціальних мереж у навчанні / О. П.Пінчук // Комп’ютер у шк. та сім’ї. - 2016. - № 8. - С. 5-15.

Автор розглядає електронні соціальні мережі )ЕСМ) як елемент відкритого інформаційно-освітнього середовища, що має властивості персоніфікації. Представлено результати дослідження формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, психолого-педагогічних умов організації навчально-виховного процесу з використанням ЕСМ та освітніх результатів.

Собакар О. О. Формування національної свідомості учнів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках інформатики [Текст] / О. О. Собакар // Комп’ютер у шк. та сім’ї. - 2016. - № 7-8. - С. 22-26.

У статті розглянуто основні складові національно-патріотичного виховання, представлені заходи і зразки практичних вправ, сформованих на формування в учнів національної свідомості під час вивчення інформатики.

Сухіх А. С. Модель формування здоров’язбережувального складника ІК-компетентності учнів основної школи [Текст] / А. С. Сухіх // Комп’ютер у шк. та сім’ї. - 2016. - № 7-8. - С. 10-14.

У статті представлено модель формування здоров’язбережувального складника інформаційно-комунікаційної компетентності учнів основної школи, розвиток якого є невід’ємною умовою безпечного використання програмно-апаратних засобів. Теоретично обгрунтовано компоненти моделі: цільовий, змістовий, технологічний, діагностичний та результативний.

Підготували бібліографи:Сокольська Я.Б., Ковпак В. О.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4635 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4562 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook