Учителеві-предметнику
тижнева оглядова інформація літератури (1-7 трав. 2017 р.)
«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»
Українська мова та література
Бойчук Н. П. Ліна Костенко «Чайка на крижині» [Текст] : 7 клас / Н. П. Бойчук // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 9. – С. 19-23.
Розробка уроку української літератури (7-й клас), презентована вчителям-словесникам, призначена для: поглиблення знань учнів про життєвий і творчий шлях Л. Костенко; удосконалювання навичок виразного і вдумливого читання поезії, уміння її аналізувати; розвитку творчої уяви, логічного мислення, спостережливості; виховання високих моральних якостей школярів. Під час навчального заходу проводиться асоціативний літературний диктант, уявне інтерв’ю з автором твору (група «пошуковців» підготовлена заздалегідь), творча асоціація «Зір, слух, відчуття», бесіда, робота з таблицею, вправа «Квітка людської душі», та ін.
Крижна Ю. О. Узагальнення й систематизація вивченого про дієслово [Текст] : урок-подорож: 7 клас / Ю. О. Крижна // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 9. – С. 13-15.
Поданий у публікації план-конспекту уроку (урок-подорож) української мови у 7-му класі покликаний: узагальнити й систематизувати, повторити й поглибити знання школярів про дієслово; формувати вміння правильно писати дієслова в різних особових формах; розвивати творчі вміння використання дієслів у власних висловлюваннях; виховувати повагу до рідного слова.
Проценко, Світлана. Формування самоосвітньої компетентності учнів на уроках української мови і літератури [Текст] : / С. Проценко // Дивослово. – 2017. – № 3. – С. 11-16.
У науковій розвідці презентовано таку форму роботи з розвитку визначеної в назві (статті) компетенції, як опрацювання картки самоосвітньої компетентності. Ця картка охоплює весь процес перебігу навчального заходу із зазначенням етапів засвоєння теми, а також прийомів та методів, які при цьому мають бути застосовані. Подано два зразки таких карток для уроків української літератури у 5-му класі та української мови у 6-му класі. У межах навчального заходу з літератури досліджуються зокрема «Повість минулих літ», а на уроці української мови - числівники (кількісні, порядкові тощо).
Шарупа, Людмила. Творчість Івана Чумака [Текст] : / Л. Шарупа // Дивослово. – 2017. – № 3. – С. 23-28.
У публікації вміщено матеріали розробки уроку (план-конспект) літератури рідного краю за творчістю сучасного поета з Київщини Івана Чумака. У розробці проаналізовано життєпис митця, подано огляд прози та зразки опрацювання поетичних текстів. Окрім того, у плані-конспекті згадано вірші поета, що їх згруповано за тематичним принципом. Розробка передбачає також читання й аналіз поезій І. Чумака, роботу в групах (три групи учнів), застосування методичного елементу «Ґронування», інтерактивної вправи «Незакінчене речення» тощо.
Трудове навчання
Беценко В. М. Я люблю кулінарію [Текст] : розважальне ток-шоу / В. М. Беценко // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 8. - С. 43-45.
Стаття репрезентує хід заходу, метою якого є розвивання в учнів пізнавального інтересу в галузі кулінарії, виховання поваги до народних звичаїв та обрядів свого краю, цікавість до професії кухаря. У ході заходу передбачені конкурси із завданнями «Відгадати страву за певними ознаками»; «Підібрати до кожного з регіонів України тільки йому притаманну назву страви, продукту або предмета»; конкурс «Пізнай кулінарію» із завданнями, де кожен із учасників команд має дати відповідь «так» або «ні» на поставлене запитання, яке розпочинається словами: «Чи вірите ви…?» та ін.
Дуб О. В. Щедрі дарунки природи [Текст] : урок-свято. 8 клас / О. В. Дуб // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 8. - С. 12-20.
У статті подано хід свята на тему «Презентація учнівських робіт за розділом «Технологія заготівлі та зберігання харчових продуктів». Мету уроку становить узагальнення, систематизація та поглиблення знань з розділу «Технологія заготівлі та зберігання харчових продуктів»; формування позитивного ставлення до трудової діяльності; розвивати вміння економно використовувати продукти;розвивати критичне мислення; виховувати бережливість, ощадливість, повагу до народних традицій і праці народних умільців, бережливе ставлення до навколишнього середовища. У ході уроку-свята пропонуються жартівливі пісні, загадки та рубрика «Довідкове бюро», в якій містяться повідомлення про той чи інший овоч, коли завезений до нас, які поживні та лікувальні речовини містить тощо. У кінці свята учні розв’язують кросворд.
Петриченко А. Т. Лото «Охорона праці у шкільній майстерні. Металообробка» [Текст] / А. Т. Петриченко // Труд. навчання в шк. - 2017. - № 8. - С. 6-11.
До уваги читачів пропонується дидактичний матеріал, який потрібен кожному вчителю трудового навчання, оскільки тему охорони праці в шкільній майстерні неможливо обійти. Автор приділяє увагу найбільш важливим моментам безпеки праці в шкільній майстерні, безпеки праці (свердлильна група) та безпеки праці (токарна група). Стаття містить багато ілюстрацій, які стосуються загальних правил безпечної праці у шкільній майстерні.
Немає коментарів