Протягом двох днів (12-13 травня) у Львові проходила нарада директорів департаментів освіти і науки всіх областей України та директорів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти за участю міністра освіти і науки України Лілії Гриневич та заступника міністра Павла Хобзея. Тема зустрічі: реформування системи освіти України. У суботу 13.05 нарада відбувалась у навчально-реабілітаційному центрі «Левеня». Розмова була присвячена спеціальній та інклюзивній освіті. Питання, які були розглянуті на нараді, висвітлювали важливість створення системи ранньої допомоги дітям з ООП та їх сім’ям, взаємодію спеціальної та інклюзивної освіти, діяльність НРЦ як ключових партнерів у реабілітації дітей з ООП, що навчаються за інклюзивною формою. На нараді прозвучали пропозиції з реформування спеціальної освіти, які висловили освітяни з різних областей України. Заступник міністра освіти Павло Хобзей наголосив, що, якщо дитині надається доступ до загальної освітньої системи, що не має умов для забезпечення відповідного її можливостям навчання, насправді, порушується її право на якісну освіту. Тішить, що Міністерство освіти і науки відверто обговорює складні і неоднозначні моменти оптимізації системи спеціальної освіти, підкреслюючи, що обидва варіанти навчання дітей з ООП (інклюзивне і спеціальне) не заперечують один одного, інклюзія не повинна протистояти системі спеціальної освіти, вона є "дітищем" спеціальної педагогіки, тому що включена в загальноосвітнє середовище дитина залишається під її патронатом. Саме корекційна допомога (корекційне навчання) є запорукою успішного розвитку дитини в дошкільному та шкільному віці!
Сьогодні шляхами надання якісної дошкільної та середньої освіти дітям з ООП є:
- Запровадження ранньої комплексної допомоги.
- Інклюзія в ДНЗ з наданням належної корекційної допомоги дітям з ООП.
- Інклюзивні класи та спеціальні класи в ЗНЗ.
- Реформування спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) з переглядом контингенту, оптимізацією мережі, 5-денним робочим тижнем, зменшенням дітей, що ночують.
- Навчально-реабілітаційний центр та інклюзивно-ресурсний центр як ключові партнери інклюзії.
Немає коментарів