Період публікації:

від

до

Категорія:

Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотек

Опубліковано: Вівторок, 16 травня 2017 

min
max

Учителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (8-14 трав. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

Зарубіжна  література

Грачова А. А. Інтерактивні методи навчання на уроках зарубіжної літератури: виховуємо особистість [Текст] / А. А. Грачова // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 7-8. – С. 7-15. - Бібліогр.: 7 назв.

Автор матеріалів ділиться власним педагогічним досвідом, зокрема вказує на такі застосовувані ним у межах навчально-виховної діяльності інтерактивні методи: «Мікрофон», «Коло ідей», «Займи позицію» та «Мозковий штурм». Методи «Коло ідей» та «Мікрофон» допомагають у залученні до роботи на уроці всіх учнів. З метою надання школярам можливості висловитися та повправлятися в навичках спілкування використовується інтерактивний елемент «Займи позицію», в якості пошуку рішень шляхом вільного висловлювання у межах колективного обговорення застосовується такий метод як «Мозковий штурм». Вміщено також авторські розробки трьох уроків за твором Айзека Азімова «Фах».

Лавренюк Ю. С. Роальд Дал - автор найсмачнішої казки «Чарлі і шоколадна фабрика» [Текст] : 5-й клас / Ю. С. Лавренюк // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 7-8. – С. 63-65. 

Урок зарубіжної літератури у 5-му класі, що висвітлюється у розробці, присвячено відомому твору сучасного англійського письменника Роальда Дала. Мета навчального заходу: ознайомити школярів із життям і творчістю письменника, зацікавити його творами, спонукати до їхнього читання; розвивати уміння та навички аналізу літературного тексту; прищеплювати школярам кращі людські якості на основі гуманістичних ідей, утверджених у творі. 

Маніло Л. О. Г. Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» [Текст] : 7-й клас / Л. О. Маніло // Зарубіжна література в школі. – 2017. – № 7-8. – С. 66-69. 

У пропонованій публікації розкриваються особливості проведення уроку зарубіжної літератури за вказаним оповіданням видатного німецького письменника Г. Белля. Мета уроку: розкрити антивоєнний та гуманістичний пафос твору «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»; проаналізувати майстерність письменника у розкритті процесу духовного та фізичного спустошення молоді Німеччини; розвивати культуру мовлення, навички аналізу художнього твору; виховувати гуманність, непримиренне ставлення до насильства.

Новосад, Наталія. «Хто не вміє радіти чужій радості, той не зможе бути щасливим» [Текст] : урок компаративного аналізу новели Рюноске Акутагави «Павутинка»   / Н. Новосад // Всесвітня література в школах Україні. – 2017. – № 4. – С. 27-30. - Бібліогр.: 3 назви.

У публікації вміщено розробку уроку зарубіжної літератури для 7-го класу. Цільові засади навчального заходу: методом порівняльного аналізу з’ясувати спільний ідейний зміст творів представників двох різних культур - східної та західної, розвивати полі- культурні компетентності учнів, сприяти моральному вихованню. Компаративне дослідження двох творів на вказаному уроці передбачає складання та опрацювання спеціальної порівняльної таблиці, яка охоплює 9 (дев’ять) запитань або завдань для роботи в класі. Серед загаданих запитань до школярів: «Де відбуваються події?», «Хто головні герої творів?», «Яким чином герої творів отримують шанс на порятунок?», «Чому герої не отримують спасіння?» та ін.    

Іноземні мови

Прищепа Людмила. Літературний вечір Роберта Бернса [Текст]: англ. мова: 8-й кл. / Л. Прищепа // Іноземні мови в шк. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 2. - С. 43 - 47.

Описаний позакласний захід має мету: практична: розвиток між культурної компетенції, вдосконалення навичок усного мовлення і вимови; освітня: розширити кругозір учнів, підвищити загальну культуру учнів; розвивальна: розвивати інтелектуальну і мотиваційну сфери особистості учнів; виховна: здійснювати моральне виховання учнів, формувати в них зацікавленість культурою інших країн. Для обладнання використовують портрет Р. Бернса, добірку слайдів, аудіо ролики, відеозаписи.

Самарян Світлана. Основні напрями в розвитку художньої культури Німеччини ХІХ століття [Текст] / С. Сафарян // Іноземні мови в шк. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 2. - С. 6- 13. - Бібліогр.: 15 назв.

Однією із важливих складових  комунікативної компетенції вчителів іноземної мови є соціокультурна компетенція, яка може успішно формуватися на основі фонових знань про особливості розвитку художньої культури різних періодів історії народу, мова якого вивчається. Стаття має на меті ознайомити  вчителів німецької мови з основними напрямами в розвитку німецької художньої культури ХІХ ст., вчителі зможуть ознайомитися з особливостями розвитку різних мистецьких жанрів (архітектури, образотворчих мистецтв, музики та літератури) в Німеччині ХІХ ст.

Стеценко Любов. How did they do that? Stonehenge [Текст]: англ. мова: 5 кл. / Л. Стеценко // Іноземні мови в шк. України: наук.-метод. журн. - 2017. - № 2. - С. 35 - 38.

Стаття подає опис методичної розробки організації та проведення уроку англійської мови у 5 класі. Його матеріали мають на меті розвивати вміння учнів вести бесіду та робити припущення щодо будівництва Стоунхенджу, розвивати знання учнів про культурну спадщину Англії, розвивати уяву учнів в умовах гри та мовленнєву реакцію учнів, розвивати вміння логічно викладати свої думки.

Тарасович Н. В. Організація навчально-виховного процесу на уроках та в позаурочній діяльності в контексті компетентнісно-орієнтованого навчання та виховання [Текст] / Н. В. Тарасович // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2017. - № 10 - 11. - С. 8 - 17. - Бібліогр.: 12 назв.

У статті вказується на  актуальність названої теми, розглядаються особливості навчальної діяльності на уроках іноземної мови в умовах сучасної школи, обґрунтовується мотиваційний чинник як ефективний механізм навчальної діяльності, розкриваються шляхи підвищення ефективності уроку , описується позакласна робота в контексті компетентнісно-орієнтованого навчання і виховання.

Фізична культура

Вельма О. М. Гей ви, хлопці, славні запорожці! [Текст] : (для учнів старших класів) / О. М. Вельма // Фізичне виховання в школах України. - 2017. - № 4.- С. 32-34.

Стаття презентує хід заходу, завданнями якого є: популяризувати заняття фізичною культурою; пропагувати здоровий спосіб життя, розвивати фізичні якості учнів, виховувати патріотизм, колективізм, почуття дружби. У ході заходу пропонуються конкурси «Павучок», «Утеча полоненого», «Веселий волейбол», «Комбінована естафета», «Переправа», «Візьми руку», «Перетягування канату»  та ін.

Зюзюкова Г. І. Оздоровчі заходи до та під час уроків [Текст] / Г. І. Зюзюкова // Фізичне виховання в школах України. - 2017. - № 4.- С. 26-32.

У статті акцентується на тому, що важливу роль для збереження і зміцнення здоров”я учнів є фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня. До них належать ранкова гімнастика до навчальних занять, фізкультхвилинки під час уроків, фізичні вправи, спортивні й рухливі ігри на перервах і спортивні заходи у позаурочний час. У статті подано хід гімнастики до навчальних занять для учнів 1-4-х класів, 5-6-х класів, 7-9 класів та 10-11-х класів. Також наводяться комплекси фізкультхвилинок для учнів 1-х, 2, 3-4-х, 5-7-х, 8-9-х класів.

Лущик І. В. Алтимат фризбі [Текст] // Фізичне виховання в школах України. - 2017. - № 4. - Популярна енциклопедія спорту. - С. 20-1-20-8.

У статті роз’яснюється, що алтимат - командний неконтактний вид спорту з літаючим диском (фризбі). Перші правила давали змогу бігати з диском, містили лінії боротьби за диск і положення поза грою. Міжнародна федерація фризбі, заснована 1985 року, домоглася відповідності фризбі всім критеріям олімпійських видів спорту. У статті подаються  різновиди цього виду спорту, правила змагань, техніка та методика підготовки.

Мистецтво в школі

Вербинська І. М. Т. Г. Шевченко. Ілюстрація «Тече вода з-під явора» [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 6-й кл.) / І. М. Вербинська // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 16 - 17.

Навчальна мета поданого уроку учити учнів відтворювати пейзаж за уявою, прослухавши початок вірша Т. Г. Шевченка «Тече вода з-під явора», ознайомити дітей з репродукціями та ілюстраціями художників, закріпити поняття про холодні й теплі кольори та навички роботи акварельними фарбами. За типом уроку - це комбінований урок.Він побудовано на таких міжпредметних зв’язках: українська література, музичне мистецтво. Техніка виконання: живописні техніки (по-вологому, лесування). Рекомендується як музичний ряд  - аудіо записи  мелодії пісень на слова Т. Шевченка  «Зоре моя вечірняя».

Іванова Т. М. Мистецькі перлини Київської держави та вплив візантійської культури на розвиток слов’янського мистецтва [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / Т. М. Іванова Т. М. // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 10-13.

Пропонується методична розробка організації та проведення інтегрованого уроку з мистецтвознавчого курсу у школі (8 клас). Його навчальна та розвивальна мета: проаналізувати мистецьці стилі доби Середньовіччя; ознайомити учнів з особливостями найвизначніших пам’яток культури Київської держави; формувати вміння характеризувати мистецькі стилі й напрями Візантії та Київської держави, порівнювати їх; удосконалювати здатність до сприймання та інтерпретації творів; розвивати аналітичне мислення, художній смак.

Резнюк О. В. Створення композиції «Вітер» [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 5-й Кл.) / О. В. Резнюк // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 14 - 15.

Матеріали описанного уроку в цій публікації  удосконалять знання учнів з композиції та розширять досвід щодо використання живописних та графічних технік, створення художнього образу, передавання емоційного стану під час створення композиції «Вітер». Вони мають на меті розвивати творчий потенціал учнів, формувати естетичне сприйняття навколишнього світу . За типом уроку - це комбінований урок. , за видом - тематичне малювання.. На уроці використовуються такі техніки виконання: живопис, графіка чи комбінована - за вибором. Музичний ряд: А. Вівальді «Пори року».

Реп'янська  В. А. Пісня про Дніпро [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / В. А. Реп'янська // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 24 - 28.

Реп'янська В. А. Пісня про Дніпро [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / В. А. Реп'янська // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, худож. культура: наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 24 - 28.

 Матеріали поданого уроку розкривають художній образ Дніпра, який зображений у літературі, образотворчому та музичному мистецтві. Жанр уроку: урок-захід «мистецький вернісаж». Тип уроку: інтегрований урок.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Ключові слова:

Немає коментарів

Схожі статті:

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Понеділок, 06 квітня 2020 06.04 – 537 роки від дня народження Рафаеля Санті (1483-1520).  Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження. Народився Рафаель 6 квітня (за деякими джерелами 28 березня) 1483 в Урбіно, Італія. Перше навчання художній майстерності проводив його батько – Джованні Санті....

Переглядів: 4555 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам

«Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки «Сьогодні Україна та світ відзначають»: інформаційний щоденник Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки Опубліковано: Неділя, 05 квітня 2020 05.04 – 432 роки від дня народження Томаса Гоббса (1588-1679). Англійський філософ. Майбутній мислитель з’явився на світ 5 квітня 1588 року в південно-східному графстві Англії, біля містечка Мальмсбері, в родині сільського священика. Початкову освіту він здобув у парафіяльній школі, яку відвідував...

Переглядів: 4494 Коментарів: 0

Науково-педагогічна бібліотека - освітянам
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook