Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Тетяни Андрющенко д-р пед. наук, «Позитивне ставлення до себе та інших - запорука здоров’я» (Андрущенко Тетяна. Позитивне ставлення до себе та інших - запорука здоров’я [Текст] / Т. Андрущенко // Дошкільне виховання. – 2017. - № 4. – С. 6 – 7.)
Проблема збереження і зміцнення здоров’я дітей потребує комплексного підходу, що передбачає турботу не лише про фізичне, а й про інтелектуально-емоційне, духовне і соціальне благополуччя кожного вихованця, оскільки все це - нерозривні компоненти здоров’я людини. З поданої статті ви дізнаєтесь про головні аспекти забезпечення психічного і духовного здоров’я малят, а також про те, як ефективно організувати відповідну роботу в дитсадку.
Умови збереження психічного і духовного здоров’я дитини:
- - єність вимог з боку дорослих - вихователів, батьків, інших близьких людей;
- - забезпечення психологічного комфорту, впевненості в захисті та благополуччі;
- - відсутність фізичних і психологічних загроз, соціальних конфліктів;
- - повага до особистості дитини, формування в неї почуття власної гідності, спілкування без тиску (ненасильницьке).
Важливим напрямом роботи педагогів у зазначеному аспекті є, на думку авторки, створення умов для розвитку і закріплення у дітей життєвих навичок, які сприяють збереженню та зміцненню психічного і духовного здоров’я. Назвемо їх:
- -навички самоусвідомлення та само оцінювання, які формуються завдяки усвідомленню власної унікальності, позитивному ставленню до себе, інших людей та життєвих перспектив;
- -- навички аналізу проблем та прийняття рішень: уміння визначати сутність проблеми та причини її виникнення, знаходити оптимальні рішення і передбачати їх наслідки для себе та інших людей;
- -навички самоконтролю: вміння адекватно виражати свої емоції та почуття і контролювати негативні прояви;
- -навички успішного досягнення мети, які формуються на основі налаштування на успіх, розвитку вміння зосереджуватися на досягненні цілей.
Шляхи формування позитивного ставлення до себе та інших
Позитивне ставлення дитини до себе проявляється в упевненості в собі, своїх силах, здатності розраховувати на себе, знанні своїх можливостей, умінні докладати зусилля для досягнення мети.
Аби сформувати у дошкільнят позитивне ставлення до себе та інших, дорослі мають постійно підкреслювати свою віру в їхні можливості, хвалити їх за докладені зусилля, не порівнювати досягнення дітей між собою.
Насамперед важливо допомогти малятам навчитися визначати свої позитивні риси. Варто пояснювати вихованцям, що для того, аби почуватися щасливою і радісною, людина має з любов’ю і повагою ставитися до себе, інших людей, до життя; вміння в усіх життєвих ситуаціях знаходити щось приємне, гарне, цікаве; не допускати негативних думок та емоцій; бачити в кожному добре начало; зустрічати людей усмішкою. Помітити позитивні риси однолітків допомагають дітям такі заходи: Фотовиставка «Всі ми різні - всі ми гарні»; Спостереження за однолітками «У пошуках схожості»; Гра-перевтілення «Сьогодні я буду…».
Така діяльність сприяє поліпшенню настрою дітей, розумінню ними того, що позитивне ставлення до себе та інших людей дарує радість і задоволення.
Сторінку підготувала Оксана Северин.
Немає коментарів