У вересні 2017року Львівському обласному Будинку вчителя відбулися освітянські діалоги на тему: «Робота з дітьми індиго».
Діалоги вела педагог ЛОІППО Максимів О.М.
Однією з причин кризи сучасної освіти є поява у нашому житті дітей, поведінка яких докорінним чином відрізняється від стандартизованої, прийнятої в педагогіці типової поведінки дитини – дошкільника. Проблема взаємостосунків дитини і таких соціальних інституцій, як дошкільний навчальний заклад є настільки важливою, що вирішення її може стати нарізним каменем.
В педагогічному обігу нещодавно з`явився новий термін «діти-індиго». Ряд учених в галузі психології, педагогіки, філософії та мистецтва серйозно розглядають проблему взаємодій з дітьми-індиго на різних рівнях: побутового спілкування, навчання, розвитку мистецьких здібностей тощо.
Отже сучасні нестандартні діти, або діти-індиго - це діти, яких перш за все характеризують такі риси:
-гіперактивність;
-високий рівень інтелекту, нестандартність мислення;
-розвинена інтуіція, горстро відчувають фальш;
-впевненість у собі, віра і власні можливості;
-почуття власної гідності;
-високий рівень самооцінки;
-самостійність;
-емоційна неврівноваженість;
-неприйняття авторитету дорослих, якщо він не підкріплений практичними діями і уважливим ставленням дорослого до дитини;
-здобувають знання емпіричним шляхом, погано реагують на пасивне навчання, зубріння матеріалу.
Про особливості сучасних дошкільнят обговорювали їхні педагоги. Основна трудність, яку вони відчувають, це надзвичайна складність в організацій індивідуально-диференційованого, особистісно-орієнтовано навчання і виховання в умовах роботи з великим колективом дітей. Кожна дитина потребує концентрацій усіх зусиль педагога і за умови коли їх у групі 25-30 осіб, здійснювати якісне навчання дуже важко. Сучасні діти потребують самостійності, як умови розвитку і свободи вибору, як його джерела. Навчальна взаємодія з ними може відбуватись лише на засадах ділового партнерства, взаємодовіри і поваги. А серед методів навчання перевагу слід віддавати практичним: грі, спільній діяльності з дорослими чи однолітками, моделюванню, експериментуванню, вправлянню тощо.
Отже, насамперед, дитині необхідно надати можливості якомога частіше діяти самостійно. Здійснюючи опосередкований вплив на мотиваційну та вольову сферу дошкільника, вихователь здатен сформувати у нього основи цілісної системи знань про оточуючий світ.
Пам`ятаючи про те, що саме ці діти творитимуть майбутнє людства, очевидно слід подбати про можливості якомога більшої гуманізацій їх взаємин з оточуючим світом, формування довіри до нього на основі почуття захищеності. Багато в чому сучасні діти мудріші за нас. Вони мають свою місію в цьому світі і ми повинні надати їм всі можливості для самореалізацій.
Немає коментарів