27 лютого 2018 року відбувся обласний семінар з географії на тему: «Розвиток критичного мислення на уроках географії. Урок - дебати» на базі Львівської класичної гімназії при ЛНУ імені І.Франка.
Інформатизація, глобалізаціяі, демократизація, розвиток громадянського суспільства в Україні висувають проблему розвитку критичного мислення в освіті на перший план. Критичне мислення є не тільки наслідком демократії, а й
важливішим чинником її формування, воно є частиною підготовки громадян до життя у демократичному суспільстві.
Запропоновані загальноосвітні орієнтири Нової української школи зосередженні на вміннях, навичках, ставленнях, якостях і є наскрізними. КРИТИЧНО МИСЛЮ І ВІДПОВІДАЛЬНО ВИКОРИСТОВУЮ ІНФОРМАЦІЮ – це один із орієнтирів, які сформульовано за рівнями відповідно до вікових особливостей учнів і є наскрізними для всіх освітніх галузей.
Критичне мислення нині один з інноваційних аспектів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.
На семінарі «Розвиток критичного мислення на уроках географії» розглянуто суть, значення і завдання, методику розвитку в учнів критичного мислення. Показано способи формування вмінь шукати та критично опрацьовувати (аналізувати) інформацію, виділяти в ній головне, доводити правильність рішень, практичного впровадження в навчальний процес технології розвитку критичного мислення.
З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини: О.Пометун
аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
бачити проблеми, ставити запитання;
висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його
На семінарі обговорено питання
- Критичне мислення як основна змістова лінія Нової української школи Турчинська О.М., викладач КПМО
- Турнір юних географів як засіб підвищення творчого потенціалу учнів в умовах профільного навчання Зінкевич М.В. ст. викладач КПМО
- Школа – центр формування критичного мислення учнів Крисюк О.С., учитель географії ЛКГ
- Сучасні психолого – педагогічні підходи до розвитку обдарованості школярів в умовах оновлення змісту освіти Шевчук Л.Г., методист секції географії МАН
- Сучасні прийоми і методи формування критичного мислення учнів у шкільній географії – один із напрямів переходу до моделі педагогіки партнерства Гнатишин О.М. методист НМЦО м. Львова
- Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей школярі Кривицька О.П., учитель СЗШ №68
- Урок –турнір «Країни Західної Європи » Крисюк О.С., учитель географії вища кв. кат. Вчитель- методист Класичної гімназії при ЛНУ імені І.Франка
Немає коментарів