Період публікації:

від

до

Категорія:

Павло Хобзей: Туринський процес є важливим для результативних змін у професійно-технічній освіті (фото)

Опубліковано: Четвер, 07 квітня 2016 

min
max

6 квітня у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбувся семінар «Туринський процес – 2016: аналіз політики в галузі професійно-технічної освіти. Захід із запуску процесу на регіональному та національному рівні».

У заході взяли участь: заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей; національний координатор Туринського процесу в Україні, заступник директора департаменту професійно-технічної освіти МОН Вікторія Карбишева; представник Європейського Фонду Освіти (ЄФО) в Україні Маргарета Ніколовська; проректор з науково-педагогічної роботи, професор КНУ ім. Тараса Шевченка Володимир Бугров.

«Туринський процес дуже важливий для прийняття спільного рішення щодо змін і результатів у професійно-технічній освіті», – повідомив заступник Міністра.

Павло Хобзей окреслив два основних напрямки у системі професійно-технічної освіти: законодавчі зміни і децентралізація. За словами заступника Міністра освіти і науки, 1 вересня 2018 року повинна стартувати нова профільна старша школа. Вона передбачає, що після 9-го класу учень матиме вибір вступу в академічний ліцей, професійний ліцей або коледж. «Закінчивши дев’ятий клас, дитина повинна зробити свідомий вибір. На мою думку, якщо дитина має пробіли у загальній середній освіті, але має талант у робітничих професіях, то такому учню краще вступати до професійного ліцею», – зазначив Павло Хобзей.

Також заступник Міністра закцентував увагу на важливості співпраці Міністерства освіти і науки та Федерації роботодавців України. «Професійними стандартами повинні займатися роботодавці. Вони повинні скласти профіль випускника з тою кваліфікацією, який для них є затребуваним», – підкреслив Павло Хобзей. Заступник Міністра додав, що професійно-технічна освіта потребує інвестицій, а саме: в сучасне обладнання; підготовку тьюторів (майстрів), які навчають нові робітничі кадри; в матеріали, на яких відбувається навчання.

Національний координатор Туринського процесу в Україні, заступник директора департаменту професійно-технічної освіти МОН Вікторія Карбишева презентувала «Досвід реалізації Туринського процесу в Україні та цілі залучення регіонів». Заступник директора підкреслила, що особливість цьогорічної програми полягає у її реалізації на регіональному рівні. За її словами, участь України у Туринському процесі дає можливість аналізувати систему професійно-технічної освіти; відстежувати прогрес та проблеми; порівнювати напрям розвитку української системи ПТО з іншими країнами; пропонувати для впровадження інноваційні світові ідеї.

Маргарета Ніколовська звернула увагу учасників семінару, що Туринський процес надає чудову можливість дійти спільної згоди щодо процесу децентралізації. «Це одна із найскладніших цілей не лише в Україні, а й в будь-якій системі ПТО в інших країнах світу», – наголосила вона.

Туринський процес – це підхід до аналізу політики в галузі професійно-технічної освіти, що базується на фактичних даних. Він реалізується кожні два роки в партнерських країнах та регіонах ЄФО та передбачає проведення аналізу напрацювань, задач, планів та впровадження стосовно політики в галузі професійно-технічної освіти, а також підготовку відповідної звітності.

Щодо циклу Туринського процесу 2016 року, Україна обрала регіональний рівень стосовно національної звітності. Метою заходу є надання рекомендацій регіонам-учасникам щодо підготовки їхніх регіональних звітів та розвитку їхнього потенціалу.

Немає коментарів

Схожі статті:

Шляхи розвитку професійно-технічної освіти розглянули на конференції за участі Міністра освіти Шляхи розвитку професійно-технічної освіти розглянули на конференції за участі Міністра освіти Опубліковано: П`ятниця, 25 жовтня 2019 У Львові сьогодні стартувала Міжнародна наукова конференція щодо Туринського процесу, в межах якої обговорять ключові здобутки й рекомендації його імплементації на загальнонаціональному та регіональному рівнях. На важливості залучення ключових інституцій до впровадження процесу наголосила під час...

Переглядів: 962 Коментарів: 0

Департамент освіти і науки

Престиж професійної освіти – виклик для МОН, адже тільки 20 % українських випускників йдуть у ПТНЗ, - заступник Міністра Павло Хобзей Престиж професійної освіти – виклик для МОН, адже тільки 20 % українських випускників йдуть у ПТНЗ, - заступник Міністра Павло Хобзей Опубліковано: Середа, 14 Червня 2017 Сьогодні лише 20 % випускників українських шкіл обирають навчання у профтехучилищах, притому що в Європі в середньому цей показник становить 40 %, а в деяких країнах ЄС сягає 70 %. Відновлення престижності робітничих професій є одним з головних викликів МОН у процесі модернізації професійної освіти....

Переглядів: 559 Коментарів: 0

Профтехосвіта
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook