Неможливо якісно провести реформу середньої освіти, якщо вона не супроводжуватиметься зміною підходів до підготовки вчителя. Про це зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич на засіданні сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН.
«Ми декларуємо компетентнісний підхід до стандартів змісту середньої освіти та компетентнісний підхід до викладання. Для тих, хто працює в системі освіти, абсолютно ясно, що розуміють, що це таке, 10 % вчителів. І це засвідчує кризу, в якій ми знаходимося», – зауважила Лілія Гриневич.
Зараз МОН розробляє нову Концепцію педагогічної освіти та нові стандарти вищої освіти загалом.
Міністр наголосила, що визначальним для формування стандартів педагогічної освіти є вироблення якісної рамки – Концепції педагогічної освіти. Вона зазначила, що українська школа знаходиться в пострадянській кризі, коли сучасний світ диктує нові тенденції, а навчання досі орієнтоване на звичайне запам’ятовування фактів, яких з кожним днем стає все більше.
Як нова Концепція педагогічної освіти, так й стандарти, в тому числі, будуть визначати обсяг та якість знань, які повинен отримати випускник вищого навчального закладу. Міністр зазначила, що правильне визначення результатів навчання освітян має бути напряму пов’язано з концепцією нової школи.
«Зараз ми також готуємо освітній кодекс учителя. Цінності – це дуже вагомий елемент у підготовці педагога, їх обов’язково має враховувати нова концепція. Саме орієнтація на етику і цінності – головна ознака провідних освітніх систем. Враховуючи те, що в нас все частіше постає питання взаємовідносин вчителів і батьків, вчителів і дітей, оскільки ми знаходимося в складній ситуації військового конфлікту, етична підготовка вчителя – це нагальне питання», – додала Лілія Гриневич.
Немає коментарів