10 січня 2017року в КЗ ЛОР НРЦ «Світанок» відбулося засідання методичного об’єднання вчителів-логопедів. Основним питанням для обговорення було впровадження новітніх технологій в роботі над розвитком зв’язного мовлення дітей на заняттях логопедії. Учасники засідання звернули увагу на актуальність цієї проблеми, так як несформованість чи недорозвиток зв’язного мовлення характерні для всіх дітей з інтелектуальною недостатністю та мають негативний вплив на розвиток, навчання, соціалізацію дитини.
Корекційна робота над розвитком зв’язного мовлення має стати засобом спілкування та пізнання. Певна сума знань, які отримають діти в процесі цієї роботи, повинна допомогти корегувати негативні наслідки аномального розвитку.
Необхідність та ефективність використання новітніх методик у навчанні дітей зв’язного мовлення висвітлила у своїй доповіді вчитель-логопед Яковлева В. В.
На цьому ж засіданні присутні переглянули підгрупове заняття з дітьми старшої групи, які мають загальне недорозвинення мовлення II-III рівня. Члени методоб’єднання переконались, що навчання дітей зв’язного мовлення є одним із пріоритетних завдань навчання української мови. Ефективність цієї роботи полягає в тому, що вона має комунікативно-практичну спрямованість.
Під час заняття вчитель-логопед Вакула В. П. використовувала досвід дітей, їх знання та уявлення про навколишній світ, про явища природи. Тепле і чуйне ставлення логопеда до кожної дитини заохочувало дітей поділитися своїми думками, враженнями і переживанням, зближувало їх між собою.
Дійшли висновку, що навчаючи дітей зв’язного мовлення, вчитель-логопед повинен дотримуватись таких умов:
- має бути опора на знання та уявлення, на знання, які вже є у дитини;
- необхідно враховувати особливості мислення дитини;
- слід активувати мислення дитини, використовуючи різні види запитань;
- запитання повинні бути чіткими, зрозумілими і вимагати однозначної відповіді;
бесіда має дотримуватись завдань та мети спланованої роботи.
Немає коментарів