Нещодавно у Дрогобицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №10 відбувся міський навчальний семінар для вчителів математики щодо можливостей та реалізації проекту «Міксіке в Україні» та перспективи його впровадження в школах міста. Учасниками цього заходу були учителі-предметники навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника.
Узагалі, підготувати та провести семінар для учителів – справа далеко не проста. І йдеться не тільки про підготовку демонстраційних чи презентаційних матеріалів, а радше про осмислення концепції самого заходу, його актуальності та практичної доцільності. Гадаю, організатори згаданого семінару (заступник директора школи Єльчанінова І.П. та вчителі математики Фартушок М.М., Вінсковська М.М.) не просто відчули необхідність такого спільного навчання, але й запропонували педагогам міста якісно нове бачення математичної освіти в сучасній школі.
А про актуальність тематики годі й говорити! Адже не таємниця, що сьогодні математична освіта переживає кризу, а ми є очевидцями, м’яко кажучи, суперечливих тенденцій у її розвитку.
Чому? Очевидно, проблеми математичної освіти сьогодні не цікаві суспільству, політичним лідерам, адже значно перспективніше рушати в Європу з демагогічними гаслами про те, що наші діти повинні знати англійську, німецьку... А от математика для інших… Але без сучасних математичних знань у світі ІТ-технологій неможливо забезпечити інноваційний розвиток на європейському ринку праці. Власне на семінарі обговорювалося, що сьогодні учень має стати дослідником, проводити експерименти, здійснювати спільні проекти, аргументувати свою позицію і навчитися її захищати. Важливо, щоб дитина набувала технологічно-математичних компетентностей, розвивала критичне мислення.
Робота семінару розпочалася із романтичного привітання вчителів, яке підготували учні старших класів. У ході семінару голова методоб’єднання вчителів математики школи Фартушок М.М. ознайомила педагогів з особливостями проекту «Міксіке в Україні», умовами та участі у ньому, продемонструвала ряд завдань, які пропонуються для виконання, проведено змагання на майданчику школи з усного рахунку «Прангліміне» та одразу тут, на місці, підбито його підсумки. Узагалі, проект дозволяє організовувати та проводити навчальні змагання не тільки серед учнів школи, а й між учнями різних шкіл району, області або навіть у межах України, а також між школами різних країн Європи. Але найголовніше було акцентовано увагу на тому, що Міксіке – це новий і цікавий ресурс як для вчителів, так і для учнів. Водночас учасники семінару із неприхованим задоволенням слухали гімн Міксіке, переглядали шоу моделей, котрі демонстрували країн-учасниць проекту. Це було дивовижно, коли уявним подіумом проходили красуні в національних костюмах народів інших країн!
Згодом старшокласники Юлія Кобільник та Роман Габовський демонстрували власні відеопрезентації веб-квесту «Математика у мистецтві», виявляється, що математика – це мати мистецтва, адже у всьому, навіть у химерах малярства, бачимо логіку математичних закономірностей! А вчитель школи Вінсковська М.М., як продовження згаданого квесту, запропонувала учасникам семінару майстер-клас із виготовлення орігамі – зірки, що символізувала успіх і позитивну мотивацію. До речі, техніка орігамі теж базується на найпростіших геометричних поняттях та властивостях фігур!
То що ж таке Міксіке? Це освітнє онлайн-довкілля, яке надає можливість учителям, учням і батькам створювати та використовувати власні навчальні онлайн-матеріали, а також використовувати онлайн-колекцію навчальних матеріалів, яку спільними зусиллями створили педагоги - учасники проекту. Це, по суті, альтернатива комп’ютерним іграм, однак це інтелектуальна гра!
Кульмінацією семінару був виступ заступника директора школи Єльчанінової І.П. «Дистанційне навчання як інноваційна освітня модель». Ірина Петрівна поділилася з учасниками семінару власним (уже напрацьованим!) досвідом впровадження у навчально-виховний процес віртуальних технологій, зазначила, що в школі розгорнуто систему єдиного інформаційного простору за допомогою сервісу Google Apps for Education, а відтак запущено додаток Classroom (набір веб-програм для освіти), де учителі можуть легко й безперешкодно створювати й перевіряти домашні завдання в електронній формі тобто працювати на уроках за допомогою мобільних пристроїв, що підключені до Інтернету. Цікаво, що усі завдання при цьому автоматично систематизовуються та зберігаються в структурі папок та документів на Google-Диску, до якого мають доступ учителі та учні. Учням достатньо просто натиснути на завдання курсу, щоб одразу ж розпочати їх виконання. Інформація про виконані роботи оновлюється в режимі реального часу, а тому учитель може оперативно перевіряти усі роботи, виставляти відповідні бали і додавати свої коментарі. Учасників семінару запросили відвідати Classroom, де була організована робота на віртуальній інтерактивній дошці та створена спільна презентація-ранжування, і кожен міг висловити враження від побаченого й почутого.
І як висновок: інтелектуальне життя стає виховною силою тоді, коли в школі панує дух праці та взаємної підтримки один одного, що притаманне педагогічним працівникам 10 школи.
Немає коментарів