Період публікації:

від

до

Категорія:

Новації у викладанні хімії

Опубліковано: Понеділок, 13 березня 2017 

min
max

Ми живемо в час, коли інформаційно-комунікаційні технології пронизують різні аспекти людського життя, в тому числі і освіту, як одну з його частин.  Сьогодні діти не уявляють своє життя без комп’ютера та інших аналогічних пристроїв і тому краще сприймають інформацію, яка надходить до них звичними шляхами. Коло інтересів сучасних школярів дуже широке і  часто неосяжне для нас. Педагогам слід подумати над тим, як розширити пізнавальну та емоційну сфери учня, як будувати навчально-виховний процес, враховуючи інтереси дітей, їх особливості і нахили. Сьогодні існує потреба у зміні підходів до навчання, у нових методах та формах навчання учнів. Адже, як говорив давній філософ Конфуцій: «Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи».

Справжньою новацією XXI сторіччя стала дистанційна освіта. Впровадження в освітній простір школи дистанційного навчання дозволяє перейти на новий рівень існуючої системи освіти: від традиційних книжок та навчально-методичних матеріалів до електронного підручника, комп’ютерних тренажерів, тестів різних типів, від звичайної аудиторії до мультимедійної та віртуальної.

06 березня 2017 року у Дрогобицькій гімназії відбувся семінар-практикум вчителів хімії  загальноосвітніх навчальних закладів міст Дрогобича та Стебника. на тему «Упровадження елементів дистанційного навчання хімії в систему шкільної освіти». Заняття проводила Галина Марчук, вчитель хімії Дрогобицької гімназії, завідувач міського методичного кабінету відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради. Зокрема, вона поділилася досвідом створення онлайн-простору для навчання учнів хімії за допомогою хмарних сервісів Google: Gmail, Google+, Calendar, Drive, Sites. Галина Марчук розповіла про технологічну сутність дистанційного навчання. Зокрема, вона наголосила, що організувати дистанційне навчання в сучасних умовах, безкоштовно, володіючи інформаційними технологіями на початковому рівні, можна за допомогою: електронної пошти; он-лайн спільноти; сайту.

Цікавою сучасною формою навчання учнів дистанційно є спільна робота учнів онлайн над  документом чи презентацією. Це вид самостійної роботи учнів у технології, близької до "перевернутого класу". Вивчення нової теми довірено самим учням, які "розповідають" про неї іншим на своєму слайді колективної презентації.  На відміну від традиційного навчання, де вчитель на уроці не може одночасно заглянути у зошити всіх учнів класу, тут є можливість відстежувати як працює кожен школяр над своєю частиною завдання у спільній презентації. Вчитель координує роботу учнів: пише коментарі, виправляє помилки, спілкується з дитиною в чаті.  Спільна робота над колективною презентацією створює також умови для творчої самореалізації школярів.

 Google Форми дозволяють  опитувати учнів за допомогою простих онлайнових форм. Відповіді будуть впорядковані в електронній таблиці. Безкоштовний інструмент  Flubaroo  дозволяє оцінити он-лайн відповіді, отримані за допомогою Форм Google, отримати звіт і проаналізувати успішність респондентів, відправити учням їх оцінки.

Вчитель також ознайомила учасників семінару із  онлайн-сервісами, за допомогою яких можна створювати різноманітні інтерактивні дидактичні матеріали: LearningApps.org; Loupe; Фабрика Кроссвордов; Cross: создание кроссвордов; rebus1.com;  WorditOut; Cacoo.

Прикладом веб-майданчику, що створений для навчання учнів, є сайт «Дистанційне вивчення хімії» https://sites.google.com/site/distancijnevivcennahimiie/home, на якому організовано інформаційний простір взаємодії вчителя та учнів під час вивчення теми «Основні класи неорганічних сполук» у 8 класі.

Галина Григорівна зазначила, що за прогнозами ЮНЕСКО у XXI столітті діти будуть проводити у школі лише 30-40% часу, 40% - буде відведено на дистанційне навчання, а решта на самостійне.

Учасники семінару дійшли висновку, що дистанційне навчання відкриває учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає абсолютно нові можливості для творчості, знаходження і закріплення різних вмінь і навичок, а педагогам дозволяє реалізовувати принципово нові форми і методи навчання. Новітні інформаційно-комунікаційні технології підвищують ефективність роботи педагога, ефективність управління освітнім процесом, а водночас уможливлюють індивідуальний підхід до навчання.

Немає коментарів

Схожі статті:

Обмін досвідом при підготовці та реалізації грантових проектів Обмін досвідом при підготовці та реалізації грантових проектів Опубліковано: П`ятниця, 04 жовтня 2019 30 вересня учасники проекту Центру вітражного мистецтва були запрошені на семінар-практикум «Проектний підхід та інновації в контексті інтеграції до європейського простору». Від навчального закладу ДНЗ «Львівське ВПХУ» було делеговано трьох учасників: Надію Іванівну Луб (голову профспілки закладу), Ігоря...

Переглядів: 717 Коментарів: 0

Профтехосвіта

Семінар-практикум практичних психологів та соціальних педагогів ЗЗСО м. Червонограда Семінар-практикум практичних психологів та соціальних педагогів ЗЗСО м. Червонограда Опубліковано: Четвер, 03 жовтня 2019 26 вересня на базі ЧЗШ № 1 відбувся семінар-практикум практичних психологів та соціальних педагогів ЗЗСО «Робота практичного психолога та соціального педагога в системно-сімейному підході». У ході методичного заходу фахівці психологічної служби опрацювали ключові ідеї системного консультування, розглянули...

Переглядів: 640 Коментарів: 0

Відділи освіти
Анонси
Календар подій
Актуально
Спеціальні новини

 

Для сімей учасників АТО та Героїв Небесної Сотні влаштують благодійне дійство «Україна – це ми!»

24 серпня, з нагоди Дня незалежності України, в Музеї народної архітектури та побуту відбудеться масштабна акція, що організовують спільно Благодійне товариство «Мій тато захищає Україну» та Музей народної архітектури за...


Актуально
Спеціальні новини




Ми у Facebook
Ми у Facebook